|

Çakma çanta piyasası markaları vuruyor

Louis Vuitton, Hermes, Chanel, Gucci, ve Pierre Cardin gibi lüks markaların taklit ürünleri dahi bin dolara kadar alıcı buluyor. Saraciye sektörü 200 milyon dolar ihracat yaparken 300 milyon dolar ithalat gerçekleşiyor

Aa
00:00 - 9/07/2011 Cumartesi
Güncelleme: 00:28 - 9/07/2011 Cumartesi
Yeni Şafak
Çakma çanta piyasası markaları vuruyor
Çakma çanta piyasası markaları vuruyor

Markalar, 'çakma' diye tabir edilen taklit ürünlerin satışını emniyet operasyonlarıyla engellemeye çalışsa da Louis Vuitton, Hermes, Chanel, Prada, Gucci, Fendi ve Pierre Cardin gibi lüks markaların taklit ürünlerini üreten ya da ithal eden firmaların sayısı son yıllarda arttı. Bazı ünlü isimlerin de kullandığı taklit çantaların fiyatları 10 liradan 1000 dolara kadar çıkıyor.

NİŞANTAŞI'NDA TAKLİT ÜRÜN

Saraciye Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı Cemal Aydın, satışlarını engelleyen 'çakma' piyasasının, sektörün de 'en büyük kangreni' durumunda olduğunu belirterek, 'Gidin Kapalıçarşı'ya, normal markalı ürün satamazsınız. Kapalıçarşı'da herkes çakma alıyor. Nişantaşı, Bakırköy, güneyde turistik bölgeler ve birçok semt pazarında da çakma çantalar satılıyor' dedi. Aydın, saraciye sektörünün 200 milyon dolar ihracat yapmasına karşın Türkiye'nin 300 milyon dolar saraciye ithalatı gerçekleştirdiğini, deri ürünlerinde iyi bir konumda bulunan Türkiye'ye ithalatta deri değil, imitasyon ürünler geldiğini söyledi.

AYDA 2 BİN ÜRETİM

Markaların bu konudaki sıkıntısının arttığına dikkati çeken Aydın, 'Kapalıçarşı'daki 620 dükkanın neredeyse yüzde 90-95'inde çakma ürünler satılıyor. Çakma ürünler nedeniyle yurt içi satışlarımız çok düşüyor. Bir firma ayda 2 bin tane çakma çanta üretebiliyor' şeklinde konuştu.

ORGANİZE GRUPLAR VAR

Tescilli Markalar Derneği Başkan Yardımcısı Vehbi Kahveci taklit çanta piyasasının belli grupların hakimiyetinde organize olduğunu belirterek, "Polisin yaptığı operasyon sonucu bu belgelendi' şeklinde konuştu.



13 yıl önce