|

İstanbul'a değer

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın müjdesini verdiği 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi, dün Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından tanıtıldı. Davutoğlu, “Artık İstanbul dünyayı izlemeyecek, dünya İstanbul’u izleyecek. Türkiye başkalarını takip etmeyecek. Başkaları Türkiye’yi hayranlıkla takip edecek” dedi.

İbrahim Acar ve
04:00 - 28/02/2015 السبت
Güncelleme: 01:53 - 28/02/2015 السبت
Yeni Şafak
Başbakan Ahmet Davutoğlu, “3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi”nin açıklandığı toplantıda yaptığı konuşmada, İstanbul’un tarihi bir gün yaşadığını vurguladı.Davutoğlu; İstanbul’u, dünyanın en büyük projelerinin merkezi haline getirdiklerini belirterek, “Artık İstanbul dünyayı izlemeyecek. Dünya İstanbul’u izleyecek. Başkaları Türkiye'yi gıpta ile hayranlıkla takip edecek” dedi.

3 İMPARATORLUĞUN BAŞKENTİNE 3 KATLI TÜNEL

İstanbul’un tarihin özne şehri olduğunu vurgulayan Davutoğlu, “İstanbul, geçmişin özne şehri olduğu gibi geleceğin, küresel dünyanın da özne şehri olacaktır. Üç imparatorluğa başkentlik yapan aziz İstanbul bugün 3 Katlı Büyük Tünel projesiyle aslında küresel bir güç olma yolunda ilerleyen dördüncü bir dünya devleti olacak Türkiye'nin geleceğini bünyesinde ve dokusunda barındırmaktadır” diye konuştu. Şehrin doğal güzelliklerini anlatan Davutoğlu, Yedi Tepe’de toprak ve havanın birbirleriyle raks eder gibi buluştuğunu, buranın insanoğlu için yaşanabilecek en güzel mekan olduğunu kaydetti. 

Davutoğlu, “Tarih İstanbul’da insanlığın bütün birikimini yansıtır. İstanbul tarihi sürükleyen, tarihin önünde yürüyen bir şehirdir” dedi. Ayasofya’nın ve Süleymaniye Camisi’nin yapımını anlatan Davutoğlu, “Fatih Sultan Mehmet Ayasofya’yı şereflendirdiğinde ve İstanbul bizim medeniyetimizle şereflendiğinde yeni bir çağın önü açıldı” şeklinde konuştu.

DÜNYADA BİR İLKE    İMZA ATIYORUZ

16. yüzyılda dünyanın en büyük şehrinin İstanbul olduğunu vurgulayan Davutoğlu, şunları kaydetti: “1875’te dünyadaki ikinci tünel, hala kullandığımız 573 metrelik tünel, İstanbul’da açılmıştı. İstanbul kendisine hakkını verene, tarihin hakkını verir. Biz İstanbul’a her an hizmet etmenin şerefini, onurunu yaşıyoruz. Bu güzel şehir, 90’lı yıllarda çöp tepeleriyle hava kirliliğiyle anılır hale gelmişti. 1994’ten itibaren Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın, İstanbul Büyükşehir 

Belediye Başkanı olmasıyla kentin kaderinin değişti ve yeniden tarihin özne şehri haline geld." Davutoğlu, tünel projesinin 4 özelliğinu şöyle sıraladı: Trafiği entegre, zamandan tasarruf, çevre dostu ve yüksek güvenlikli.

'
Büyük İstanbul Tüneli'ne alkış

Törene, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Emniyet Müdürü Selami Altınok da katıldı. Konuşmaların ardından aile fotoğrafı çekildi. Davutoğlu’nun konuşması sırasında zaman zaman “Türkiye seninle gurur duyuyor”, “Gücüne güç katmaya geldik. Alnında ter olmaya geldik. Başbakan seninle ölmeye geldik, Başbakan” şeklinde sloganlar atıldı. 


Hayalleri gerçeğe dönüştüren yatırım

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da, Amerika'dan dönerken sözünü ettiği tünelin tanıtım toplantısına bir mesaj gönderdi. Erdoğan, “İstanbul için planlanan yatırımlar, yeni Türkiye yolunda, 2023 hedeflerimizin yakalanmasında ve hayallerimizin gerçekleşmesinde somutlaşan önemli adımlardır. Bu tüp geçit projesi, ülkemizin kalkınması, gelişmesi ve sanayiden kültüre her alanda büyümesine öncü rol oynayan, İstanbul için hayalleri gerçeğe dönüştüren projelerden biri olacaktır. Kıtaları bağlayan, sanayi ve ticaretin lokomotifi, kültürün başkenti İstanbul’da ulaşımı rahatlatacak, İstanbulluların hayatını kolaylaştıracak bu yeni projenin en kısa sürede hizmete girmesi büyük önem taşımaktadır” dedi.


6,5 milyon yolcu 120 bin araç

İstanbul’un yeni mega projesi “Büyük İstanbul Tüneli”, tarih sahnesindeki yerini almaya başladı. Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun dün açıkladığı proje; hem metro hattı hem de çift yönlü karayolunu içeren dünyanın ilk üç katlı tüneli olacak. Proje ile İncirli’den Söğütlüçeşme’ye hızlı metroyla 40 dakikada ulaşılacak; Hasdal Kavşağı’ndan Ümraniye Çamlık Kavşağı’na araçla 14 dakikada geçilecek. Başbakan Davutoğlu ve bakanların katılımıyla İstanbul Kongre Merkezi’nde tanıtımı yapılan “3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli” projesiyle metro hatları ve karayolu akslarını birleşecek. Proje tamamlandığında günde 6,5 milyon yolcu ve 120 bin araç kapasitesine sahip olurken, vatandaşlar kentin her iki yakasına hızlı ve konforlu ve daha hızlı erişim imkanı bulacak.


Şehrin siluetini bozmayacak

İstanbul çevre dostu projenin metro geçişinde bir yılda atmosfere salınan karbondioksit emisyonundaki azalma 175 bin ton olacak. Ayrıca bir yılda, akaryakıt tüketiminden 54 milyon litre tasarruf sağlanacak. Karayolu kısmı ise Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün kapasitesini yüzde 50 artırırken, yeni bir arazi kullanmayacak. Yerleşim alanlarıyla kesişmeden TEM aksını destekleyecek proje, görüntü kirliliği oluşturmayacak ve silueti bozmayacak.Günde 1,5 milyon, saatte ise tek yönde 75 bin yolcu kapasitesi bulunan hızlı metro kesimi, 9 raylı sistemle entegre olacak. 


3. havalimanına bağlantı tamam

Yeni projeyle tüm ana arterler birbirine bağlanmış olacak. Tünel, raylı sistemlerde, Başakşehir-Bağcılar-Bakırköy Metrosu, Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metrosu, Kabataş-Bağcılar Tramvayı, Topkapı-Sultançifliği Hafif Metrosu, Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu, Yenikapı-Hacıosman Metrosu (Taksim Metrosu), Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu, Kadıköy-Kartal Metrosu, Marmaray ve Banliyö bağlantılarıyla entegre olacak. Karayolunda ise 3. Havalimanı ve Yavuz Sultan Selim Köprü bağlantısı Kuzey Marmara Otoyolu, TEM Otoyolu ve D100 (E-5) Karayolu bağlantıları bulunacak.


YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ise bu projeyi İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle birlikte 10 ayda hazırladıklarını söyledi. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin kentin ulaşım ve trafiğinin ana omurgası esas alınarak hazırladıklarını kaydetti. İstanbul’un güzergah ve yolculuk talep analizini gerçekleştirdiklerini de anlatan Elvan, "Projeyi, dünyaya örnek olduğumuz Yap-İşlet-Devret modeliyle yapacağız. Kamunun kasasından bir kuruş çıkmayacak" dedi.


Rakamlarla çılgın proje

- Haziran'a kadar ihalesi yapılacak

- Yap-İşlet Devret modeliyle inşa edilecek dev tünel ve bağlantı yolları için kamunun kasasından para çıkmayacak.

- En fazla 5 yılda tamamlancak proje 3,5 milyar $'a mal olacak.

- Üç katlı tünel kesiminin çapı 16,8 metre, deniz yüzeyinden derinliği 110 metre, geçtiği bölgede boğaz su derinliği 60-65 metre olacak. 

- Metro ve karayolunun birlikte olduğu üç katlı kesimin uzunluğu ise 6,5 kilometre olacak.

- Araç arıza ihtimaline karşı her 500 metrede bir duraklama alanı, acil durumlar için ise 240 metrede bir katlar arasında güvenli alana geçiş kapı ve merdivenleri olacak.

- İncirli-Söğütlüçeşme arasındaki 31 kilometrelik raylı sistem yolculuğu 40 dakika sürecek.

- Hasdal-Ümraniye Çamlık arasındaki 16 kilometrelik tekerlekli araç geçişi ise 16 dakikada tamamlanacak.

- Projenin yapım aşamasında 2 bin 800 kişi, işletmesinde ise 800 kişi çalışacak.
#Ahmet Davutoğlu
#3 Katlı Büyük Tünel
#Tayyip Erdoğan
٪d سنوات قبل