|

Türkiye Fransa'nın göz bebeği

15. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Uluslararası Fuarı'nda konuşan UBIFRANCE Türkiye Müdürü Fajole, "AB'ye aday olan Türkiye, Fransız şirketler için çok önemli" dedi.

Yeni Şafak
14:29 - 27/11/2014 Perşembe
Güncelleme: 12:34 - 27/11/2014 Perşembe
AA
Fransız Uluslararası İş Geliştirme Ajansı (UBIFRANCE) Türkiye Direktörü Eric Fajole, Avrupa Birliği'ne (AB) aday olan Türkiye'nin Fransız şirketler için çok önemli olduğunu kaydetti.


15. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Uluslararası Fuarı kapsamında, MÜSİAD Avrupa Koordinatörü Zeki Güvercin moderatörlüğünde, "Fransa ve Türkiye Arasında Ticaret ve Yatırım" konulu bir panel düzenlendi. 


Panelde konuşan Fajole, AB'ye aday olan Türkiye'nin Fransız şirketler için çok önemli olduğunu bildirdi. Renault'nun Türkiye'ye giren ilk otomotiv markası olduğunu anımsatan Fajole, otomotiv sektörünün iki ülke arasındaki ilişkinin en önemli yerini oluşturduğunu kaydetti.


Türkiye'nin tarım ve gıda sektöründeki Fransız şirketler için zor bir pazar olduğunu aktaran Fajole, Fransa'nın hem ihracat, hem de ithalat olarak AB ülkeleri içinde Türkiye'nin dördüncü ortağı olduğunu dile getirdi. Fajole, Türkiye'de 500'den fazla Fransız şirket olduğunu ifade etti.


Fransız Odalar ve Borsalar Birliği (CGPME) Başkanı Jean François Roubaud ise 1,6 milyon Fransız şirketi temsil ettiklerini söyledi. 


Türkiye'de dinamik bir piyasa olduğunu ve iki ülkenin eski dost olduğunu vurgulayan Roubaud, bu dostluğun 1960'lı yıllarda başladığını hatırlattı.


Roubaud, Fransa'nın AB'nin ikinci ekonomik gücü olduğunu dile getirdi.
#15. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Uluslararası Fuarı
#Fransız Uluslararası İş Geliştirme Ajansı (UBIFRANCE) Türkiye Müdürü Eric Fajole
#Fransız KOBİ'ler Federasyonu (CGPME) Başkanı Jean François Roubaud
9 yıl önce