T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
G Ü N D E M | 23 OCAK 2006 PAZARTESİ | ||
|
Saygı ve itibar istiyorlar
Ulaştırma Bakanlığı, 20 ilde 2 bin 200 kamyoncu ile anket yaptı. Arabesk müzik dinleyen, Kurtlar Vadisi ve Kalp Gözü'nü beğenen kamyoncular, duygusal, milli değerlerine bağlı ve muhafazakar olarak tanımlandılar.
BELGELERİNİ ALMADILAR Yetki belgesi almak için yaklaşık bir ay kalmasına karşın kamyoncuların büyük bölümü K1 yetki belgesini almadı. Üstelik Ulaştırma Bakanlığı'na da tepki gösteriyorlar. Kara Ulaştırma Genel Müdürü Talat Aydın ise, Karayolu Taşıma Kanunu'nun sektörü AB normlarına uygun şekilde yapılandıracağını ve kamyoncuların lehine olduğunu söyledi. Aydın, yetki belgesinin kamyonculara getireceği avantajları yeterince anlatamadıkları için böyle bir araştırma yaptıklarını kaydetti. Naturel Reklamcılık ve Tanıtım Şirketi ile Abant İzzet Baysal Üniversitesi İ.İ.B.F Öğretim Üyesi Yrd.Doç. Dr Faruk Güçlü tarafından yapılan saha araştırması 20 ilde 2 bin 200 kamyoncu ile yüzyüze görüşülerek gerçekleştirildi. Yapılan araştırmada kamyoncularla ilgili diğer tespitler ise şöyle: "Bireysel çalışıyorlar, duygusallar, muhafazakar, milli değerlerine bağlılar, saygı görmek ve itibar kazanmak istiyorlar."
KAMYONDA GEÇEN BİR HAYAT Ankette kamyonculara eğitim durumu da soruldu. Anketin sonuçlarına göre kamyoncuların yüzde 75'i ilkokul mezunu, yüzde 15'i ortaokul mezunu, yüzde 10'u ise lise ve üniversite mezunu. Vakitlerini nasıl değerlendirildikleri sorusuna kamyoncuların tamamına yakını cevaplarını "Kamyonumda, mola yerlerinde, nakliye sitelerinde, kahvehanelerde ve kamyoncu kooperatifleride" diye sıraladılar.
'K' belgem sağolsun
Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü araştırmanın sonucuna göre reklam ve tanıtım için de çalışmalara başladı. Çalışmalar doğrultusunda radyo, televizyon ve gazeteler ile yol kenarındaki bilboardlara reklam verilmesine karar verildi. Reklamlarda kamyoncuların kullandığı jargona uygun olarak, yetki belgesinin kamyoncuların faydasına olduğunu anlatan sloganlar kullanılacak. Sloganlardan bazıları şöyle: "K belgem sağ olsun. Kamyonum dizel, itibarım güzel." "Ekmek param, gerisi haram", "Mesleğim belgeli, kazancım garantili", "Kamyoncusun dediler, onu bana verdiler", "Yetki Belgesi geleceğinizin garantisi" Bu sloganların kullanılacağı afişler önümüzdeki günlerde Ankara, İzmir, Trabzon, Samsun, Erzurum, Gaziantep, Konya, İstanbul, Antalya, Mersin ve Edirne'de yol kenarlarındaki panolara asılacak. Tanıtımlarda ayrıca K1 Belgesi olmayan kamyoncuların çalışamayacakları ve ağır cezalar alacakları vurgusu da yapılacak.
Evliyim ama evimden ayrıyım
Ankete katılan kamyoncuların yüzde 74'ü evli, yüzde 24'ü bekar olduğunu bildirirken yüzde 2 oranındaki kamyoncu "diğer" şıkkını işaretleyerek eşinden ayrıldığını ya da eşini kaybettiğini bildirdi. Kamyoncuların aile yapısı ise araştırmada "büyük çoğunluğu ataerkil ailesi sahip" diye yorumlandı. Yaklaşık 3'te ikisi evli olan kamyoncuların yüzde 70'i, hayatlarının yarısından fazlasını (ayda 3 hafta) ailesinden ayrı geçiriyor. Kamyoncuların en fazla şikayetçi oldukları üç konudan biri de yine aileden uzak kalmak.
Kurtlar Vadisi'ni izliyorlar
Kamyoncuların en fazla tercih ettikleri televizyon kanalları ise Show TV, TRT, Kanal 7 ve ATV. Kamyoncuların en çok izledikleri televizyon programı ise ATV'de yayınlanan Mehmet Ali Erbil'in sunduğu "Ya Şundadır Ya Bunda", reyting rekortmeni Kurtlar Vadisi ile Kanal 7'de yayınlanan "Kalp Gözü" adlı yapım.
Yolda radyo, evde televizyon Tanıtımın hangi yollarla yapılması gerektiğini tespit için yapılan araştırmada kamyonucuların hangi kitle iletişim araçlarını takip ettikleri de soruldu. Yolda radyo dinlediklerini, evde ise televizyon izlediklerini bildirdiren kamyoncuların yüzde 35'inin düzenli olarak gazete okudukları ortaya çıktı. Araştırmadan çıkan bir başka ilginç veri ise kamyoncuların yarısının ömründe hiç sinema veya tiyatroya gitmemiş olması. TRT FM'İ DİNLİYORLAR Bütün Türkiye'de rahatlıkla dinlenebilen TRT radyolarını tercih eden kamyoncular, en fazla TRT FM'i dinliyorlar. TRT FM'i ise Kral FM ve yerel radyolar izliyor. Büyük bölümü arabesk dinleyen kamyoncuların, ikinci tercihi ise Türk Halk Müziği. KAMYON REKLAMLARINA BAKIYORLAR Açık hava reklamlarıyla ilgili de soruların yöneltildiği kamyoncuların en fazla kamyon reklamları dikkatini çekiyor. Kamyon reklarını ise trafik müdürlüklerinin hazırladığı aşırı sürat ve alkol uyarısında bulunan tabelalar izleniyor.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |