|

Tarkanlı reklam işe yaradı

Tüketimi arttırmak için Narenciye Tanıtım Grubu'nun (NTG), yurt içi ve yurt dışında yapılan tanıtım çalışmaları meyvelerini vermeye başladı.

Cihan
00:00 - 13/01/2010 Çarşamba
Güncelleme: 12:34 - 13/01/2010 Çarşamba
Yeni Şafak
Tarkanlı reklam işe yaradı
Tarkanlı reklam işe yaradı

Ünlü sanatçı Tarkan'ın yer aldığı reklam filmleri ihracata olumlu etki yaptı. NTG Başkan Vekili Ali Kavak, yapılan çalışmalarda önemli başarı sağlandığını söyledi.


Geçen yıl 1 milyon 184 bin 608 ton narenciye ihraç edilerek 801 milyon 829 bin dolar döviz girdisi sağlandığını hatırlatan Kavak, bu rakamların bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 43, değer bazında ise yüzde 37'lik artışı temsil ettiğini vurguladı.


Türkiye'de yıllık kesin olmamakla birlikte 3,5-4 milyon ton civarında narenciye üretimi gerçekleştirildiğini belirten Kavak, bunun rakamın yarısına yakınının ihraç edildiğini kaydetti.


Narenciye açısından önemli pazarlardan Rusya'da tanıtım kampanyanın meyvelerini almaya başladıklarını ifade eden Kavak, sanatçı Tarkan'ın Türk narenciyesini temsil ettiği reklam filmi Rus televizyonlarında gösterildiğini kaydetti.


Billboard ve otobüs giydirme reklam kampanyalarının da Moskova ve St. Petersburg'ta yürütüldüğünü anlatan Kavak, "Narenciye sezonunun başlangıcından itibaren yürütülen kampanyalar daha şimdiden hedefin aşılmasını sağladı. Rusya'ya yapılan narenciye ihracatı, geçen yıla oranla miktar bazında yüzde 39, değer bazında ise yüzde 33 arttı. Krize rağmen böyle bir başarı yakaladıkları için mutlu olduk. Buna benzer kampanyaları bu yıl içerisinde pilot bölge olarak seçtiğimiz Rusya'nın yanı sıra, Ukrayna, Romanya ve Türk Cumhuriyetlerinde de yapmayı hedefliyoruz." dedi.


Daha sağlıklı verilere ulaşabilmek amacıyla Çukurova Üniversitesi ile işbirliğinde çeşitli kurum ve kuruluşların desteğiyle narenciye ürünlerinin envanterini çıkarmayı hedeflediklerini belirten Kavak, bunu da uzaydan çekilecek fotoğraflarla tespit edeceklerini sözlerine ekledi.



14 yıl önce