|

MÜSİAD yerli otomobilde hibrite karşı

MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Arslan, "Hibrit araçlar tam elektrikli araçlar gibi ülkenin petrol bağımlılığını sıfırlayamazlar, sadece bu bağımlılığı bir miktar azaltabilirler" dedi.

Yeni Şafak
11:24 - 28/12/2014 Pazar
Güncelleme: 09:27 - 28/12/2014 Pazar
AA
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Cengiz Arslan, kurul olarak Türkiye'nin hibrit değil tam elektrikli yerli otomobil üretimine yönelmesini desteklediklerini bildirdi.


2023 hedeflerine ulaşmak için yapısal reformlara devam eden Türkiye'de, otomotiv sektöründe yerli üretim için hibrit ve elektrikli araçlara yönelme tercihleri tartışılıyor. AA muhabirinin konuya ilişkin sorularını yanıtlayan Cengiz Arslan, tamamen elektrikle çalışan araçların avantajlarına değinerek, bu araçlarda tekerleklerin, elektrik motoru tarafından hareket ettirildiğini, aracın çevreye hiç karbon salmadığını dile getirdi.


Tam elektrikli araçlarda hiç yakıt tüketilmediği için emisyonun açığa çıkmadığını ve çevre kirliliğinin oluşmadığını vurgulayan Arslan, "Aynı şekilde tam elektrikli araçlar ülkenin petrole olan bağımlılığını azaltmaktadır. Tam elektrikli araçlar sessiz çalıştığından gürültü kirliliğine de yol açmazlar. Frenleme sistemi çok daha uzun ömürlüdür ve ayrıca hareketli elemanlar fazla olmadığından daha az yağ tüketimi gerçekleşir" ifadelerini kullandı. 


Arslan, hibrit elektrikli araçlarda tekerleklerin elektrik motorundan ve yanabilen fosil yakıtlardan gelen güç ile hareket ettirildiğini aktararak, "Hibrit araçlar tam elektrikli araçlarda olduğu gibi sıfır emisyon ile çalışamazlar. Mutlaka hibrit araçlarda az veya çok çevre kirliliği olur. Hibrit araçlar tam elektrikli araçlar gibi ülkenin petrol bağımlılığını sıfırlayamazlar, sadece bu bağımlılığı bir miktar azaltabilirler" dedi.


Hibrit araçların gürültü kirliliğini minimuma indirebileceğini, buna karşın tamamen sessiz bir şekilde çalışamadığını belirten Arslan, "Frenleme sistemi tam elektrikli araçlardaki gibi uzun ömürlü olmayan hibrit araçlar, tam elektrikli araçlara göre daha fazla yağ tüketimi gerçekleştirirler" diye konuştu.


Arslan, elektrikli araçların üstün özelliklerinin hibrit araçlara göre fazla olduğunun konuya ilişkin teknik bilgiye sahip herkes tarafından kolayca görülebileceğini savunarak, "Peki 'Neden hibrit araçlar üzerinde daha fazla çalışmalar yapılıyor' derseniz insanlar alışkanlıklarını kolay kolay değiştiremiyorlar. Fosil yakıt lobileri de boş durmuyor tabii ki. Tolstoy'un dediği gibi 'Herkes dünyayı değiştirmek ister ama önce işe kendisini değiştirmekle başlamaz."


"Hibrit araç üretimine ayrılacak Ar-Ge bütçelerinin tam elektrikli araçlara ayrılması durumunda ülkemizin bu alanda dünya lideri olması mümkündür" diyen Arslan, başarılı Türk otomotivcilerinin halihazırda 9 liralık elektrikle 400 kilometre menzile ulaşan yarı yerli araçlarda seri üretime geçtiğini hatırlattı.


Cengiz Arslan, Türkiye'nin tam elektrikli otomobil üretiminde öne çıkaracağı marka ile dünya lideri olabileceğini vurgulayarak, "Böylece ülkemizin otomobil ihracatını yerli elektrikli otomobil anlamında çoğaltabilir ve ülkemize önemli ölçüde döviz kazandırabiliriz" değerlendirmesini yaptı.


"Elektrikli araçlar, hibritteki destek verilirse emsalleriyle aynı fiyata satılır"


Hibrit araç üreten çok fazla ülke olması nedeniyle bu alanda dünya liderliğine oynamanın makul bir hedef olmadığının altını çizen Arslan, şöyle devam etti:


"Hibrit araçta ön plana çıkabilmemiz için devrim niteliğinde bir buluşa ihtiyacımız var; su ile çalışan, bor madeni ile çalışan araç gibi... Oysa elektrikli araçlarda şarj süresini kısaltarak, tam dolu şarj ile gidilen menzili artırarak dünya lideri olabiliriz. 


İlaveten şunu da söylemeliyiz ki, şu an tam elektrikli tasarlanıp üretilen ve piyasada satılan araç fiyatları, emsali araçlara göre iki kat fiyattan daha yüksek. Fakat tam elektrikli araca, hibrit araca verilen destek verilecek olsa, seri üretime geçilse, hemen akabinde oluşacak talep ile tam elektrikli araçlar emsalleriyle aynı fiyata satılacaklardır. Bu fiili durum gerçekleşirse kimse ne fosil yakıtlı araca ne de hibrit araca dönüp bakacaktır."


 "Elektrikli otomobil tercih edilirse Türkiye güçlenir"


Arslan, MÜSİAD'ın, kurulduğu günden bu yana milli olan ve kamuya yarar sağlayan her projeye maddi ve manevi destekte bulunduğunu ifade ederek, "Şu an yerli otomobil ile ilgili 'tam elektrikli mi, hibrit mi' konusunda yapılan açıklamalar kafaları karıştırmaktadır. Açık yüreklilikle ifade edebileceğimiz tek şey, MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu, hibrit değil tam elektrikli yerli otomobili desteklemektedir" diye konuştu.


Elektrikli otomobillerin, çok fazla yakıt kullanan toplu taşıma araçları, ticari taksiler ve araç kiralama sektörlerinde tercih edilmesi halinde Türkiye'nin güçleneceğini belirten Arslan, meselenin paydaşlarını konu üzerinde  tekrar düşünmeye davet etti.


 Cengiz Arslan, sadece İstanbul'da 20 bin taksinin olduğuna işaret ederek, "Elektrikli araç fikri için fikir alışverişinde bulunduğumuz taksicilerin tamamı, elektrikli taksinin maliyetinin çok ucuz olduğunu söylüyor. Ancak şu anda 410 kilometre seviyesine kadar çıkabilen menzilin en az 450 kilometre olması gerektiğini belirtiyorlar. Şu an için 1,5 saat olan şarj süresinin kısalması gerektiğini üzerine basa basa söylüyorlar. Kısaca ticari taksilerde elektrikli araç uygulamaları için öncelikle yasal ve fiili altyapı, şarj istasyonlarının çoğalması ve öncelikle insanların önce bu fikre adapte olması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
#Cengiz Arslan
#elektrikli otomobil
#hibrit
9 yıl önce