“Öğrencilerin sınav eğilimleri sınav takvimiyle doğru orantılı olarak değişebiliyor” diyen Rehberlik Koordinatörü Murat Acet, “İki yıldan beri meslek seminerleri altında 40’ a yakın il gezdik. Deneyimlerimizi biraraya getirdiğimiz zaman sınav süreci içinde öğrencilerin üç ana bir de ara kritik dönem geçirdiğini söyleyebilirim. Hazırlık sürecine yeni başlanılan dönemde öğrencilerin yüksek performanslı ve motivasyonlu olduğu bölüm ilk aşamadır. Hem aday öğrencilerin hem de velilerin bu dönemlerde morallerinin çok daha yüksek olduğunu hatta çoğu zaman eşit ağırlık öğrencilerin hukuk, sayısal öğrencilerinde Tıp fakültesine yönelik tercihlerinin yüksek olduğu bir dönemdir. İkinci aşamada müfredatın kolaydan zora doğru ilerlediği, yapılmış olan deneme sınavlarında öğrencilerin kendilerini sınadığı, beklentilerini sorguladığı ve kariyerlerini planlamaya başladıkları dönemdir. Son aşama ise YGS sonuçlarının açıklandığı asıl yarışın başladığı LYS süreçlerine ait dönemdir. Bu dönemde öğrenciler gerçekleştirilen YGS süreçlerini ve sonuçlarını değerlendirmeye başlar. Sonuçlar iyi ise LYS’ye daha iyi çalışırlar. Başarılı olamayanlar yeni planlamalar yaparak hedeflerini değiştirebilirler” dedi.
ÖSYM ve YÖK’ün yapmış olduğu değişiklikleri üç başlık altında toplayan Murat Acet, “Sınav süreci rutin bir şekilde ilerlerken bu sene ÖSYM ve YÖK’ün farklı uygulama ve değişiklikleri sürprize neden oldu. Değişiklikleri üç ana başlık altında incelediğimizde ilki, başvuru sürecindeki teknik anlamdaki değişiklikler, ikincisi sınav sürecini ilgilendiren değişiklikler, üçüncüsü de tercih dönemini ilgilendiren değişikliklerdir. Öğrencilerin bu seneki başvurularında önce başvurular alındı, sonra ücretler yatırıldı” dedi.