Erdoğan: Faiz lobisi kendine gel

Ankara'da çok sayıda vatandaş Başbakan Erdoğan'ı karşılamak için Esenboğa Havalimanı ve havalimanı yolu güzergahında toplandı. Erdoğan burada halka hitap etti. Erdoğan konuşmasında yine faiz lobisine seslenerek "Eğer senin spekülatörlüğünü yakaladığımız anda da ümüğünü sıkarız. Kim olursan ol, ümüğünü sıkarız" dedi.

yenisafak.com.tr / POLİTİKA
00:00 - 9/06/2013 Pazar
Güncelleme: 17:16 - 9/06/2013 Pazar
Yeni Şafak
 Erdoğan: Faiz lobisi kendine gel

Esenboğa Havalimanı güzergahına doğru, saatler öncesinden hareket etti. Erdoğan'ı karşılamak için araçlarıyla havaaalanına gitmek isteyenlerin oluşturduğu trafik konvoyu, havalimanı bulvarı ve bağlantı yollarında aşırı yoğunluğa neden oluyor

Yol boyundaki apartmanlarda Türk bayrakları ve Erdoğan'ın fotoğrafları asılırken, vatandaşlar da ellerinde Erdoğan'ı destekleyen yazılı döviz ve pankartlarla ay yıldızlı bayraklar taşıyor.

Aralıklarla etkili olan yağmura aldırmadan Esenboğa Havalimanı, havalimanı yolu üzerinde Çubuk kavşağı, Altınpark ve yol boyunca oluşturulan konvoylarda beklemeyi sürdüren vatandaşlar, "Erdoğan'a uzanan eller kırılsın" sloganlar atıyor.

Erdoğan'ı karşılamaya gelen vatandaşlardan Gülhanım Türker, Erdoğan'a destek olmak için Pursaklar'dan geldiğini belirterek, "Erdoğan'dan gördüğümüzü kimseden görmedik. Her şeyiyle güzel. Yollarımız güzel, ulaşımımız güzel, parklarımız, yeşilliklerimiz güzel. Güzel olmayan hiçbir şeyimiz yok. İnsanlar güzel, yaklaşım güzel. Hastanelerde, postanelerde her yerde her şey güzel. Başbakanımız'a teşekkür ediyorum" diye konuştu.

Kazım Başaran da Başbakan Erdoğan'ı karşılamaya geldiklerini ifade ederek, "Yüzümüz açık, alnımız açık. Buraya, yakmaya yıkmaya gelmedik. Yakmak yıkmak bizim lügatımızda yoktur. Biz demokratik haklarımızı kullanıyoruz. Destek olmaya geldik. Bu memleketin sahipleri biziz, biz sessiz çoğunluğuz. Yakan yıkanları da kınıyoruz" ifadelerini kullandı.

Çankırı'dan geldiğini söyleyen Adnan Erdoğan da hem Galatasaraylı hem de Fenerbahçeli olduklarını ifade ederek, "Ama biz İstanbul'dakiler gibi değiliz. Burası Ankara. Biz esas kardeşlik istiyoruz" diye konuştu.

Bu arada, Başbakan Erdoğan için Esenboğa Havalimanı'nda vatandaşlara hitap edeceği otobüs de havalimanına getirilirken, bölgede polisin güvenlik önlemlerini artırdığı görüldü.

Havaalanında Erdoğan bir konuşma yaptı. Erdoğan'ın konuşmasından satırbaşları;

Sevgili Ankaralılar, sizleri en kalbi duygularımla selamlıyorum.

Yola çıkarken ne dedik, biz kefenimizi giyerek bu yola çıktık. Bu can bu tende oldukça Allah'tan başka kimseye verilecek hesabımız yoktur. Bize bazı marjinal gruplar değil bize millet hesap sorar. Milletin de hesap yeri sandıktır, sandıkta sorar. Bizi millet getirdi, millet götürür. Milletten başka bu noktada kimsenin bizi götürmeye gücü yetmez. Ankara Hacı Bayram Veli'nin şehridir. Ankara Hüseyin Gazi'nin şehridir. Ankara Atatürk'ün şehridir. Gezi Parkı'na, Kuğulu'ya çıkacağınıza 7 ay var sabredin, 7 ay sonra sandıkta sizlerle görüşelim. 'Demokrasi, özgürlükler' diyorsanız, 'hak, hürriyet' diyorsanız bu şiddetle elde edilmez. Hukuk içerisinde kalarak elde edilir. Ben bu ifadeyi kullanınca rahatsız olmuşlar. Eğer çok rahatsız olduysalar lugata bir baksınlar 'çapulcu' kime denir diye. Oraya baktıkları zaman Başbakanın ne kadar isabetli bir ifade kullandığını görecekler. 'Yakan, yıkan, saldıranlara çapulcu' denir. Dolayısıyla kusura bakmasınlar ama onlara destek verenler de aynı familyada yerini alır. Yaptıkları iş sadece vurup kırma. Kamunun binalarına saldırma, kamunun binalarını yakıp yıkma. Sivil vatandaşın, halkın araçlarını yakıp yıkma. Bununla kalmadılar. Benim başörtülü kızlarıma, başörtülü bacılarıma saldırdılar. Bununla da kalmadılar. Dolmabahçe Camii'ne maalesef bira şişeleriyle girmek suretiyle, ayakkabıyla onu da yaptılar. Artık bu ülkede çeteler dönemi bitmiştir. Bu ülkede mafya dönemi bitmiştir. Cunta dönemi geri gelmemek üzere bitmiştir. Şunu da söylemem lazım, faiz lobisi kendine çeki düzen ver. Faiz lobisi yıllarca benim milletimin alın terini sömürdü. Bundan sonra sömüremeyeceksin. Çok sabrettik. Olay sadece bu lobiyi oluşturan bir banka, üç banka kim varsa hepsi için aynı şeyi söylüyorum. Siz ki bize karşı böyle bir mücadeleyi başlattınız, bunun bedelini ağır ödeyeceksiniz. Utanmadan, sıkılmadan, borsayı çökertme gayretleri içerisine girenler, borsada Tayyip Erdoğan'ın parası yok, çökersen sen çökeceksin. Yüzde 11'den başladık, yüzde 94'lere kadar çıktık. Niye? Çünkü biz spekülatörlere fırsat vermedik, yarın da vermeyeceğiz. Eğer senin spekülatörlüğünü yakaladığımız anda da ümüğünü sıkarız. Kim olursan ol, ümüğünü sıkarız.