|

Ümidin bittiği yamaç

Fransa’da düşen Germanwings uçağının enkaz görüntüsü, yolculardan bazılarının sağ kurtulma ihtimalini ortadan kaldırdı. Enkazın en büyük parçası sadece bir otomobil büyüklüğünde.

Yeni Şafak
04:00 - 26/03/2015 Perşembe
Güncelleme: 20:06 - 25/03/2015 Çarşamba
Yeni Şafak

Lufthansa'ya ait GermanWings havayolu şirketinin 150 kişiye mezar olan Airbus A320 tipi uçağının düşme nedenini aydınlatması beklenen karakutunun incelenmesine bugün Paris'te başlandı. Ulaştırma Bakanı Alain Vidal, Fransa Havacılık Kurumu'na bağlı Kazaları Soruşturma Bürosu tarafından karakutu üzerindeki çalışmaların derhal başlatıldığını söyledi.



KONUŞMA YOKSA İŞİMİZ ZOR


Fransız bakan, düşüş anında zarar görmesine rağmen karakutu üzerinde gerekli araştırmanın yapılabileceğini ve kazanın nedeninin aydınlatılabileceğini kaydetti. Vidal, kokpit içindeki konuşmaları kaydeden karakutudaki tahribatın derecesine göre, incelemenin süresinin uzayabileceği uyarısında bulundu. Karakutuda konuşmaların kayıtlı olması halinde incelemenin kısa süreceğini kaydeden Vidal, düşüş öncesi konuşma gerçekleşmemişse, düşüş anında kokpitteki seslerin analizinin haftalar alabileceğini söyledi.



DÜŞÜRÜLME İZİ YOK


Almanya İçişleri Bakanı Thomas de Maiziere de uçağın düşüş sebebi konusunda yapılacak tahminlerden kaçınılmasını istedi. Mevcut durumda uçağın kasıtlı bir şekilde düşürüldüğü yönünde iz bulunmadığını belirten Maiziere, yine de kaza sebebinin tüm yönleriyle araştırıldığını söyledi.



DNA'LAR TOPLANIYOR


Hava şartları ve ulaşım zorlukları nedeniyle gece ara verilen Fransa'nın güneyindeki Barcelonette bölgesindeki uçağın enkazında yapılan arama çalışmaları dün sabah itibariyle yeniden başladı. Adli tıp uzmanları ve arama kurtarma görevlileri bölgeye helikopterlerle sevk ediliyor. Helikopterler bölgeye iniş yapamadığı için ekipler yere halatlarla indiriliyor. Uzmanlar uçağın yaklaşık 4 hektara yayılmış enkazında DNA tespiti için örnekler toplayacak.



Un ufak oldu


Saatte yaklaşık 900 kilometre hızla bir dağ yamacına çarpan uçak, un ufak parçalara ayrıldı. Yüksek korumalı olan karakutu dahi çarpmanın şiddetiyle hasar gördü. Öte yandan uçağın ikinci karakutusu da dün akşam saatlerinde bulundu.



Yarısı Alman


Fransa'nın güneyinde dün düşen Alman havayolu şirketi Lufthansa'ya ait Germanwings uçağında bulunan bazı yolcuların milliyetleri açıklandı. Germanwings şirketinin üst yöneticisi Thomas Winkelmann, Barcelona'dan Düsseldorf'a giderken düşen uçakta 72 Alman ve 35 İspanyol vatandaşının bulunduğunu bildirdi.



BAZILARI ÇİFTE VATANDAŞ


Winkelmann, bunun yanı sıra Avustralya, Arjantin, İran, Venezuela ve ABD'den 2'şer, İngiltere, Hollanda, Kolombiya, Meksika, Japonya, Danimarka, Belçika ve İsrail'den de 1'er yolcu bulunduğunu tespit ettiklerini söyledi. Winkelmann, bazı yolcuların çifte vatandaşlıkları bulunduğu için uyruklarının kesinleşmediğini kaydetti.



TÜRK AİLEYE ZİYARET


Türkiye'nin Essen Başkonsolosluğu'nda Muavin Konsolos Ahmet Davas, Germanwings uçağında bulunan Türk asıllı Alman vatandaşı Muradiye Lohmann'ın ailesini ziyaret etti. Ziyaretin ardından basın mensuplarına bilgi veren Davas, Lohmann'ın bir iş seyahatinden dönmek üzere uçağa bindiğini söyledi. Öte yandan Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, uçakta tek Türk yolcu olan Lohmann'ın 2001 yılında Almanya'nın çifte vatandaşlığa getirdiği sınırlamalar sebebiyle Türk vatandaşlığından çıkmak zorunda kaldığını belirtti.



Hüzünlü anma


Germanwings uçağında bulunan 16 Alman lise öğrencisi ve 2 öğretmenin hayatını kaybetmesi sebebiyle öğrencilerin okulunda büyük üzüntü yaşandı. Öğrenci değişim programı kapsamında kura çekimiyle İspanya'ya giden ve dönüş için uçakta bulunan öğrencilerin ve öğretmenlerin ölümünün ardından Joseph-König-Gymnasium'un öğrencileri anma etkinliği yaptı. Okul önünde toplanan öğrenciler, öğretmenleri ve arkadaşlarını mum yakarak andı.



Hipoksi şüphesi


Önceki gün düşen Germanwings uçağının son 8 dakika süresince sabit hızla ve hiç iletişime girmeden uçarak dağa çakılması, akıllara pilotların korkulu rüyası hipoksiyi getirdi. Hipoksi, solunan havadaki oksijenin azalması sonucu gelişen tablo, 2 dakika içinde bilinç kaybı ve devamında ölümle sonuçlanıyor. Oksijen azalmasına ise uçaktaki teknik sorunlar yol açıyor. Önceki gün yaşanan kaza, pilotların hipoksiye girmesinden kaynaklandığı belirlenen 2005'te Atina'da gerçekleşen Helios kazasıyla benzer teknik verilere sahip. Helios kazasında uçağa yaklaşan F-16'lar bir pilotun yerinde olmadığını, diğerinin ise baygın olduğunu görmüştü.





#uçak
#Germanwings
#enkaz
#kaza
9 yıl önce