|

Sosyal medyada en çok konuştuğumuz konu?

Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) araştırmasına göre, sosyal medyada 1 aylık sürede ekonomi kurmaylarının mesajları ve o mesajlardan hareketle gerçekleşen paylaşımların yüzde 51'i faiz ve yüzde 20'si enflasyonu konu alırken, Ar-Ge, KOBİ ve girişimcilik konularının toplamı yüzde 6 düzeyinde kaldı.

Aa
00:00 - 20/08/2014 Çarşamba
Güncelleme: 17:27 - 20/08/2014 Çarşamba
Yeni Şafak
Sosyal medyada en çok konuştuğumuz konu?
Sosyal medyada en çok konuştuğumuz konu?

TÜGİAD açıklamasına göre, bir araştırma kuruluşuna yaptırılan çalışmada, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık olmak üzere ekonomi yönetiminin 14 Temmuz-14 Ağustos 2014 tarihleri arasında sosyal medyada paylaştıkları mesajlar ve bu mesajlardan hareketle gerçekleşen paylaşımlar belirlenerek, bunlarda hangi kavramların öne çıktığı incelendi.

Çalışmada, söz konusu tarihler arasında 113 bin 105 paylaşım tespit edilirken, bunların tasnifi sonucu mesajlar 9 konu başlığına ayrıldı. Bu başlıklardan "Faiz", toplam paylaşımların yüzde 51'ine konu olarak diğerlerinden büyük farkla öne çıktı. Paylaşımlarda ayrıca, "Enflasyon" yüzde 20, "Kredi derecelendirme" yüzde 12, "Büyüme" yüzde 7 ve "Milli Gelir" ise yüzde 4 düzeyinde yer aldı.

Söz konusu 4 ismin paylaşımlarda yer alma oranına bakıldığında, paylaşıma en çok konu olan isimlerin başında yüzde 65 ile Başbakan Yardımcısı Babacan gelirken, bu ismi yüzde 16,1 ile Bakan Şimşek, yüzde 11,1 ile Bakan Zeybekci ve yüzde 8 ile Bakan Işık izledi.

Konulara göre isimlerin paylaşılma oranlarına bakıldığında da, girişimcilik konusunda Işık yüzde 41,8'le öne çıkarken, Bu konuda Babacan yüzde 27,5 ile ikinci, Bakan Şimşek yüzde 18,7 ile üçüncü sırada yer aldı. Yüksek ya da ileri teknoloji konusunda da Işık'ın ismine, sosyal medya trafiğinin yüzde 70'i gibi önemli bir kısmında yer verildi. Bu konuda Zeybekci'nin ismi ikinci sırada yer alırken, Şimşek ve Babacan'ın isimleri ileri teknolojiyi konu alan konuşma ve yorumlarda geçmedi.

KOBİ başlığında ise yüzde 83,1'le Işık yine ilk sırada yer alırken, diğer 3 bakanla ilgili paylaşımın toplamı yüzde 16,95 düzeyinde kaldı.

Büyüme konulu mesajlarda, Babacan yüzde 45,3, Şimşek yüzde 30,8, Zeybekci yüzde 15,1 ve Işık yüzde 8,8 oranlarında yer aldı. Sosyal medyanın en popüler konusu faizle ilgili paylaşımlarda ise Zeybekci yüzde 58,5 ile ön plana çıkarken, Şimşek yüzde 18,9, Babacan yüzde 11,7 ve Işık yüzde 10,9 pay aldı. Ekonomi gündeminin ikinci öncelikli konusu enflasyonda ise Zeybekci yüzde 55,6 ilk sıraya yerleşirken, onu yüzde 24,6'yla Şimşek, yüzde 12,1'le Babacan ve yüzde 7,6'yla da Işık takip etti.


"Yüksek teknoloji paylaşımlarının sıfır olması, derhal değiştirilmesi gereken bir gerçek"


Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen TÜGİAD Başkanı Ali Yücelen, sosyal medyada 1 aylık sürede ekonomiyle ilgili 4 bakanın mesajlarını ve o mesajlardan hareketle gerçekleşen paylaşımları analiz ettiklerini belirtti. Paylaşımların yüzde 94'ünün faiz, enflasyon, kredi derecelendirme, büyüme ve milli gelir konularında, yüzde 6'sının da Ar-Ge, KOBİ ve girişimcilikle ilgili olduğuna işaret eden Yücelen, yüksek teknoloji paylaşımlarının sıfır olmasını ise "derhal değiştirilmesi gereken bir gerçek" şeklinde nitelendirdi.

Yücelen, genç Türk işadamlarının örgütü olarak, önceliklerinde girişimcilik, inovasyon, ileri teknoloji ve KOBİ'lerin bulunduğunu belirterek, gerek basının gerekse sosyal medya gündeminin, ekonomide neden yapısal değişimlerin yapılamadığını gösterdiğini dile getirdi.

Elde ettikleri sonuçların ekonominin geleceği için parlak bir perspektif çizmediğini vurgulan Yücelen, "Dünya ekonomisi bir yere giderken biz tam tersine gidiyoruz. Tüm dünya inovasyonu, KOBİ'leri, istihdamı, ileri teknolojiyi konuşuyor. Bizim konuşmalarımıza bakınca acı gerçek ortaya çıkıyor. Yüz mesajın sadece 3'ü Ar-Ge, 2'si KOBİ, 1'i de girişimcilikle ilgiliyken, yüksek teknolojinin payı sıfır. Oysa bu paylaşımların yapıldığı özellikle sosyal veya yeni medya platformları, teknolojinin, inovasyonun, iletişimin ulaştığı en ileri nokta. Ancak sayısal sonuçlar gösteriyor ki biz bu platformlarda bile tartışmaktan bıkmadığımız faiz, enflasyon, büyüme konularını paylaşıyoruz" değerlendirmelerini yaptı.

Yücelen, girişimcilik, inovasyon ve KOBİ kavramlarının medyadaki payının artmasının çok değerli bir gösterge olacağını dile getirerek, siyasetin ve vatandaşın gündeminde bu konuların, faiz ve enflasyon gibi kavramlarla karşılaştırıldığında geri planda kaldığına işaret etti.

Tüm bu başlıkların birbirlerini tamamlayıcı unsurlar olduğunun unutulmaması gerektiğini vurgulayan Yücelen, şunları kaydetti:

"Ekonomi yönetiminde elbette ki farklı bakış açılarına, önceliklere ve rollere ihtiyacımız var. Tüm bunlar, ekonomide rakipler takımını yaratıyor. Unutmayalım ki farklı yaklaşımları bir potada eriterek ekonomimiz için en iyi kararları çıkarabiliriz. Bu rakipler takımının konu başlıklarından hiçbiri daha az önemli değildir. Birbiriyle rekabet içinde olan unsurlardan birini bile takımdan çekerseniz takım bozulur.

İhtiyacımız olan, reel ekonominin ihtiyaçlarının da rakipler takımının gündeminde gereken yerini almasıdır. Makro kararlar tartışılırken reel sektörün önceliği önlemlerle desteklenmediğinde, ekonomi gündemimiz dünyanın gerisinde kalacaktır. Ekonomiyle ilgili paylaşımlar, gündemi belirler. Hep vurguladığımız gibi, kalitesiz büyüme bizi batırır. Kaliteli büyüme ise kısa sürede bizi hedeflerimize taşır. Biz ne zaman ki faizi, enflasyonu konuşmayı bırakıp reel ekonominin konularını gündeme alırız, o zaman gerçek bir dünya ekonomisi olabiliriz."

10 yıl önce