Törene, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Emniyet Müdürü Selami Altınok da katıldı. Konuşmaların ardından aile fotoğrafı çekildi. Davutoğlu’nun konuşması sırasında zaman zaman “Türkiye seninle gurur duyuyor”, “Gücüne güç katmaya geldik. Alnında ter olmaya geldik. Başbakan seninle ölmeye geldik, Başbakan” şeklinde sloganlar atıldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da, Amerika'dan dönerken sözünü ettiği tünelin tanıtım toplantısına bir mesaj gönderdi. Erdoğan, “İstanbul için planlanan yatırımlar, yeni Türkiye yolunda, 2023 hedeflerimizin yakalanmasında ve hayallerimizin gerçekleşmesinde somutlaşan önemli adımlardır. Bu tüp geçit projesi, ülkemizin kalkınması, gelişmesi ve sanayiden kültüre her alanda büyümesine öncü rol oynayan, İstanbul için hayalleri gerçeğe dönüştüren projelerden biri olacaktır. Kıtaları bağlayan, sanayi ve ticaretin lokomotifi, kültürün başkenti İstanbul’da ulaşımı rahatlatacak, İstanbulluların hayatını kolaylaştıracak bu yeni projenin en kısa sürede hizmete girmesi büyük önem taşımaktadır” dedi.
İstanbul’un yeni mega projesi “Büyük İstanbul Tüneli”, tarih sahnesindeki yerini almaya başladı. Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun dün açıkladığı proje; hem metro hattı hem de çift yönlü karayolunu içeren dünyanın ilk üç katlı tüneli olacak. Proje ile İncirli’den Söğütlüçeşme’ye hızlı metroyla 40 dakikada ulaşılacak; Hasdal Kavşağı’ndan Ümraniye Çamlık Kavşağı’na araçla 14 dakikada geçilecek. Başbakan Davutoğlu ve bakanların katılımıyla İstanbul Kongre Merkezi’nde tanıtımı yapılan “3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli” projesiyle metro hatları ve karayolu akslarını birleşecek. Proje tamamlandığında günde 6,5 milyon yolcu ve 120 bin araç kapasitesine sahip olurken, vatandaşlar kentin her iki yakasına hızlı ve konforlu ve daha hızlı erişim imkanı bulacak.
İstanbul çevre dostu projenin metro geçişinde bir yılda atmosfere salınan karbondioksit emisyonundaki azalma 175 bin ton olacak. Ayrıca bir yılda, akaryakıt tüketiminden 54 milyon litre tasarruf sağlanacak. Karayolu kısmı ise Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün kapasitesini yüzde 50 artırırken, yeni bir arazi kullanmayacak. Yerleşim alanlarıyla kesişmeden TEM aksını destekleyecek proje, görüntü kirliliği oluşturmayacak ve silueti bozmayacak.Günde 1,5 milyon, saatte ise tek yönde 75 bin yolcu kapasitesi bulunan hızlı metro kesimi, 9 raylı sistemle entegre olacak.
Yeni projeyle tüm ana arterler birbirine bağlanmış olacak. Tünel, raylı sistemlerde, Başakşehir-Bağcılar-Bakırköy Metrosu, Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metrosu, Kabataş-Bağcılar Tramvayı, Topkapı-Sultançifliği Hafif Metrosu, Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu, Yenikapı-Hacıosman Metrosu (Taksim Metrosu), Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu, Kadıköy-Kartal Metrosu, Marmaray ve Banliyö bağlantılarıyla entegre olacak. Karayolunda ise 3. Havalimanı ve Yavuz Sultan Selim Köprü bağlantısı Kuzey Marmara Otoyolu, TEM Otoyolu ve D100 (E-5) Karayolu bağlantıları bulunacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ise bu projeyi İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle birlikte 10 ayda hazırladıklarını söyledi. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin kentin ulaşım ve trafiğinin ana omurgası esas alınarak hazırladıklarını kaydetti. İstanbul’un güzergah ve yolculuk talep analizini gerçekleştirdiklerini de anlatan Elvan, "Projeyi, dünyaya örnek olduğumuz Yap-İşlet-Devret modeliyle yapacağız. Kamunun kasasından bir kuruş çıkmayacak" dedi.