T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
G Ü N D E M 23 TEMMUZ 2006 PAZAR
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Yurt Haberler
  Bugünkü Yeni Şafak
 
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  İnsan Kaynakları
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv
  Favorilere Ekle
  Giriş sayfası yap

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Tren yolunun açılışı hız sorununa takıldı

Hız limiti belirsizliği Bandırma-Basmane tren yolunun hizmete girmesini engelliyor. Pamukova'daki kazanın ardından temkinli davranan TCDD, Bağımsız Bilim Kurulu ile KİT komisyonu arasında sıkıştı

Bandırma-Basmane tren yolunun 1.5 yıldır hizmete girmeyişinin tek nedeni hız sınırının belirlenemeyişi. Hız sınırını belirleyecek bir kurul olmadığı için TCDD seferlerini başlatamıyor. Hızlandırılmış trenin Pamuova'da kaza yapmasının ardından trenlerin hız sınırının belirlenmesi konusu sorun oldu. Temkinli davranan TCDD yöneticileri çözüm arayışında.

ARADA KALDILAR

Bağımsız Bilim Kurulu ile TBMM KİT Komisyonu'nun bir birleriyle çelişen tavsiye kararları ise sorunu kördüğüm haline getirdi. Bağımsız Bilim Kurulu, hattın trafiğe açılabilmesi için trenlerin yapacağı hız limitlerini, demiryollarının dışında oluşturulacak bir sertifikasyon kurulunun onaylamasını istiyor. Meclis KİT Komisyonu ise, "TCDD'nin Demiryolculukla 150 yıllık deneyimi bulunmaktadır' diyerek karşı çıkarken yenilenen yolun bir an önce tren seferlerine açılması yönünde verdiği kararın uygulanmasını bekliyor.

YA KAZA OLURSA

TCDD yöneticileri ise karşı karşıya bulundukları durumu şöyle aktarıyorlar: "Kurulun kararını uygulamasak ve Pamukova'da olduğu gibi bir 'hız aşımı' sonucu kaza yaşansa, kıyamet kopar. 'Biz demiştik, yolun denetimini TCDD değil, uluslararası bir kurum yapsın' diye. Ayrca komisyonun belirttiği gibi, Türkiye'de teknik alt yapısı yeterli tek kurumdur TCDD. Bu da doğru. İki karar arasında kaldık."

Kapı kapı dolaştılar

TCDD yönetiminin Bağımsız Bilim Kurulu'nun önerisi üzerine harekete geçtiği öğrenildi. TÜBİTAK, TSE ve üniversitelerden olumsuz cevap alan TCDD yönetimi sonunda, 1.1 milyon YTL bedelde, Teknik Güvenlik ve Kalite Denetim Ticaret Limited Şirketi (TÜV- SÜD) ile anlaştı. Ancak KİT'nin 8 Hazıran 2006'da "TCDD yapsın" kararı üzerine, TÜV- SÜDile yapılan anlaşmayı askıya alan TCDD, tekrar başa döndü.

  • HAMDİ ATEŞ/ANKARA

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi