|

'444 0 189' Vergi danışma hattı

Gelir idaresi Başkanlığı, mükelleflere telefonla vergi danışmanlığı hizmeti vermeye başladı.

Aa
00:00 - 26/12/2007 Çarşamba
Güncelleme: 11:34 - 26/12/2007 Çarşamba
Yeni Şafak
'444 0 189' Vergi danışma hattı
'444 0 189' Vergi danışma hattı

Alınan bilgiye göre, mükelleflerin vergiyle ilgili her türlü sorusuna yanıt verecek, sorunlarına da çözüm bulacak olan Vergi İletişim Merkezi (VİMER), ilk olarak Ankara'da devreye alındı. Yeni yılda Ocak ayı ortalarında İstanbul dışındaki diğer illerde, 1 Mart'ta ise İstanbul'un da sisteme dahil olmasıyla bütün Türkiye'de faaliyete geçirilecek olan Vergi İletişim Merkezinde, özel eğitimden geçirilmiş Maliyeciler görev yapacak. Bu personel, '444 0 189'u çeviren vatandaşların mevzuat ve uygulamaya yönelik sorularını yanıtlayacak, onları vergiyle ilgili her konuda bilgilendirecek.

Merkez, kısa bir süre sonra vatandaşların ihbar ve şikayetlerini de kabul etmeye başlayacak. Sabah saat 09.00'dan, akşam 19.00'a kadar hizmet verecek olan merkezde, telefonla sorulara yanıt veren çalışanlara, gerektiğinde destek sağlayacak uzmanlar da görev yapacak. Sorulara o an içinde yanıt verilememesi ya da sorunlara çözüm bulunamaması durumlarında, en geç 72 saat içinde mükellefe geri dönülecek. Özel İletişim Merkezine yapılan aramalar, şehiriçi görüşme tarifesi üzerinden ücretlendirilecek.

YENİ BAŞKANDAN ÇAĞDAŞ HİZMET SÖZÜ

Bu arada Gelir İdaresi Başkanı Mehmet Akif Ulusoy, ilk olarak Ankara'da devreye sokulan Vergi İletişim Merkezi'nde incelemelerde bulundu. Mevzuat ve uygulama konusunda iki kez eğitimden geçirilen 47 personelin görev yaptığı merkeze, daha ilk saatlerde 300 dolayında soru ve sorun iletildiği belirlendi.

Sistem oturdukça, merkezde alanında uzmanlaşan personel eliyle hizmet vermeye başlayacaklarını kaydeden Ulusoy, A.A muhabirine şu değerlendirmelerde bulundu: "Biz, İdare olarak çağdaş dünyanın gereklerini yerine getirmeye, çağdaş hizmet sunmaya çalışıyoruz. Bunları ne kadar artırabilirsek, o kadar faydalı ve güzel bir ortam oluşturmuş olacağız. Bu ortam da sunulan hizmetin kalitesini artıracak. Biz, bunun gayreti içindeyiz. Neticede mükellefe ne kadar doğru, sağlıklı bilgi verebilirsek, onları da o ölçüde doğru yönlendirmiş oluruz. Vereceğimiz yanlış bir bilgi mükellefimiz için sıkıntı ve ceza olacaktır. Bunun da bilincinde olarak, en iyi şekilde ve en doğru bilgiyi vermeye gayret edeceğiz. Bu amaçla da personelimizi eğiteceğiz. Onun için de zaman harcamamız ve emek sarfetmemiz lazım."

MÜKELLEFE SMS'LE UYARI

Gelir İdaresi Başkanı Ulusoy, vergi mükelleflerinin cep telefonlarına gönderilecek kısa mesajlarla (SMS) uyarılmasına dönük projenin de yakında hizmete sokulacağını bildirdi.

Borçluların GSM operatörleri kanalıyla üzerinden uyarılması projesine dönük çalışmaların devam ettiğini belirten Ulusoy, yeni sisteme ilişkin bazı teknik sorunların da çözümüne çalışıldığını kaydetti.

16 yıl önce