|

'Alo' için 35 milyar ödedik

Türkiye’de geçen yıl ses, data ve mesaj trafiğine 35,5 milyar lira harcama yapıldı. Türk Telekom, Turkcell, Vodafone ve Avea’nın toplam net satış gelirleri, 2014’te % 8,6 artışla 28,1 milyar liraya ulaştı. Diğer işletmecilerin net satış gelirleri ise % 16 artışla 7,4 milyar lira oldu.

Yeni Şafak
04:00 - 27/03/2015 الجمعة
Güncelleme: 19:58 - 26/03/2015 الخميس
Yeni Şafak

Türkiye'de geçen yıl ses, data ve mesaj trafiğine 35,5 milyar lira harcandı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü 2014 yılı 4. Çeyrek Pazar Verileri Raporu'a göre, Türk Telekom ve mobil şebeke işletmeciler 2014'te bir önceki yıla göre yüzde 8,6 artışla yaklaşık 28,1 milyar lira net gelir elde etti. Söz konusu işletmecilerin 2013 yılındaki net satış gelirleri 25,9 milyar lira olmuştu.



KAR YÜZDE 16 ARTTI


Pazarda Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecileri haricindeki işletmecilerin net satış gelirleri bir önceki yıla göre 16'lık artışla 7,4 milyar lira düzeyine çıktı. Sektörün toplam net satış geliri de bir önceki yıla göre yüzde 10 arttı.



TOPLAM 35 MİLYAR HARCADIK


Böylece “Alo”ya geçen yıl 35,5 milyar lira harcandı. Geçen yıl toplam gelirlerin yaklaşık yüzde 26,4'ünü Turkcell, yüzde 21,69'unu Türk Telekom, yüzde 19,01'ünü Vodafone, yüzde 12,15'ini Avea ve yüzde 20,76'sını diğer işletmeciler elde etti. Sektörde faaliyet gösteren tüm işletmecilerin toplam gelirleri 2014'ün 4'üncü çeyreğinde yaklaşık 9,3 milyar lira düzeyinde gerçekleşti.



İnternet arttı mesaj daraldı


Sabit ve mobil telefon trafiği geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 219 milyar dakikaya ulaştı. Son üç senedir kişi başına ortalama aylık mobil telefonla konuşma süresinde Avrupa'nın zirvesinde yer alan Türkiye'de, 2014'te bu süre yüzde 10,91 artışla 366 dakikaya çıktı. Ancak internet ortamında mesajlaşmanın yaygınlaşması kısa mesaj (SMS) sayılarındaki artış oranının yavaşlamasına neden oldu.


#data
#mesaj
#işletmeci
٪d سنوات قبل