|

Ders çalışmanın yolunu anlattı

Yrd. Doç. Dr. Oktay Aydın, sorumluluk alma ve dürtüleri yönetme konusundaki en önemli alanlardan biri olan Alın bölgesinin 20’li yaşlarda geliştiğini ve bu nedenle çocukların ders çalışmasının sanıldığı kadar kolay olmadığını söyledi.

Yeni Şafak
10:45 - 25/02/2015 Çarşamba
Güncelleme: 08:48 - 25/02/2015 Çarşamba
IHA

Yrd. Doç. Dr. Oktay Aydın, Kadir Has Üniversitesi tarafından bu yıl dördüncü kez düzenlenen ‘Başarıya Giden Yolda Beyin Gücünü Kullanma’ başlıklı seminerde lise öğrencileriyle bir araya geldi. Türk Kızılayı Kartal Anadolu Lisesi, Hayrullah Kefoğlu Anadolu Lisesi, Borsa İstanbul Zeytinburnu Anadolu Lisesi, Beykoz Anadolu Lisesi, İstanbul Anadolu Lisesi, Suat Terimer Anadolu Lisesi, Sarıyer Yaşar Dedeman Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Kenan Evren Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleşen seminerde, Oktay Aydın öğrencilerin kendilerine iyi bir gelecek hazırlamaları için önemli ipuçları verdi. Oldukça zorlu alışkanlıkların arasında yer alan ders çalışma eyleminin dışardan yönelen bir talep olduğunu vurgulayan Oktay Aydın, sorumluluk alma ve dürtüleri yönetme konusundaki en önemli alanlardan biri olan Alın bölgesinin 20’li yaşlarda geliştiğini ve bu nedenle çocukların ders çalışmasının sanıldığı kadar kolay olmadığını belirtti. Yrd. Doç. Dr. Oktay Aydın, ders çalışma sürecinde yaşanan zorluklara ilişkin şu açıklamayı yaptı: “Birileri ‘Çalış’ diyor ve çocuklar dışardan gelen yönlendirmeyle bunu yapmaya başlıyor. İlgi alanlarına girse de girmese de sorumluluk adı altında bir sürü şeyi yapmak zorunda kalıyor ve bu öyle bir bilgi bombardımanı şeklinde karşılarına çıkıyor ki, bu süreci yönetmeleri çok zor olabiliyor. Beyin arkadan öne doğru gelişiyor ve en son gelişen yer ise Alın bölgesi oluyor. 20’li yaşlarda olgunlaşan Alın; sorumluluk alma ve dürtüleri yönetme konusunda en önemli alanlardan biridir. Dolayısıyla çocukların ve gençlerin ders çalışma sürecini yönetmesi sanıldığı kadar kolay değil. Ayrıca internete girmek, oyun oynamak, gezmek ve sinemaya gitmek gibi keyif verici etkinlikler çocuklara çok yakınken ders çalışıldığında elde edilen ödül ise oldukça uzakta. Beyin genelde en yakındaki haz verici şeyleri tercih eder. Bu nedenle ders çalışmak çocuklar için bir hayli zor oluyor.”


“ÖĞRENCİLER SEMİNERDEN MEMNUN AYRILIYOR”

Öğrencilerin seminerden son derece memnun ayrıldıklarını belirten Oktay Aydın, “Lise grubuyla seminer yaptığınızda bu seminerlerin, hem bilgi verici hem de onların ilgisini çekebilecek şekilde olması gerekiyor. Biz de bunu yapmaya çalışıyoruz. Öğrenciler seminerden çıktıklarında son derece memnun oluyor. Ders çalışmanın neden zor olduğunu onlara beyin temelli olarak anlatıyorum ve bunu öğrendiklerinde çok şaşırıyorlar. Kendilerini bir parça daha keşfedip olası hataları ve eksikleri düzeltme şansı elde ediyorlar” diye konuştu.

HEM SEMİNER HEM DE KAMPÜS TURU

Lise öğrencilerine yönelik gerçekleştirdikleri seminerlerle onların kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı hedeflediklerini belirten Kadir Has Üniversitesi Kurumsal İletişim Merkezi Rehber Öğretmeni Sevda Aydınlı, “Milli Eğitim Bakanlığı’nın izniyle yaptığımız bu seminerler, yıl içerisinde talebe bağlı olarak 4 ya da 6 kez düzenleniyor. Özellikle 11. ve 12. sınıf öğrencilerine sınav öncesinde en çok ihtiyaç duydukları konularda destek oluyoruz. Öğrenciler, seminerin ardından kampüs turu atarak üniversite yaşamını gözlemliyor ve bölümleri yakından tanıma fırsatı yakalıyor. Bu seminerlerle öğrencilere kaygı, motivasyon ve endişelerini nasıl yönetmeleri gerektiğini öğretiyoruz. Böylece uzun vadede geleceğe yatırım yapıyoruz” dedi.

“GÜZEL BİR SINAV GEÇİRMEK İÇİN”

15 Mart tarihinde gerçekleştirilecek Yükseköğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) hazırlanan öğrencilere de tavsiyelerde bulunan Sevda Aydınlı, “YGS’ye çok az bir süre kaldı. Bu nedenle öğrencilerin bilmedikleri konularda tekrar yaparak son günlerini geçirmeleri faydalı olacaktır. Sınav öncesinde duygusal yönetim oldukça önemli. Son haftada duygusal süreçlerine hakim olmak için çalışırlarsa güzel bir sınav geçirirler” diye konuştu.

“ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARI ARTIYOR”

Seminere katıldıktan sonra öğrencilerin motivasyonlarında büyük bir artış olduğunu belirten Hayrullah Kefoğlu Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni Haydar Afacan, “Bu seminer, öğrencinin akademik başarısının artması ve başarının nasıl elde edilebileceği konusunda onların anlayabileceği şekilde pratik çözüm önerileri sunması açısından çok faydalı. Oktay Aydın, öğrenme heyecanını gençlere çok iyi şekilde aktarıyor ve kendisini heyecanla dinlettiriyor” şeklinde konuştu. 
#ders çalışmak
#ders çalışma yöntemleri
#öğrenci
#ders
#okul
9 yıl önce