Füzeyle düşürüldü
Füzeyle düşürüldü

Genelkurmay Askeri Savcılığı, Türk keşif uçağının 22 Haziran'da uluslararası hava sahasında 'füzeyle' düşürüldüğünü açıkladı. Açıklamada, düşürülen askeri uçağın radar ikaz alıcısı kayıtlarında yapılan incelemede füze yayınlarından sinyal alındığının belirlendiği de ifade edildi. Savcılık, uçakta teknik bir arıza bulunduğuna ve jetin bu nedenle düştüğüne yönelik herhangi bir bulgu tespit edilmediğini de belirtti. Genelkurmay Askeri Savcılığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, 22 Haziran'da RF-4E keşif uçağının Doğu Akdeniz'de görev uçuşu esnasında düşürülmesiyle ilgili kriminal incelemeler neticesinde Hava Kuvvetleri Komutanlığı Kaza Kırım İnceleme Heyeti tarafından Kaza Kırım İnceleme Raporu'nun tamamlanarak önceki gün Askeri Savcılığa teslim edildiği ifade edildi. Askeri Savcılığın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

PATLAMA İRTİFA KAYBETTİRDİ

Kaza Kırım İnceleme Raporu'nda uçağımızın Doğu Akdeniz'de uluslararası hava sahasında uçarken, Suriye hava savunma unsurları tarafından atılan füzenin, uçağın sol arka tarafında patlayarak 'blast' etkisi yaratması sonucunda, uçağın ve pilotların uçuş şartlarını sağlayamayacak şekilde etkilenmesi nedeniyle uçağın sola dönüşle irtifa kaybedip, sola hafif yatışlı ve burun yukarı pozisyonda suya çarptığı kanaati belirtilmiştir.

UÇAKSAVAR HASARI YOK

Radar telsiz ve iz kayıtlarından, uçağın uluslararası hava sahasında Suriye sınırına paralel 7 bin 400 feet irtifa, 300 knot süratte, 211 başta uçarken istikrarlı uçtuğu en son nokta olan 35.48.22 Kuzey, 35.33.21 Doğu koordinatında soldan ani bir dönüşte irtifa kaybederek Suriye kara kıtasına 8.6 deniz mili mesafede saat 11.57 C'de Suriye kara sularında 35.48.26 kuzey, 35.37.59 doğu koordinatında denize düştüğü tespit edilmiştir. Kaza sonrası su yüzeyinden alınan parçalar, Jandarma Kriminal Daire Başkanlığı'nda incelenmiş, istikamet dümeni üzerinde Suriye makamları tarafından iddia edildiği şekilde uçaksavar mermisi hasarına rastlanmadığı tespit edilmiştir.

BOMBA ARTIKLARI BULUNDU

Enkaz parçaları 1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nda metalurjik incelemeye tabi tutulmiş, parçalar üzerinde füze yakıtlarında oksitleyici ve harp başlıklarında ana malzeme olarak kullanılan potasyumklorat (KCIO3) bileşiğine ait olduğu değerlendirilen partiküller tespit edilmiştir. (İstanbul Adli Tıp Kurumu'nda yapılan daha detaylı incelemeler sonucunda ise) enkaz parçaları üzerinde RDX (Hexogen), HNX (Octogen), TNT (2,4,6-Trinitrotoluene) ve PETN (Pentaerythritol Tetranitrate) patlayıcı madde artığına rastlanmıştır. Uçak üzerindeki radar ikaz alıcısı kayıtlarında yapılan incelemede füze yayınlarından sinyal alındığı belirlenmiştir. Uçakta teknik bir arıza bulunduğuna ve bu nedenle düştüğüne yönelik herhangi bir bulgu tespit edilmemiştir.