|

Elinizdekilerden daha azına muhtaç

Modern dünyanın insanları ile muhtaç Afrika halkalarının arasındaki farklılıklara dikkat çekmek amacı ile 8 yıl önce gerçekleştirilen kampanya, son günlerde sosyal medya aracılığı ile tekrar gündeme geldi. Kampanya, tüketicilerin ihtiyaç olarak gördükleri ve harcadıkları paraların Afrika'da yaşayan insanların asli ihtiyaçlarından çok daha fazla olduğunu göstermeyi amaçlıyor.

Kübra Tokuş
14:13 - 6/03/2015 Cuma
Güncelleme: 18:26 - 6/03/2015 Cuma
Yeni Şafak

Sekiz yıl önce Hollanda merkezli İnsani Yardım ve Kalkınma Yardım Örgütü Cordaid tarafından hayata geçirilen kampanya son günlerde sosyal medyada tekrar gündeme geldi. 2007 yılında hayata geçirilen 'Little Money, Big Difference' (Küçük Para, Büyük Fark) adlı kampanya bugünlerde yine sosyal medya üzerinden muhtaç olan insanlara dikkat çekmeyi hedefliyor.


Afrika'daki yoksul insanların temel ihtiyaçları için gereken paranın, dünyanın birçok yerindeki insanların lüks için harcadığı paraların yanında ne kadar küçük kaldığını, göstererek durumun vahametini gözler önüne seriyor. 



Afrika yerlileri, tıpkı "modern" Dünya'nın modelleri gibi pozlar veriyor ve çeşitli nesnelerin (çanta, losyon, güneş gözlüğü gibi) fiyatları yazıyor. Hemen altlarında ise, bu insanların hayatta kalmaları için gereken temel ihtiyaçların yaklaşık olan karşılığı yazıyor. Bu ihtiyaçlar arasında, temel insani ihtiyaç olan  temiz su ve hatta suya erişim imkanı, bir haftalık yemek gibi gereklilikler yer alıyor. Bu ihtiyaçların her birinin fiyatı, modern hayatın lükslerine nazaran çok ama çok daha ucuz. Kenya'da yaşayanlar, ömürleri boyunca susuzluk ve kuraklıkla mücadele ediyor. 


İsveçli ünlü fotoğrafçı Calle Stoltz, Kenya'nın kuzeyinde yaşayan yerliler ile gönüllü olarak yaptığı çekimlerin ardından, çekilen fotoğraflaı farkındalığı arttırmak amacıyla halka açık alanlarda, kalabalık cadde ve alışveriş merkezlerinde, restorantlarda sergilemişti. 

#Afrika
#Kenya
#Calle Stoltz
#Little Money
#Big Difference
9 yıl önce