|

Edebiyat yerini bulma meselesidir

İbrahim Tenekeci yönetimindeki İtibar Dergisi, Ekim'le birlikte edebiyat dünyamıza yeni bir soluk oldu. Şiirin ve yazının önemli isimlerini kadrosunda toplayan derginin bu sayıdaki Osman Konuk söyleşisi okur için ilk armağan. İddianın yerine samimiyeti seçen İtibar ilk sayısıyla yolunu çiziyor

Muhammet Safa
00:00 - 11/10/2011 Salı
Güncelleme: 03:42 - 11/10/2011 Salı
Yeni Şafak
Edebiyat yerini bulma meselesidir
Edebiyat yerini bulma meselesidir

Yeni çıkan her dergi, yeni sözlerin habercisidir. Edebiyat dünyasına kazandırılacak yeni şairlerin ve yazarların müjdeleyicileridir. Çeşnidir, bakış açısıdır, sanat için açılan yoldur. Saf ve iyi niyetle hazırlanan sayfaların okura teslimi bir bekleyişin başlangıcıdır ve dergi üzerine söylenecek sözlerin, takdirlerin, tenkidlerin heyecanı sarar şair ve yazarları.

Ekim ayıyla birlikte yeni bir soluk aldı edebiyatımız: İtibar. Başlarken, “Edebiyat biraz da yerini bulma meselesidir. Birçok arkadaşın, bu sayıyla beraber yerini bulduğuna inanıyoruz.” cümleleriyle karşılıyor İtibar okurlarını. 'İddia sahibi olmak'tan ve 'rencide ederek konuşmak'tan uzak durarak duruşlarını belirlediklerini söylüyor İtibar kadrosu. Kadro demişken, İbrahim Tenekeci derginin Genel Yayın Yönetmeni. Furkan Çalışkan Yazı İşleri Müdürü, Abdullah Harmancı ve Ahmet Murat Yayın Danışmanları, Yayın Editörü ise Hüseyin Akın. İlk sayının ilk basımı çoktan tükendi ve okurlarına ikinci basımıyla ulaşıyor İtibar. İlk sayıda Haydar Ergülen'in şiirini okuyoruz. Şairin 'Bir Gökyüzü Nasıl Değişir' adlı şiiri okuru Ergülen şiirini 'duyma'ya davet ediyor. Mustafa Aydoğan, 'Şair ve Kötülük'te marjinal şair portresini değiştiriyor. Aydoğan'ın yazısı, müslüman bir şairin sorunlu değil sorumlu bir kişiliğe sahip olması gerektiği üzerinde durarak, klişe olan şair 'duruş'unu sorguluyor. Derginin bir başka önemli yazarı ise Fatma Barbarosoğlu. Yazar, her ay dergi okuyucularıyla buluşacağı müjdesini verdi. İtibar'da 'Yazdıkça Yaralanan, Yaralandıkça Yazanların Hikâyesi'ni anlatıyor Barbarosoğlu naif ve hüzünlü üslubuyla. Berat Demirci, İbrahim Gökburun, Mustafa Akar, Suavi Kemal Yazgıç derginin diğer önemli isimleri.

OSMAN KONUK, ŞİİRİ, SAMİMİYETİ

Osman Konuk da derginin başmisafiri. Ali Görkem Userin şair Konuk'la 50. yaşı üzerinden sohbete başlıyor. Şiirini, kişiliğini, Türk şiirini konuşuyorlar. Osman Konuk'un cevapları şiiri gibi, yumuşak, içli ve mütevazi. Söyleşinin daha da uzamasını, muhabbetin genişlemesini bekliyor okur; ama tat damakta kalıyor, bir parmak bal çalıyor şair okuyucuların ağzına. Sohbetin ardından şairin mısralarını görmeyi de arzuluyor dergiyi okuyanlar; fakat bulamıyor.

Şatafattan uzak bir kapak ve sade bir mizanpajla okuru yormadan edebiyata çekiyor zihinleri. Şekille değil kelimelerle ilgi uyandırmayı seçmişler -ki sanat bu olmalı herhalde. Derginin arka kapağındaki ufak yazı garip hisler uyandırıyor: Ederi 7 Türk Lirası. 'Ederi' nasıl da uzak ve unutulmuş bir söz gibi duruyor, nostaljik bir renkte. Oysa ne çok bizim sesimiz ve bizden bir kelime. Bu ayrıntı bile derginin, dolayısıyla şairlerinin ve yazarlarının edebiyata bakışını ve ürünlerinin kaygısını belli ediyor. Umudumuz, zamanın ilerleyişiyle beraber dağılmaların, kopmaların, edebiyattan uzaklaşmanın, nitelikten ve kaliteden ödün verilmesinin yaşanmaması. Her sayısını heyecanla bekleyeceğimiz bir dergi olur İtibar ve inşallah uzun soluklu bir yoldadır.


12 yıl önce
default-profile-img