ŞUAYİP ALABAY - ADANA
Akdeniz Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği(ATHİB) tarafından dokuma kumaş üretiminde tasarımcı kimliğinin güçlenmesine yardımcı olacak tasarımcı adayları ve tasarımcılara kendilerini ifade etme şansı vermek amacıyla bu yıl üçüncüsü düzenlenen ATHİB Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’nı, genel kategoride “Sakura” isimli çalışmasıyla Seher Süleymanoğlu, öğrenci kategorisinde ise “Manipulasyon” isimli çalışmasıyla Hacer Durmaz kazandı. 13 tasarımın finalde yarıştığı gecede; Irmak Atuk, Özge Ulusoy ve Elif Ece Uzun gibi mankenler tasarımları tanıttı.
ATHİB’in yarışma törenine katılan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci kendisininde dokuma tezgahından geldiğini belirterek, babası Şükrü Zeybekci’nin geçmişte bu kalitede kumaşa ne zaman kavuşacaklarını merak ettiğini ve kendi dönemlerinde bunun nasip olduğu detayını verdi. Bakan Zeybekci Türkiye’nin dünyada tasarım ve markalaşması için en doğru zaman olduğunu vurguladı. Bakanlık olarak tasarım ve tasarımcılar için büyük destek ve teşviklerin yolunu açtıklarını söyleyen Zeybekci, “ Durmak yok, tasarıma, modaya, markaya devam” diye konuştu.
TİM Başkanvekili Mustafa çıkrıkçıoğlu ise, Ekonomi Bakanlığı’nın tasarım ve tasarımcıya verdiği teşviklere vurgu yaptı. TİM olarak tasarımcı ile sanayiciyi buluşturan her türle organizasyona destek vereceklerini ifade eden Çıkrıkçıoğlu, 2023 hedefine giden yolun, tasarım ve inovasyondan geçtiğini sözlerine ekledi.
Geceye ev sahipliği yapan ATHİB Başkanı Zeki Kıvanç ise yarışmanın 3’üncü yılında, bir marka haline geldiğini söyleyerek, “Tekstilin doğduğu ve tekstilin doyurduğu bu topraklarda yapılan yarışmamız, artık tasarımcıların takvimleri arasındaki yerini aldı” dedi. Kıvanç, şöyle konuştu; “İplik üretiminden, çözgüsünden atkısından, kumaşlarımız son halini alana kadar her aşamayı tasarımcılarımızla paylaşıyoruz.” İtalya ile Türkiye arasında, dokuma kumaş ihracatının kilogram fiyatında 16 dolar gibi bir fark olduğunu hatırlatan Kıvanç, bu farkın tasarım ve markalaşma dan kaynaklandığını ifade etti.
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Pamukta yanlış yaptık. Yani şöyle söyleyeyim pamuk üretilebilecek alanlarda mısır üretimini teşvik ederek yanlış yaptık" dedi. Zeybekci, Adana oda ve borsaları ile Akdeniz İhracatçıları Birliği (AKİB) işbirliğinde bir otelde düzenlenen Adana Ekonomi Zirvesi'nde, şöyle konuştu: " Dünyadan çok daha ucuza bir şekilde temin edebileceğimiz veyahut da belirli bir rakımın üzerindeki ovalarda üretimin teşvik edilebileceği mısırda şu anda Türkiye yaklaşık 4,5 milyar ton mısır üreterek mısır ithalatçısı olmaktan çıktı ama bu arada neye rağmen? Pamukta yaklaşık 800-900 bin ton civarında pamuk ithalatçısı haline geldik. Yüzde 130 civarında koruma barajıyla da koruyarak mısırda bu noktaya geldik. Pamukta uluslararası rekabet piyasası, uluslararası borsalardaki cari fiyatlarda pamuğu muhafaza ederek bu noktaya geldik."