T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
E K O N O M İ 25 ARALIK 2005 PAZAR
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Bugünkü Yeni Şafak
 
  657'liler Ailesi
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Nar-ı Beyza
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Otoyu yedek parça sattırıyor

Aynı sınıf araçların yedek parçaları arasında 2-3 katı bulan fiyat farklıları nedeniyle otomobil satın alacak müşterileri önce yedek parça portföyünü inceliyorlar. Üreticiler de bu eğilime ayak uydurmaya çalışıyor

Harun
Bahçıvan

Oto Park
Aynı sınıftaki araçların yedek parçaları arasında 2-3 katını bulan fiyat farklılıkları nedeniyle müşterilerin önemli bölümü, fiyatın dışında servis hizmetleri, yedek parça portföyünü inceleyerek alım yapıyor. Tüketicilerin otomobil alırken yedek parça fiyatlarına, kolay bulunabilirliğine ve ikinci el satışlarına dikkat etmesi, sektördeki satış grafiğinin de yönünü belirliyor. Özellikle son iki yılda düşen döviz kuru, faiz oranları ve artan vadelerle kredi imkanları karşısında yoğun talebin gösterildiği otomotiv sektöründe, özellikle satış sonrası memnuniyet talebi etkiliyor. Orta gelir seviyesindeki vatandaşlar, uzun yıllar kullanmak istedikleri araçlarının sadece dış görünüşüne ve satış fiyatına değil, satışın ardından yaşanacak problemler karşısında karşılaşacakları yedek parça bilançosunu da gözönüne alıyor.

KAMPANYALAR ALDATMASIN

Otomobil almadan önce firmaların servis hizmetleri, yedek parça portföyü incelenerek, bütçeye uygun araç tercih ediliyor. Pazardaki rekabet de müşterilerin bu tutumu doğrultusunda gelişiyor. Firmalar, olası arıza karşısında anında müdahale edecek gezici ekipler, yurdun her tarafında hatta yurtdışında bile servis desteği verme çabası gösteriyor. Satış sonrası hizmet ve maliyet hesabı 1-2 yıl gibi kısa süreli araç alacakları da etkiliyor. Satış sırasında aracın değeri bu kıstaslara göre belirlendiği için zararını en aza indirgemek isteyen tüketici piyasa koşullarını inceliyor.

Aynı sınıftaki yurtiçi ve yurtdışında üretilen otomobillerin yedek parça fiyatlarında önemli fark olduğunu vurgulayan uzmanlar, kampanyalarla düşük fiyatta tutulan buna karşı yedek parça fiyatı yüksek olan araçlar konusunda tüketicileri uyarıyorlar.

  • İtalyan Alfa Brera ödüle doymuyor
  • Yeni Yaris ilk bin kişiye 22.4 bin YTL
  • VOLVO'da iPod ile müzik keyfi
  • Türk mucitten göz kamaştırmayan far
  • Vitesse, otomotivin kalbine ihracat yapıyor
  • VW tasarımda atılım yapacak

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi