|

Otomotivde eylem prestij kaybettirdi

İki hafta süren otomotiv eylemleri dünyada büyük yankı uyandırırken Türkiye’nin prestijini etkiledi. Otomotiv üreticilerinin eylemden önce Türkiye’yi her zaman tercih ettiğini belirten OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu, “ Avrupalı ‘Biz ihtiyacımızı Türkiye’de yaparız’ derken, şimdi ise ‘İleride bir sıkıntı olur mu?’ diye düşünüyor” dedi.

Yeni Şafak ve
04:00 - 31/05/2015 Pazar
Güncelleme: 22:06 - 30/05/2015 Cumartesi
Yeni Şafak

Bursa Oyak Renault otomotiv fabrikasında başlayan ve şehirde 2 haftayı aşkın sürerek birçok fabrikayı etkileyen işçi sendika anlaşmazlığının faturasını sanayici çekiyor. Yapılan eylemlerden ana sanayi ve yan sanayide küresel ölçekte etkilenirken otomotiv yatırımcıları Türkiye'ye alternatif düşünmeye başladı. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkan Yardımcısı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu, biten eylemlerin faturasının ağır olacağını belirterek, eskiden Türkiye'ye güvenen Avrupalı otomotiv devlerinin aklına 'İleride bir sıkıntı olabilir mi?' sorusunu getirdiğini vurguladı.



EYLEMİN SEKTÖRE ETKİSİ YÜZDE 2


23 milyar dolarlık ihracatı olan ve 1,2 milyon üretime sahip Türk otomotiv sektörünü değerlendiren Burhanoğlu, “Yarım ay süren eylemlerde etkilenme yıllık bazda yüzde 4 civarında ediyor. Bu önemli bir rakam. Bunlar tabii hafta sonu çalışmalarıyla mesaili çalışmalarla kapatılabilecek rakamlar. Bu eylemin bize geri dönüşü daha pahalı olacak. Stokların daha fazla tutulmasından dolayı bir maliyetler artacak. Tabii bazıları kaçan siparişler olarak geri dönmeyecektir. Benim tahminin sektöre yüzde 2 etkisi olacaktır” ifadelerini kullandı.



DÜNYADA İTİBARIMIZ ZEDELENDİ


Otomotiv eylemlerinin kayıplarının telafi edileceğini söyleyen Burhanoğlu, Türkiye'nin itibarının zedelendiğini ifade etti. Burhanoğlu, “Üretim ihracat kaybının yanında çok daha önemlisi itibar ve gelecek kaygısı oluştu. Türkiye'de üretim yapan şirketler küresel şirketlerin en başta baktıkları şey güvenilirlik. Biz bugüne kadar Türkiye olarak Avrupa'nın yapmadığı üretimi, yapamadığı üretimi burada karşılıyorduk. Fazla bir talep olduğu zaman ilk baktıkları yer Türkiye'ydi. Şöyle bir fikir oluşuyordu; 'Biz eksiğimizi Türkiye'de yaparız' deniyordu. Şimdi maalesef onlarda şöyle bir şey başladı; Artık Türkiye'deki kayıpları nerede kapatacağız? Yani bunu akla getirmek bile çok büyük bir zarar. Bundan sonraki projelerde gündeme gelecektir. Türkiye'ye biz projeyi veriyoruz ama acaba ileride bir sıkıntı olabilir mi? sorusu akla gelecektir. Maalesef kötü bir intiba oluştu. Umarım en kısa zamanda toparlarız. Onun dışındaki sayı kayıpları bir şekilde muhakkak toparlanacaktır” dedi.




#Otomotiv eylemleri
#tofaş
#Otomotiv Sektör
#Ömer Burhanoğlu
9 yıl önce