|

Sana haberci olamazsın demedim...

Bu hafta vizyona giren ve Dan Gilroy’un yönetmenliğini yaptığı Gece Vurgunu, kaza ve cinayet mahallerinden görüntü alan genç bir adamın hikâyesi üzerinden medya ahlakını tartışıyor. Jake Gyllenhaal’ın başrolünü üstlendiği film, medya dünyasına esaslı eleştiriler yöneltiyor.

Suat Köçer
04:00 - 28/11/2014 Cuma
Güncelleme: 15:48 - 28/11/2014 Cuma
Yeni Şafak
İnsanlık mı, mesleki kaygılar mı? Birinden biri tercih edilecekse hangisini seçmeli? Modern dünyanın sormaktan bıkmadığı bu zor sorunun cevabı vicdanlarda karşılığını bulmuştur elbet. Ancak medya için aynı şeyi söylemek zor. Acımasız bir rekabetin yaşandığı bu alanda etik değerlerin varlığını tartışmak bir gazeteci ya da televizyoncu için şimdilik lüks. Gazetelerin üçüncü sayfa haberleri ya da televizyonların yayınladığı şiddet sahneleri, kimi kesimlerce sakıncalı bulunsa da yazanlar veya çekenlerin gözünden bu tavır, mesleğin kaderi olarak görülüyor. Kimi zaman bir kaza, trajik bir intihar bazen de acımasız bir cinayet, haberciler için birer avantaja dönüşebiliyor. 

MESLEK İÇİN  HER ŞEY MÜBAH!

Dan Gilroy’un yönetmenliğini yaptığı Gece Vurgunu/ Nightcrawler kaza, cinayet ve suç örgütlerinin cirit attığı sokakların karanlık yüzünü seyirciye gösterirken, meslek ve şöhret hırsıyla bu görüntüleri kullanan bir televizyoncu üzerinden medyanın etik değerlerle olan ilişkisini tartışıyor. Başrollerini Jake Gyllenhaal, Rene Russo ve Rız Ahmed’in paylaştığı film, amaca ulaşmak için her yolu mubah gören hırslı bir adamın geldiği trajik noktayı çarpıcı bir dille yorumluyor.  

İŞİNİ DAHA İYİ  YAPMAK İÇİN

Lou, giriştiği her işin kalıbına girebilen hırslı bir adamdır. Para kazanmak için türlü yollara başvuran genç adam, önce trafik kazaları ardından da cinayet olaylarını yerinde görüntüleyerek bunları TV kanallarına satmaya başlar. Kıyasıya rekabetin yaşandığı medya dünyasında var olmanın mücadelesini veren Lou, zekice planlar yaparak meslektaşlarını atlatmaya çalışır. Yanına çaylak bir genci de alarak polis telsizlerini dinlemeye koyulan Lou, daha büyük işler çıkarabilmek için insani ve etik değerleri zorlayan bir sürece girer. 

Ne kadar şiddet o kadar şöhret 

The Fall ve Real Steel gibi filmlerin senaryolarını yazan Dan Gilroy, bu ilk uzun metrajlı filminde medya ahlakını cesur bir tarzda ele alıyor. Kaza, cinayet ve şiddet olaylarının medya tarafından istismar edilmesini gerçekçi bir dille anlatan yönetmen, şöhret tutkusunun yol açtığı yıkımları çarpıcı diyalog ve sahnelerle etkileyici bir biçimde yansıtmayı başarıyor. Sektörün insan hayatını haber malzemesi olarak gördüğünün altını çizen film, bir yandan medya-vicdan tartışmasını yaparken, öte yandan hırs ve ihtirasın yol açtığı insan ilişkilerindeki dejenerasyonlara da dikkat çekiyor.

#Dan Gilroy
#Gece Vurgunu
#Nightcrawler
9 yıl önce