|

15 bin 934 öğretmen hayaline kavuştu

MEB, 17 bin kadroya 15 bin 934 öğretmen ataması gerçekleştirdi. Gemi Kaptanlığı ve Harita Kadastro öğretmenliğine hiç başvuru yapılmazken, 5 alana ise yetersiz başvuru gerçekleşti. Atamanın yapıldığı MEB Başöğretmen Salonu'nu dolduran öğretmen adayları, ekranda isimlerini görünce sevinç gözyaşları döktü

Aa
00:00 - 4/02/2012 Cumartesi
Güncelleme: 22:24 - 3/02/2012 Cuma
Yeni Şafak
15 bin 934 öğretmen hayaline kavuştu
15 bin 934 öğretmen hayaline kavuştu

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 15 bin 934 kadroya öğretmen atadı. Öğretmen atamaları nedeniyle Bakanlığın Başöğretmen Salonu'nda bir tören düzenlendi. Törende konuşan MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürü Hikmet Çolak, 30 ile 65 branşta 17 bin kadrolu öğretmen ataması yapıla- cağını belirtti. Çolak, en çok ücretli öğretmenlerin çalıştığı noktalar üzerinden alımın yapılacağını vurguladı. Bu atama için toplam 86 bin 129 başvurunun yapıldığını, ancak bu başvurulardan 79 bin 490'ının geçerli sayıldığına dikkat çeken Çolak şöyle konuştu:

ÜCRETLİ ÖĞRETMENİN YERİNE ATANDILAR

“Yerleri belirlerken ücretli öğretmenlerin sayısını sınava girenlerin sayısıyla örtüştürdük. Bizim öngörümüz üzerinden 17 binin tamamına talipli öğretmen adayı arkadaşlarımız vardı, fakat 2 alanda hiç başvuru olmadı, 5 alanda da beklenenden daha az başvuru oldu” diye konuştu. Çolak daha sonra kuranın başlaması için salonda bulunan öğretmen adayları, yakınları ve basından 9 rakamdan oluşan kura numarası istedi.

Hikmet Çolak, ardından salonda bulunan bir öğretmen adayının yakınını kürsüye çağırarak atamayı başlattı. Salonda bulunanlar arasında ekranda atandıkları illeri ve okulları gören adaylar, sevinç çığlıkları attı. Öğretmen adayları gözyaşları arasında yakınlarına sarıldı.

6 ŞUBAT PAZARTESİ DERSTELER

Atama sonucuna göre 17 bin kadroya 15 bin 934 öğretmen ataması yapıldı. Boş kalan kontenjanların, 'gemi kaptanlığı' ve 'harita tapu kadastro' alanlarında hiç başvuru yapılmamış olmasından ve bazı branşlara yeterli başvuru yapılmamasından kaynaklandığı belirtildi.

En çok din kültürü ve ahlak bilgisi branşında yetersiz başvuru olurken bu branş için 783 kontenjan ayrıldığı, atama için 466 başvuru yapıldığı ve bu alanda KPSS'ye giren 3 bin 473 potansiyel kişinin olduğu bildirildi.

Atama ile Türkiye genelindeki 53 bin ücretli öğretmen sayısı da azaldı. Boş kalan bin 66 kontenjanın ise ağustos ayında yapılması planlanan atamalara ekleneceği kaydedildi. Atanan öğretmenler, 6 Şubat Pazartesi günü, eğitim öğretimin ikinci yarısının başlamasıyla görevlerinin başında olacak. Öğretmen olarak atananlar, atandıkları yerde adaylık süresi dâhil en az 4 yıl çalıştıktan sonra yer değiştirme isteğinde bulunabilecek. Bu süre, önceki atamalarda 2 ya da 3 yıldı.


MUTLULUKTAN AĞLADILAR

Ekranda isimlerini gören öğretmen adayları sevinç gözyaşları döktü. Bazı öğretmen adayları yakınlarına sarılarak mutluluğunu paylaştı. En çok atama 2 bin 370 öğretmenle Şanlıurfa'ya yapıldı. Bu ili, bin 553 öğretmenle Diyarbakır, bin 225 öğretmenle Gaziantep, bin 46 öğretmenle Van izledi. En çok sınıf öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği ve İngilizce öğretmenliği branşlarında atama yapıldı.Atama yapılan iller arasında Adıyaman, Ağrı, Aksaray, Ardahan, Artvin, Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Gümüşhane, Hakkâri, Iğdır, Kars, Kilis, Malatya, Mardin, Muş, Rize, Siirt, Sivas, Şanlıurfa, Şırnak, Tunceli, Van ve Yozgat yer alıyor.


İLK DERS FATİH

MEB yeni ataması yapılan öğretmenlere uyum eğitimi verecek. Aday öğretmenlere ilk yardım, afet ve deprem bilincinin yanı sıra FATİH Projesi de anlatılacak. Öğretmen adaylarından çoğunun, alışık olmadıkları coğrafi, kültürel ve sosyo ekonomik şartlarla karşı karşıya kalmalarının, eğitim ve öğretimi doğrudan etkileyeceğini göz önünde bulunduran Bakanlık, eğitimle aday öğretmenlerin mesleklerine daha bilinçli ve umutlu başlamalarını amaçlıyor. Bu kapsamda öğretmenler 11-17 Şubat tarihlerinde uyum eğitimine tabi tutulacak. Öğretmenler yüz yüze ve uzaktan eğitim yöntemiyle yapılacak eğitimlere katılacak. Canlı olarak yürütülecek uzaktan eğitim sürecinde katılımcılar MEBBİS yöneticisi aracılığıyla eğitim görevlisine soru da sorabilecek. Bilişim teknolojilerinin eğitim sistemine etkisi konularında da bilgilendirilecek öğretmenlere, FATİH Projesi konusunda da bilgi verilecek.



12 yıl önce