T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
E K O N O M İ | 25 ARALIK 2005 PAZAR | ||
|
Otoyu yedek parça sattırıyor
Aynı sınıf araçların yedek parçaları arasında 2-3 katı bulan fiyat farklıları nedeniyle otomobil satın alacak müşterileri önce yedek parça portföyünü inceliyorlar. Üreticiler de bu eğilime ayak uydurmaya çalışıyor
KAMPANYALAR ALDATMASIN Otomobil almadan önce firmaların servis hizmetleri, yedek parça portföyü incelenerek, bütçeye uygun araç tercih ediliyor. Pazardaki rekabet de müşterilerin bu tutumu doğrultusunda gelişiyor. Firmalar, olası arıza karşısında anında müdahale edecek gezici ekipler, yurdun her tarafında hatta yurtdışında bile servis desteği verme çabası gösteriyor. Satış sonrası hizmet ve maliyet hesabı 1-2 yıl gibi kısa süreli araç alacakları da etkiliyor. Satış sırasında aracın değeri bu kıstaslara göre belirlendiği için zararını en aza indirgemek isteyen tüketici piyasa koşullarını inceliyor. Aynı sınıftaki yurtiçi ve yurtdışında üretilen otomobillerin yedek parça fiyatlarında önemli fark olduğunu vurgulayan uzmanlar, kampanyalarla düşük fiyatta tutulan buna karşı yedek parça fiyatı yüksek olan araçlar konusunda tüketicileri uyarıyorlar.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |