Kısa bir süre önce iş güvenliği tedbirleri sebebiyle yapımı durdurulan ve eksikliklerin giderilmesiyle dün çalışmaların tekrar başladığı Ovit tünelinde mutlu son için yeniden geriye sayım başladı. Rize-Erzurum arası ulaşıma nefes aldıracak ve 2015'de tamamlanması beklenen proje, Çin'deki 18 km'lik tünelin ardından dünyanın en uzun ikinci tüneli olacak. Tünelin yapılmasıyla yol standartları yükseltilerek GAP kapsamındaki illerin önce Doğu Karadeniz Bölgesine oradan da diğer komşu ülkelere yüksek standartlı bir yol ile bağlanması sağlanacak. GAP ürünlerinin önemli bir bölümünün Karadeniz limanlarına çıkarılarak Rusya, Ukrayna, Kafkaslar ve Türk Cumhuriyetlerine ulaştırılması açısından tünel, ekonomik olarak da büyük önem taşıyor.
Zorlu coğrafi şartları olan bölgelere yapılan diğer tünel çalışmaları ise son hız devam ediyor. Devam eden çalışmalardan özellikle Kuzey-Güney bağlantısında yer alan bazı önemli tüneller 2015 ve 2016 yıllarında hizmete açılacak. Bu tünellerin başlıcaları şöyle; Cankurtaran Tüneli (Hopa-Borçka), Salmankas Tüneli (Trabzon-Araklı-Bayburt), Erkenek Tüneli (Malatya-Adıyaman), Karahan Tüneli (Malatya-Darende-Kayseri), Cudi Tünelleri (Cizre-Şırnak), Ilgaz Tüneli (Kastamonu-Çankırı), Sapça ve Üzülmez (Bolu - Zonguldak) tünelleri.
Diğer yandan Ege bölgesinde İzmir'i Manisa'ya daha da yakınlaştıracak olan 6.5 kilometre uzunluğundaki Sabuncubeli tüneli geçişi de 2016 yılında trafiğe açılacak. İzmir'de Sahil Yolu ile Yeşildere Caddesi'ni birbirine bağlayarak başta Konak Meydanı çevresi olmak üzere şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak, bağlantı yollarıyla birlikte 2.5 kilometre uzunluğundaki Konak Tüneli'nde de sona yaklaşıldı. Konak Tüneli 2015 yılı içerisinde bitirilerek hizmete sunulacak.
Türkiye