|

Yeni hamlemiz marka ekonomisi

AK Parti Konya Milletvekili Adayı Ziya Altunyaldız, Yeni Türkiye ekonomisinin üzerinde yükseleceği en önemli temel taşlarından birinin marka ekonomisi olacağını söyledi. Ekonominin geleceğini 'üretim ekonomisi' olarak kurguladıklarını belirten Altunyaldız, bunun için KOBİ’lerin üretim kapasitesinin güçlendirilmesini de önemsediklerini kaydetti.

Yeni Şafak ve
04:00 - 21/05/2015 Perşembe
Güncelleme: 21:59 - 20/05/2015 Çarşamba
Yeni Şafak

AK Parti Hükümeti'nin 7 Haziran seçimleri için belirlediği milletvekili adayları arasında ekonomist isimler dikkat çekiyor. Bu yılki seçim kampanyalarının ekonomi ağırlıklı olması, adaylar arasındaki ekonomistleri ön plana çıkarıyor. AK Parti'nin Konya Milletvekili Adayı olan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı eski Müsteşarı Ziya Altunyaldız da bu isimlerden biri.



GELECEK KURGUMUZ ÜRETİM EKONOMİSİDİR


Seçim bölgesi Konya'da sorularımızı cevaplandıran Altunyaldız, 'Yeni Türkiye'ye hizmet yolunda yapmayı hedeflediği projeleri anlattı. Altunyaldız, AK Parti hükümetlerinin ulaşım, iletişim, ihracat, sağlık ve diğer alanlarda ilkleri yapma başarısı gösterdiğini belirterek, Yeni Türkiye'nin hamlesinin 'üretim ekonomisi' üzerine kurgulandığını ifade etti.



FİNANSAL SORUNA ÇÖZÜM


Türkiye'de yeni AK Parti Hükümeti döneminde özellikle ihracat odaklı büyümenin hedeflendiğini dile getiren Altunyaldız, “Şu anda üzerinde itinayla durduğumuz konular, marka ekonomisi ve üretim ekonomisidir. Bunlar bizim için öne çıkan ana başlıklar, ana unsurlardır” dedi. İhracat odaklı büyümenin avantajlarından da bahseden Altunyaldız, “Dünyadaki gelişmeler bize şunu gösterdiki ihracat yapan firmalar küresel krizlere göre daha dayanıklı, iç piyasaya çalışan firmalara göre daha az etkileniyor ve yine ihracat odaklı çalışan firmalar özellikle finansmana erişimde güven problemi yaşamıyor” diye konuştu.



MARKA EKONOMİSİ LOKOMOTİF OLACAK


Türkiye'de önemli olanın şu an için üretimde derinleşmek olduğunu kaydeden Altunyaldız, şöyle konuştu: “Hedefimiz ihracata dönük hamleyi artırmak, şu ana kadar yaptığımız gibi pazar çeşitlemesini artırmak, ürün çeşitlemesini artırmaktır. Bu da uzun yıllardır üzerinde çalıştığım marka ekonomisini üretim ekonomisinin önüne entegre etmekle mümkündür. Yani amacım bir anlamda marka ekonomisini üretim ekonomisinin lokomotifi yapmak. Eğer bunu yaparsanız hem üretimi bir anlamda tescillemiş olursunuz hem de biraz önce konuştuğumuz katma değerli üretime geçersiniz ve birim başına katma değeriniz artar. Sonuç olarak da ihracat odaklı büyümeyle tasarımla marka ekonomisiyle ve inovasyonla büyük gelişmeler kaydedersiniz.”



KOBİ'LERİ GÜÇLENDİRECEĞİZ


Milletvekili Adayı Altunyaldız, Türkiye'de ve Konya'da önemli ölçüde var olan KOBİ'lerin ihracatta güçlü organizasyonlara ihtiyaç duyduğuna da dikkati çekerek, bu yapıların üretim kapasitelerini güçlendireceklerini sözlerine ekledi.  KONYA


#AK Parti Hükümeti
#Ziya Altunyaldız
#inovasyon
9 yıl önce