|

Klasik otomobile 100 bin lira

Muğla'nın Ortaca ilçesinde bir tamirci 5 ila 15 bin lira arasında satın aldığı neredeyse hurda haldeki 50-60 yıllık klasik otomobilleri, meraklılarının isteği doğrultusunda 30 ila 100 bin lira arasında masraf yaparak yollara dönmesini sağlıyor

Yeni Şafak
10:48 - 22/12/2014 понедельник
Güncelleme: 08:50 - 22/12/2014 понедельник
AA
Ortaca'da bir oto tamircisi, hurdaya terk edilmiş klasik otomobilleri topladıktan ve 100 bin liraya kadar masraf yaparak tamir ettikten sonra satıyor.


Küçük yaşlarından bu yana Ortaca'da oto tamirciliği yapan Mahmut Çiriş, ömürlerini tamamladıktan sonra sahipleri tarafından terk edilen klasik otomobilleri Türkiye'yi dolaşarak satın alıyor. Çiriş, ilçeye getirdiği otomobilleri Muğla-Fethiye karayolunun Kocabel mevkisinde 6 dönüm arazide kurduğu Amerikan Oto Pazarı ve Tamirhanesi'nde sergileyerek meraklılarının beğenisine sunuyor. 


 Neredeyse hurda hale gelmiş 50-60 yıllık Pontiac, Chevrolet, Cadillac, Mercedes ve Ford marka klasik otomobiller, ziyaret edenlerin beğendiğini satın almasının ardından Çiriş tarafından aslına uygun olarak yenilenmeye başlanıyor.


Müşterinin isteğine göre kaporta, boya, döşeme, elektrik ve mekanik bölümleri ilk günkü hallerine kavuşturulan araçlara marka, model ve yaşına göre 30 ila 100 bin lira arasında masraf yapılıyor. 


Son olarak 1938 model bir otomobili yaptı


Çiriş, Türkiye genelinde kent kent gezerek eski otomobilleri topladığını söyledi.


Durumuna göre 5 ila 15 bin lira arasında satın alarak tamirhanesine getirdiği klasik otomobilleri tamirhanesinde meraklılarının beğenisine sunduğunu anlatan Çiriş, ziyaret edenlerin istediği otomobili seçip aslına uygun olarak yenilenmesini istediklerin kaydetti.


Son olarak 1938 model bir Mercedes'i müşterisine teslim ettiğini, şimdi de 1947 model Cadillac marka otomobili yenilediğini bildiren Çiriş, "Kaporta, boya, döşeme, mekanik her işi burada yapılmak kaydıyla 100 bin liraya sattık. Bir otomobilin yenilenmesi, marka ve model yılına göre 30 ila 100 bin lira arasında değişiyor" dedi.


Hurda olarak aldığı araçlardan az da olsa kullanılır parça çıktığını dile getiren Çiriş, diğer parçaları çoğunlukla yurt dışından getirdiğini ifade etti. Çiriş, özellikle 1952-1960 model araçların çok zor bulunduğuna dikkati çekti.


Çiriş, el emeği ile yapılan işlerin kolay olmadığını vurgulayarak, otomobilleri yenilemek için aldıkları paranın büyük bölümünün parçalara verildiğini, kendilerinin çok fazla kazanmadığını söyledi. Çiriş, bugüne kadar 100 civarında klasik otomobil yenilediğini vurguladı.


En büyük sorun usta bulamamak


En büyük sorunlarından birinin bu konuda usta bulamamak olduğuna işaret eden Çiriş, şöyle konuştu:


"Eskiden usta daha kolay bulunuyordu ama şimdi çok zor buluyoruz. Bulduklarımız da bu araçların dilinden anlamıyor. Bu işi sevmek gerek. Bir insan sanatını sevmezse kimseye faydası olmaz. Bu araçları tamir edecek kişinin öncelikle bunlara ilgisi olması, sevmesi gerekir. İlgili bir ustanın bu araçlarda bıraktığı iz, çok daha farklı oluyor."


Çiriş, yaklaşık 100 otomobilin bulunduğu pazarı gezmek isteyenlerden 2,50 lira ücret aldıklarını, bunu da tamirhanede beslediği hayvanların bakımı için kullandığını belirtti.


 1957 model Chevrolet için 100 bin lira harcıyor


İki yıl önce klasik oto pazarını ziyaret ettiği sırada gördüğü 1957 model Chevrolet marka otomobili yaptırıp almaya karar verdiğini kaydeden Murat Okşak ise Amerikan otomobil merakı bulunduğu için bu model bir araç aldığını söyledi.


Yenilenmesini 2 yıldır beklediği otomobilini kısa bir süre sonra Adana'ya götüreceğini ifade eden Okşak, hayalini kurduğu otomobile kavuştuğu için mutlu olduğunu dile getirdi.


Yeni model araçlardan klasik otomobillerin verdiği keyfi alamadığını vurgulayan Okşak, "Otomobil için bugüne kadar 55 bin lira harcadım. Tamamlandığında yaklaşık 100 bin liraya mal olacak" dedi.
#Ortaca
#klasik otomobil
#yenilenme
#muğla
9 лет назад