|

Kozmetikte ithalata yerli kalarak kafa tuttu

Kozmetik alanında sessiz sedasız Türkiye'nin en önemli kuruluşlarından biri haline gelen İstanbul Korse Merkezi, Türkiye ve İtalya'da kurduğu fabrikalarda Avrupalı kadınlara krem satıyor.

İstanbul
00:00 - 17/04/2012 Salı
Güncelleme: 03:23 - 17/04/2012 Salı
Yeni Şafak
Kozmetikte ithalata  yerli kalarak kafa tuttu
Kozmetikte ithalata yerli kalarak kafa tuttu


Türkiye'de güzel görünmek için 2011 yılında yarım milyar doların üzerinde kozmetik ithalatı yaptı. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerinden yapılan hesaplamaya göre, Türkiye'nin 2011'deki kozmetik ürün ithalatı 514,2 milyon dolar oldu. Söz konusu ithalatın içindeki en büyük kalemi 95,7 milyon dolarla kremler, emülsiyonlar ve yağlar oluşturdu. Kremler, emülsiyonlar ve yağların ardından en çok paranın ödendiği ürün ise şampuanlar oldu. Türkiye'nin cari açığa karşı başlattığı ve teşvik paketi ile duyurduğu önlem paketinde işadamlarına ithalat yerine Türkiye'de üretimi tavsiye ediyor.

İTHALATA KAFA TUTUYOR

Kozmetik alanında sessiz sedasız Türkiye'nin en önemli kuruluşlarından biri haline gelen İstanbul Korse Merkezi, Türkiye ve İtalya'da kurduğu fabrikalarda Avrupalı kadınlara krem satıyor. Vergi sıralamasında ilk 100'de 84'ncü, kadın girişimcide 20'nci, kozmetikte ise 1'nci olan İstanbul Korse Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Arzu Necla Gündoğdu, başta Almanya olmak üzere Fransa, İngiltere, İtalya, Hollanda, Danimarka, İsviçre gibi Avrupa'nın tamamına yakın ülkelerine ihracat yapıyor.

TERECİYE TERE SATIYOR

Son yıllara kadar ülkemizin kozmetik sektöründe hep ithalatla anıldığını anlatan Gündoğdu, şunları söyledi: 'Artık ithalata boyun eğmek yok. Yurt içindeki deneyimimizi yurt dışına da taşıma vakti geldi. Avrupa'nın hemen hemen tüm ülkelerine ihracata başladık. Yoğun bir şekilde Almanya'dan talep alıyoruz. Birçok firma temsilcilik için geliyor. Güvenmediğimiz için bayilik vermiyoruz. Tüketicim benim için çok değerlidir. Şu an tüm Avrupa ülkelerine kapıda ödeme sistemiyle ürün satışı yapıyoruz. Fransa'dan hammadde alıyoruz, burada laboratuarlarda üretim yapıp tekrar Fransa'ya satıyoruz. Almanya merkezli şirketimiz aracılığıyla tüm Avrupa'ya ihracat yapıyorum. Yılın ilk 3 ayında 5 milyon Euro'luk ihracat yaptık. Bu rakamı yıl sonuna kadar en az 4'e katlamayı hedefliyoruz. Çünkü yeni başladık ihracatımıza. Altyapımızı üretim ve ihracat bağlantılarımızı kurduk. Bugünkü başarı 15 yıllık bir emeğin ürünü. Doğru ve kararlı adımlarla büyümek ve dünya markası olmak istiyoruz'


TÜRKİYE'DE 2, İTALYA'DA 1 FABRİKASI VAR

Yurt dışında eğitim aldıktan sonra kozmetik alanında üretime başlayan Necla Gündoğdu, kısa sürede başarıdan başarıya koştu. Biominera adlı markasıyla kozmetik kremler üretmeye başlayan Yönetim Kurulu Başkanı Gündoğdu, vergi rekortmenleri arasında ilk yüzde 84. sıraya yükseldi. Kadın girişimcilerde 20'nci, kozmetik sektöründe ise 1'nci oldu. İç pazarda ürünleri yok satan Biominera, Avrupa ülkelerine ihracata başlayarak ününü sınırlar ötesine taşımayı başardı. Kadın girişimci Necla Gündoğdu'nun başarısı kendi işini kurmak isteyen kadınlara örnek olacak cinsten. Kadın girişimci Gündoğdu'nun Türkiye'de 2, İtalya'da da 1 fabrikası bulunuyor.



12 yıl önce