Günümüzde ilah hekim kavramı yerini, hastaya her şeyi açıklayan, ona tüm seçenekleri sunan ve onunla birlikte karar veren paylaşımcı hekim kavramı almıştır. Ben hastalarım gibi düşünmeye gayret ederim. Onlardan önce güven, sonra düzen ve uyum beklerim. Bilgiyi komşu, arkadaş, yalan yanlış kaynaklardan değil doğrudan doğruya benden edinmelerini beklerim. Telefonum 24 saat açıktır. Ayrıca tüm hekimlerin etten ve kemikten yapılmış bir insan olduklarını unutmamalarını ve hekim haklarına saygı göstermelerini dilerim.
Hasta doktordan şefkat ve doktor hastadan itaat bekliyor. Aslında bunlar örtüşmeyen şeyler değil. Doktor hastadan saygı bekliyor hasta da buna karşılık tevazu bekliyor. Şimdiye kadar doktorunu kötüye kullanan hasta görmedim. Bilakis hastalar özür dileyerek telefon açar ve söze başlarlar. Ama hastalardan da buna karşılık dikkatle bizi dinlemesini beklerim.
Öncelikle hastalıkları hakkında bilgili olmalarını, araştırma yapmalarını ve çok soru sormalarını bekliyorum. Kendi kimliklerine saygı duyan hastalar detayları, başına gelebilecekleri önceden sorgulayarak öğrenip çok rahat bir hastane dönemi geçirebilirler. O nedenle ben hastanın araştıran ve sorgulayan, teslimiyetçi olmayanı, doktoru ile beklentilerini paylaşanını çok severim.
Biz hekimler hastalarımızla karşılıklı saygı ve sevgi dolu bir diyalog olmasını isteriz. Hasta ile aramızda ne kadar empati ve sempati varsa tedavi süreci de o kadar başarılı olur. Doktor hasta ilişkisinin şeffaf olması gerekiyor. Hastalar akıllarındaki soruları hekime yöneltmeli, bu konuda açık olmalıdır. Hasta ile doktor arasında cevaplanmayan hiçbir soru kalmamalıdır. Hastalarımızdan da anlayış, tam motivasyon ve güven bekliyoruz.
Bir hekim olarak tüm hastalarımızdan öncelikle bizim de insan olduğumuzu, yorulabileceğimizi, her anımızın aynı pozitif duygular içinde olamayabileceğini ve hastalarımızın iyiliğini istediğimizi unutmamalarını dilerim. Karşımızdaki insandır ve insan olduğu için gereken ilgi ve saygıyı hakeder. Tüm dünyada da yapılan düzenlemeler bu saygın mesleğin itibarının koruması içindir.
Hastalar ve hasta yakınları, hekimlerin hastayı hemen iyileştirmesini bekler. Hekim elinden geleni yapar. Ama bazı ağır vakalarda ve olumsuzluklar olduğunda bu tür durumlarda hasta ve hasta yakınlarından anlayış göstermelerini bekleriz. Bu yüzden herhangi bir olumsuzluk olduğunda hekim suçlanmamalıdır. Hekimler hem bilgi sahibi hem vicdan sahibi insanlardır.
Bazen ailenin çözüm üreten ve diyalog kurulmasını sağlayan ağabeyisi durumuna ve ailenin akrabası durumuna geçtiğimiz bir süreç bizimkisi farkında olmadan. Kulaktan dolma bilgilere çok itibar etmemelerini isterim. Sormak istedikleri her şeyi hekime sorsunlar. Hekimin tavsiyelerini can kulağıyla dinleyip harfiyen yerine getirmeleri motivasyonlarını bozmamaları da önemli.
Ben hastalardan az farkında oldukları ama önemli işler yapan anestezi branşının farkında olmalarını isterim. Bir ameliyat sırasında ameliyata giren bir cerrah ve anestezi doktorunun olduğunun hastalar tarafından bilinmesini isterim.
Ortada bir sorun varsa bunu ancak hasta ile birlikte çözebiliriz. Ben hastamdan işbirliği ve hekim olarak hastamın en iyisini yapmaya çalışacağımı bilmesini isterim. Elimizde olmadan oluşabilecek komplikasyonlarda da anlayış ve işbirliği beklerim.
Kendi sağlıkları için hekimlerin önerdikleri bilimsel olarak kanıtlanmış tedavilere uymalarını isterim. Hastaların sağlıklarını korumaları ve kazanmaları için çalışan hekimlerin emegine saygı duymalarını beklerim.
İşyerlerinde hekimler çoğunlukla genel sağlık problemleri ile ilgilenmek zorunda kalıyorlar. Halbuki çalışanlardan beklentimiz o iş yerinde çalışmaktan kaynaklanan sağlık sorunları ile ilgili bize danışmalarıdır. Bu anlamda da çalışanların işyeri hekimlerinin koruyucu amaçlı önerilerini dikkate almalarını beklerim.