T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
E K O N O M İ 17 NİSAN 2006 PAZARTESİ
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Son Dakika
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Ticarette güven için 'AHİLİK RUHU' şart

Odalar ahilik ruhunu unuttukları için sadece aidat toplayan kurumlar haline geldi. Üyelikten ayrılan esnafa derdin ne diye sorulmuyor, çeki karşılıksız çıkana yaptırım uygulanmıyor

Fahri
Sarrafoğlu
Kobi
Masası
Ahîliğin, Türk Selçuklu ve Osmanlı döneminde 'dinî-meslekî' karakterli kurumlar olarak ortaya çıktığını ve başta mensupları olmak üzere insanlar arasında dayanışma ve yardımlaşma kurmaya çalıştıklarını söyleyen Ahilik Kültürünü Araştırma Vakfı Başkanı Galip Özdemir, "Meslek sahibi olmayan bir ahi olamaz. Her fert becerisine göre bir mesleğin maharet ve hünerlerini kazanır, iş sahibi olur ve sosyal hayata katkı sağlar." diye konuştu.

Günümüzde iş dünyasının en büyük probleminin ödemelerdeki güvensizlik ve gecikme olduğunu söyleyen Özdemir, bunun da iş dünyasında ahilik ruhunun yok olmasından kaynaklandığını belirtti. Özdemir şunları söyledi: "Eğer biz esnafımıza daha çırakken bu ruhu verebilseydik, bugün ne tüketici aldatması olurdu, ne ödeme de problem ne de sahtekarlık olurdu. Ahilikte iş ve meslek ahlakı, kabul edilmesi mecburi kurallar haline gelmiştir. Ahiler yeniliğe açık insanlardı, halka sanat ve meslek öğretmek için var güçleriyle çalışırlardı. Emek ve sermayenin barışık olduğu bir modeldi. "

KALİTE AHİLİĞİN ÖZÜNDE

Son dönemlerde ortaya çıkan tüketiciyi koruma, kalite dernekleri ve patent ofisi gibi kurumların ahiliğin içinde olduğuna işaret eden Galip Demir, "Maalesef birşey bize batıdan gelince önem veriyoruz. Oysa ahilik kültüründe herkesin yaptığı ayakkabının standardı bellidir" dedi. Ahilikte taklitçiliğin de olmadığını savunan Demir, "hiçbir esnaf başkasının ürününü yapmaya çalışmaz. Çünkü pabucu dama atılır ve o zaman da bırakın o semti o ülkede barınamaz" açıklamasını yaptı.

KOBİ rehberi

MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ (MPM)
Faaliyet konuları; yurt ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesine yardımcı olacak önlemleri araştırmak ve bunların uygulamaya konmasına çalışmak, kamu ve özel kesim işyerlerinde verimliliği artırıcı yöntemleri araştırıp bularak bunların uygulanmasını izleyip tavsiyelerde bulunmak, verimlilikle ilgili bilgi ve metotları yaymak şeklinde özetlenebilir.
Adres: Cinnah Caddesi Gelibolu Sokak No:5 Kavaklıdere 06690 Ankara
Tel: 0312.467 5590 Faks: 0312.427 3022 ankara@mpm.org.tr
İstanbul Bölge Müdürlüğü
Meşrutiyet Caddesi No:162/4 Şişhane 80050 İstanbul
Tel: 0.212.292 7554-55 - Faks: 0.212.292 7556
istanbul@mpm.org.tr
http://www.mpm.org.tr

Geri dön   Yazdır   Yukarı


   İş'in Sırrı

ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi