|

Otomotivden Çin çıkarması

Türk otomotiv endüstrisinin ilk kez milli katılımla yer aldığı Pekin''deki Oto Yan Sanayi Fuarı (CIAPE), Çinli firmalar tarafından büyük ilgi gördü. TAYSAD Başkanı Mehmet Dudaroğlu, ''Halen bu ülkede 8 firmamız yatırım yaptı. 4 firmamız da yatırım için görüşmelerini sürdürüyor'' dedi.

Cevat Kışlalı
00:00 - 16/09/2013 Pazartesi
Güncelleme: 21:42 - 15/09/2013 Pazar
Yeni Şafak
Otomotivden Çin çıkarması
Otomotivden Çin çıkarması

Türk otomotiv endüstrisinin ilk kez milli katılımla yer aldığı Pekin''deki Oto Yan Sanayi Fuarı CIAPE hem Çinli firmalar, hem de Çin medyası tarafından büyük ilgi gördü. Çin''de 8 Türk firmasının yatırımı bulunduğunu, 4 firmanın da yatırım için görüşmelerini sürdürdüğünü aktaran TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, globalleşmenin adımlarını attıklarını söyledi. OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu da Çinli üreticilerin binek otomobildeki kalite sıkıntısına değinerek bu alanda fırsatlar olduğunu vurguladı.

60 KİŞİLİK HEYET

Otomotiv endüstrisi, Çin''de ilk kez bir fuara katılarak bu ülke ile sektörel bazda ilişkilerini geliştirebilmek için önemli bir adım attı. Pekin''de 12-15 Eylül tarihleri arasında düzenlenen uluslararası yan sanayi fuarı China International Auto Parts Expo''da (CIAPE) Türkiye ''focus ülke'' olarak 22 firma ve 60 kişilik bir heyetle yer aldı. İki ülke temsilcilerinin de karşılıklı yatırım çağrısı yaptığı fuarda, otomotiv endüstrilerini birlikte geliştirebilmeleri üzerinde duruldu.

İPEK YOLU CANLANACAK

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği''nin (OİB) organizasyonu ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği''nin (TAYSAD) girişimleriyle Türk otomotiv endüstrisi tarihi İpek Yolu''nu otomotivle canlandırmaya odaklandı. Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi olan Çin''deki otomotiv endüstrisini yerinde incelemek isteyen Türk otomotivciler, burada 20 milyon adetlik üretim ve aynı rakama eşit iç pazardan dolayı bu ülkenin fırsatlar yaratabileceğini öngörüyor.

Hedef kısa vadede ihracat artışı

Fuar çerçevesinde gerçekleştirilen konferanslarda da güvenlik sistemlerinden enerji tasarrufuna, gelecek teknolojilerden konfora, inovasyondan çevreci projelere kadar birçok detay masaya yatırıldı. TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, 600 metrekarelik bir alanda Çin ve Rusya''nın ardından en büyük katılımın Türkiye''den olduğunu kaydetti. Dudaroğlu ayrıca, Türk firmalarının globalleşmenin adımlarını attığını sözlerine ekledi.

4 firma yatırım için görüşüyor

Türk otomotiv endüstrisinin Çinli markalardan yüzde 15-20 daha pahalı olduğuna vurgu yapan Dudaroğlu, bunun kalite, esneklik, lojistik avantaj, yetkin insan gücü, 50 yıllık tecrübeden kaynaklandığını kaydetti. Dudaroğlu, ''Türkiye Çin gibi büyük bir pazarda yer alamıyorsa bu bizim hatamız. Burada yer alabilmek için şimdi ilk adımlarımızı attık. Biz bir adım attık mı fethetmeden çıkmayız. Halen bu ülkede 8 firmamız yatırım yaptı. 4 firmamız da yatırım için görüşmelerini sürdürüyor'' dedi.

Globalleşme hamlesi başlıyor

Fuarı değerlendiren OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu da Türkiye''nin 2023 yılı hedeflerini hatırlatarak, 1980''li yıllarda ihracat, ardından kalite ataklarının başarıyla tamamlandığını, şimdi de sırada globalleşme atağının olduğunu ifade etti. Burhanoğlu, devletin Türk firmalarının globalleşmesi için bir strateji belgesi hazırladığına da değinerek, bu alandaki eksiklerin ve neler yapılması gerektiğinin belirlenmesiyle atağa kalkılacağına inandığını belirtti.


11 yıl önce