Otogarda konaklayan aileler yardım bekliyor

Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY), IŞİD'in saldırılarının ardından Kobani'den kaçıp Türkiye'ye sığınan ailelerin geçişlerine izin vermiyor. Silopi'de yaklaşık bir aydır Irak tarafına geçmek için otogarda konaklayan aileler, yetkililerden yardım bekliyor.

Yeni Şafak
15:59 - 23/03/2015 Pazartesi
Güncelleme: 14:06 - 23/03/2015 Pazartesi
IHA

Kobani'den kaçarak Kuzey Irak'a gitmek isteyen sığınmacılar, peşmergenin kampların dolu olduğu gerekçesiyle geçişlerine izin vermemesi nedeniyle Silopi otogarında günlerdir bekliyor. Aralarında kadın ve çocukların da bulunduğu aileler geceleri battaniyelere sarılarak geçirirken, paraları olmadığı için aç kaldıklarını dile getirdi.

Yaklaşık bir aydır Silopi'de beklediklerini belirten Dilan Mustafa, "Bu çocuklara bakın. Ekmek yok bu çocuklara verelim. Üstlerini örtemiyoruz. Hepsi hasta olmuş. Vicdan yok. İnsanlık kalmamış. İzin verseler gideceğiz. Biz perişan olmuşuz. Beton alanlarda yatıp kalkmak zorunda kalkıyoruz. Yetkililerin bize yardım etmelerini bekliyoruz" dedi.

IŞİD'in gerçekleştirdiği saldırıda evleri yerle bir olan ve Türkiye üzerinden Kuzey Irak'a geçmek için bir aydır Silopi'de olduğunu kaydeden Hasan Ahmet, geceleri otogarda beton zeminlerde yattıklarını gündüzleri ile sabahtan akşama kadar Habur Sınır Kapısı'nda beklediklerini söyledi. Hasan Ahmet, "Yaklaşık bir aydır buralardayız. Çocuklarımız hasta oldu. Evlerimiz yandı, paramız kalmadı yemek, yemek için peşmergeler bize kapıyı açsın" diye konuştu.

Çocukları ile birlikte otogarda yatıp kalktığını aktaran Zeyno Avdo ise, "Çocuklarımız hepsi hasta oldu. Ya bizi bir eve götürsünler, ya da bir çare bulsunlar. Bizim artık yiyecek bir şeyimiz kalmadı. Çocuğum sütten kesildi artık bir şey yiyemiyor. Uzun zamandır banyoda yapamadık çok perişan bir durumdayız. Herkesten yardımlar bekliyoruz" şeklinde konuştu.

Otogarda otobüs firmasında çalışan Yusuf Müldür, Kobanililerin yaklaşık bir aydır otogarda kaldıklarını söyledi. Yusuf Müldür, "Burada biz otogar esnafı olarak kendilerine yardımcı olmaya çalışıyoruz. Ancak bütün ihtiyaçlarını karşılamıyoruz. Çocuklar hasta ve perişan oluyorlar. Özelikle bir battaniyeyi 5 kişi paylaşıyor. Biri hasta olduğu zaman hepsi hasta oluyor. Irak tarafı mülteci kamplarının dolu olduğunu öne sürerek bu aileleri almadı. Bunlar şimdi çok perişan durumdalar. Bu aileler için hayırsever vatandaşlardan yardımlar bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

Öte yandan, Silopili aileler kendi imkanları ile Kobanili ailelere yemek vererek, savaş mağdurlarına yardım ediyor.