|

Cumhuriyet tarihinin en büyük otoyol projesinde imzalar tamam

Türkiye'nin Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan en büyük otoyolu projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu için imzalar atıldı. Proje tamamlandığında İstanbul-İzmir arası 3-3,5 saate inecek.

Aa
00:00 - 28/09/2010 Salı
Güncelleme: 22:48 - 27/09/2010 Pazartesi
Yeni Şafak
Cumhuriyet tarihinin en büyük otoyol projesinde im
Cumhuriyet tarihinin en büyük otoyol projesinde im

Türkiye'nin en büyük otoyolu projesi olan ve İzmit Körfez Geçişiyle Bağlantı yolları dahil olmak üzere Yap-İşlet Devret modeliyle ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir otoyoluna ilişkin sözleşme, Karayolları Genel Müdürlüğünde tarafların katılımıyla gerçekleşti.

Törene, sözleşmeye imza atan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldı, Yüksel ve Gökçay firmalarının temsilcileri katıldı. Bakan Yıldırım, açılışta yaptığı konuşmada, projenin kamu, özel sektör ortaklığıyla yapıldığını belirterek, 'Proje, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde Yap-İşlet-Devret modeliyle bir seferde yapılan en büyük projedir. Projenin, milletimize, devletimize ve geçtiği güzergahtaki illerimize hayırlı olmasını diliyoruz' dedi. Yıldırım, 20 ayda 7 adet şantiye kurulacağını, 10 bin kişinin doğrudan istihdam edileceğini ve dolaylı istihdam sayısının da 50 bini bulacağını bildirdi.

DÜNYANIN 2. BÜYÜK ASMA KÖPRÜSÜ

Projenin, yaklaşık olarak maliyetinin kamulaştırmalarla birlikte 11 milyar TL'yi bulduğunu belirten Yıldırım, proje tamamlandığında Türkiye'nin 2. büyük kenti İzmir'le en büyük kenti İstanbul arasının 3-3.5 saat süreceğini söyledi.

7 yılda tamamlanması planlanan projenin 'dünyanın 2. büyük köprüsü niteliğinde, bir asma köprü olacağına' dikkati çeken Yıldırım, otoyolun geçtiği güzergah üzerinde yer alan İstanbul-Yalova-Bursa-Balıkesir-Manisa ve çevresindeki illerin sanayisini de hızlı bir şekilde şekilde geliştireceğini bildirdi. Yıldırım, ayrıca proje sayesinde bu güzergahtaki yaşanan zaman ve akaryakıt kaybının önüne geçileceğini de kaydetti.



14 yıl önce