|

Askeri yargı kanunlarında değişiklik

Askeri Hakimler Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı TBMM Başkanlığı'na sunuldu.

20:51 - 19/12/2014 Cuma
Güncelleme: 21:03 - 19/12/2014 Cuma
AA
Tasarıya göre, Askeri Hakimler Kurulu'nun gündemi Başkan tarafından belirlenecek ve en az toplantı gününden üç gün önce üyelere bildirilecek. Gündemde değişiklik yapılması, Başkanın talebi üzerine Kurul kararıyla olacak, kurulun sekretaryası,  Askeri Adalet İşleri Başkanlığı  tarafından yürütülecek. Bu amaçla Askeri Adalet İşleri Başkanlığı bünyesinde yeteri kadar personel görevlendirilecek.


Kurul, her yıl Mayıs  ve Aralık  aylarının  ilk haftası toplanacak. Ancak, ihtiyaç halinde Başkan'ın daveti üzerine diğer zamanlarda da toplanabilecek. Kurul üye tamsayısının salt çoğunluğuyla karar alacak.   Başkan, en kıdemsizden başlayarak oyları toplayacak ve en sonunda kendi oyunu kullanacak. Disiplin işlemlerinde oyların dağılması  halinde  ilgilinin  en  fazla  aleyhinde  olan  oy çoğunluk  meydana  gelinceye  kadar kendisine en yakın olan oya ilave edilecek. Oylamalarda  çekimser oy kullanılamayacak.


Kurul üyeleri, iş kendisi ile ilgili ise, ilgilinin,  evlilik  bağı kalmasa  bile karı veya kocası,  kan veya kayın hısımlığından üstsoyu veya altsoyu  veya  onunla  evlat  edinme   bağı  veya ilgili  ile  aralarında  ikinci dereceye  kadar kan hısımlığı  veya evlilik  sona  erse dahi  ikinci  dereceye kadar kayın hısımlığı olursa, aynı  işte  tanık  olarak  dinlenmiş, bilirkişilik,  avukatlık,  hakimlik  veya  savcılık yapmış ya da daha önce işin soruşturulması  ile görevlendirilmişse, ilgili ile aralarında bakılan işe esas olan olaydan önce açılmış bir dava varsa Kurul çalışmalarına katılamayacaklar ve herhangi bir şekilde işe bakamayacaklar. Bu nedenle oylarda eşitlik olması halinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılacak.


Kurulda  görüşülen  işler  tutanağa  bağlanacak  ve tesis  edilen  işlemler  bir  kararla  tespit edilecek. 


Kurulun, askeri hakimlerin özlük ve disiplin işleri hakkında verdiği kararlar kendilerine, müracaatların sonuçları ise ilgilisine tebliğ edilecek.


Kurulun tüm kararlarına karşı yargı yolu açık olacak.


Askeri  hakimler  ve savcılar,  duruşma  hakimliği  ve savcılık görevlerini yaparken eşiti adliye hakimlerinin ve savcılarının özel kıyafetini taşıyacak. Askeri hakimlere Milli Savunma Bakanlığı'nca yapılacak mesleki kıyafet, kitap ve bilgisayar yardımı hakkında Hakimler ve Savcılar Kanunu'nun "mesleki kıyafet, kitap ve bilgisayar yardımı" başlıklı maddesi hükümleri uygulanacak.


 Tasarıyla askeri yargı ile ilgili idari görev kadrolarına, Genelkurmay Başkanlığı'nca  gösterilen  lüzum  üzerine  Milli  Savunma  Bakanlığı'nca  uygun  görülecek "yurtdışı sürekli görev yerlerindeki kadrolar ile uluslararası mahkeme veya kuruluşların kadroları" eklendi.


Milli Savunma Bakanı, askeri mahkemelerde ve askeri başsavcılıklarda görevli askeri hakimlere asıl görevlerine ek olarak ve 3 ayı geçmemek üzere izin, hastalık veya diğer sebeplerle boş bulunan aynı yerdeki veya başka bir yargı çevresindeki aynı nevi hizmete ait kadro görevini yapmak için geçici yetki verebilecek.


Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte görevde bulunan askeri hakimlerin, birinci sınıfa ayrılma ve birinci sınıf olma tarihleri, bu Kanun hükümleri dikkate alınarak, kazanılmış hak ve statüleri geriye götürülmeksizin ve geçmişe yönelik mali hak ve yükümlülükler doğurmaksızın yeniden belirlenecek.


Cezalar 


Bu Kanunda  özel bir düzenleme  bulunmadığı  takdirde, Türk Ceza Kanunu'nun  genel hükümleri,  askeri suçlar ve cezalar hakkında da uygulanacak.


Askeri şahıslar hakkında askeri ve adli yargı mahkemeleri tarafından hükmolunan hapis cezaları, bu sıfatlarını korudukları  sürece askeri cezaevlerinde infaz edilecek.


Ancak yükümlü erbaş ve erler hakkında; asker edilmeden önce işledikleri suçlardan verilen hapis cezaları, asker edildikten  sonra işledikleri  suçlardan verilen bir yıl veya daha fazla süreli hapis cezaları, Adalet  Bakanlığı  ceza  infaz  kurumlarında çektirilecek. Koşullu  salıverilen  veya tahliye edilen yükümlüler,  geri  kalan  askerlik  hizmetlerini   tamamlamak   üzere  askeri  makamlara teslim edilecek. Bunlar hakkında hükmolunan denetimli serbestlik tedbirlerinden askerlik yükümlülüğü ile bağdaşmayanların yerine getirilmesi,  askerlik hizmetlerinin sonuna bırakılacak.


Haklarında tutuklama kararı verilen askeri şahıslar, bu sıfatlarını korudukları sürece en yakın askeri tutukevine  konulacak. Ancak yükümlü erbaş ve erlerin adli yargıdaki soruşturma ve kovuşturmaları  esnasında  verilen tutuklama  kararlarının  infazı, Adalet Bakanlığı ceza infaz kurumlarında  yerine  getirilecek.  Bunlar  tahliyelerinden   sonra  geri  kalan  askerlikleri tamamlattırılmak üzere yeniden askere sevk edilecek. İnfaz   sırasında   tutuklu   ve  hükümlülerin   üzerlerinde   askerlik  kıyafet  ve  işaretleri bulunmayacak. 


Erteleme


Türk Ceza Kanunu'nun hapis cezasının ertelenmesine ilişkin hükümleri, askeri suçlar hakkında da uygulanacak.


Ancak "sırf askeri suçlardan dolayı yapılan yargılama sonunda hükmolunan netice cezanın 3 ay veya daha fazla süreli hapis cezası olması, fiilin  disiplini  ağır  şekilde ihlal etmesi veya  birliğin  güvenliğini  tehlikeye düşürmesi veya birliğin muharebe hazırlığını veya etkinliğini zafiyete uğratması veya büyük bir zarar meydana getirmesi, fiilin savaş veya seferberlikte işlenmesi, daha önce sırf askeri bir suçtan dolayı mahkum olunması" hallerinde hapis cezaları ertelenmeyecek.


Yetkili kişi ve organlar tarafından disiplin cezası ile cezalandırılan askeri şahıslardan disiplin cezasının infaz şartlarını yerine getirmeyenler, 4 aydan 2 yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılacak.


Buna göre verilecek  ceza,  suç  seferberlik  halinde  işlendiği  takdirde  yarı oranında, savaş halinde ise bir kat artırılacak.


Yetkili  kişi ve organlar  tarafından  disiplin  cezası  ile cezalandırılan asker  kişilerden   disiplin  cezasının  infaz  şartlarını   yerine  getirmeyenlerin  fiillerinin Askeri Ceza  Kanunu'nun "firar ve cezası" başlıklı 66  ile "sözleşerek firar ve cezası" başlıklı 70. maddelerindeki suçları  oluşturması halinde  sadece  bu  suçlara ilişkin hükümler uygulanacak. Ancak bu suçlardan dolayı verilecek ceza altıda bir oranında artırılacak.


Kıta,  karargah veya kurumlarda  ya da görev esnasında veya görev yerlerinde uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanılmasını kolaylaştırma, kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın almak, kabul etmek veya bulundurmak suçlarını işleyen askeri şahıslar hakkında, Türk Ceza Kanunu'nun bu suçlara ilişkin hükümleri uygulanacak.


Askeri ve adli yargı mahkemeleri tarafından verilen kısa süreli hapis cezaları Yedek Subaylar ve Yedek Askeri Memurlar Kanunu hükümlerine göre askerlik hizmetini yerine getiren yükümlüler ile yükümlü  erbaş  ve erler  hakkında,  Türk  Ceza  Kanunu'nun "kısa süreli hapis cezasına seçenek yaptırımlar" başlıklı 50. maddesindeki "tüm seçenek yaptırımlara", diğer askeri şahıslar hakkında ise aynı maddedeki "seçenek yaptırımlara" çevrilebilecek.


Ancak "sırf askeri suçlardan dolayı yapılan yargılama sonunda hükmolunan netice cezanın 2 ay veya daha fazla süreli hapis cezası olması, fiilin  disiplini  ağır  şekilde  ihlal  etmesi  veya  birliğin  güvenliğini  tehlikeye düşürmesi veya birliğin muharebe hazırlığını veya etkinliğini zafiyete uğratması veya büyük bir zarar meydana getirmesi, fiilin savaş veya seferberlikte işlenmesi" hallerinde kısa süreli hapis cezaları seçenek yaptırımlara çevrilemeyecek.


Askeri Ceza Kanunu'nda yer alan "ölüm" cezaları, "ağırlaştırılmış müebbet hapis" cezasına dönüştürüldü.

Türk Milleti adına yargı yetkisini kullanacak  askeri  mahkemeler,  askeri birliklerin  teşkilat  yapıları  ve  bulundukları  yerlerin coğrafi durumu ile  mahkemelerin iş yoğunluğu gözönünde tutulmak suretiyle Genelkurmay Başkanlığı ve Askeri Hakimler Kurulunun görüşü alınarak Milli Savunma Bakanlığınca kurulacak ve aynı yolla kaldırılacak. 



Askeri mahkemeler  bulundukları il veya ilçenin adıyla anılacak. Askeri mahkeme kurulmasına  karar verilen  il veya ilçede en az bir askeri ağır ceza mahkemesi  ve bir askeri  ceza mahkemesi  kurulacak.  İş durumunun  gerekli kıldığı  yerlerde askeri  mahkemelerin birden fazla dairesi oluşturulabilecek. Genelkurmay  Başkanlığı'nın bulunduğu ilde, her halde bir askeri ağır ceza mahkemesi ve bir askeri ceza mahkemesi  kurulacak.

Askeri  ceza  mahkemesi  tek hakimli olacak.  Askeri  ceza mahkemeleri,  kanunların  ayrıca görevli kıldığı haller saklı kalmak üzere, askeri ağır ceza mahkemesinin  görevi dışında kalan dava ve işlere bakmakla görevli olacak. Askeri ağır ceza mahkemesinde  bir başkan ile yeteri kadar üye bulunacak. Bu mahkeme bir başkan ve iki üye ile toplanacak.  Askeri  ağır ceza  mahkemeleri,  kanunların  ayrıca  görevli kıldığı haller saklı kalmak üzere, subay ve astsubayların  işledikleri  suçlara ait davalar ile ağır ceza mahkemesinin  görevine giren suçlara ait dava ve işlere bakacak.


Askeri mahkemelerin görevlerinin belirlenmesinde, nitelikli halleri gözetilmeksizin, suçun kanunda yer alan cezasının üst sınırı gözönünde bulundurulacak. Askeri ağır ceza mahkemesi ile askeri ceza mahkemesi arasında çıkan görev uyuşmazlıkları Askeri Yargıtay çözümleyecek.

Askeri ağır ceza mahkemesinde  görevli üyeler, Askeri Hakimler  Kurulu tarafından iş yoğunluğu gözönünde tutulmak suretiyle askeri ceza mahkemesinde  de görevlendirilebilecek. Askeri   ağır   ceza   mahkemesinin    görevine   giren   soruşturmalarda,  hakim   kararı gerektiren her türlü işleme ait kararlar, askeri ceza mahkemesi tarafından verilecek.

Askeri mahkemeler  ile askeri başsavcılıklardaki  askeri hakim sınıfına ilişkin kadrolar, müşterek  kadro olacak.  Bu  kadroların  kuvvet  komutanlıklarına tahsisi,  Genelkurmay Başkanlığı'nın görüşü alınarak Savunma Bakanlığınca yapılacak. 


Askeri başsavcılık kurulacak 

 

Tasarıda, askeri mahkeme bulunan her il veya ilçede, o il veya ilçenin adıyla anılan bir askeri başsavcılık kurulması, askeri başsavcılıkta,  bir askeri başsavcı ve yeteri kadar askeri savcı bulunması öngörüldü. Askeri savcılar, bulundukları yerdeki askeri mahkemelere adli yönden bağlanan askeri birlik ve kurumun mensupları hakkında yetkili olurken, askeri   başsavcılıklar   arasında   çıkan   yetki  uyuşmazlıklarının  aralarında   çözümlenmesi öngörüldü. Uzlaşma sağlanamaz ise uyuşmazlığı Bakanlık çözümleyecek. 

 

Askeri  mahkemeler,  asker kişiler tarafından işlenen askeri  suçlar ile  bunların asker  kişiler  aleyhine  veya  askerlik  hizmet  ve görevleri  ile ilgili olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevli olacak. Bu  kapsamda   olsa  dahi  devletin  güvenliğine,   anayasal  düzene  ve  bu düzenin işleyişine karşı suçlara ait davalar, her halde adliye mahkemelerinde görülecek.

Emniyet Teşkilatı Kanunu  ve  İl İdaresi  Kanunu  kapsamındaki  görevler  ile TBMM veya  Bakanlar Kurulu  kararları  kapsamındaki   görevler nedeniyle  görev  veren  ya da  bu  nitelikteki  bir  görevi  ifa  eden  asker  kişilerin,  görevlerini yerine getirirken, görevin niteliğinden doğan veya görevle ilgili olmak şartıyla görevin ifası sırasında işledikleri iddia olunan suçlardan dolayı adli yargının görevine girdiğinden bahisle haklarında  soruşturma  yapılması  Genelkurmay  Başkanı  ve Kuvvet  Komutanları  için Başbakan'ın,  Jandarma  Genel  Komutanı  için  İçişleri  Bakanı'nın,  diğer  personel  için  Milli Savunma Bakanı'nın  (Jandarma  Genel Komutanlığı  ve Sahil Güvenlik  Komutanlığı  personeli için İçişleri Bakanının)  iznine tabi olacak. 

Savaş hali haricinde, asker olmayan kişiler askeri mahkemelerde  yargılanamayacak. 

Asker kişilerin askeri mahkemelerin yargı yetkisine tabi bir suçu asker olmayan  kişilerle  iştirak  halinde  işlemesi  durumunda  yargılama,  asker  kişiler için askeri yargıda,  asker olmayan kişiler için ise adli yargıda yapılacak.  Bu  durum,  bekletici sorun yapılamayacak. 

Genelkurmay  Başkanlığı'nın  bulunduğu yerde kurulan askeri mahkemenin özel yetkisi: kanunlardaki  özel hükümler saklı kalmak kaydıyla general ve amiral rütbesindeki  asker kişinin askeri yargıya tabi suçlarını, ayrıca Askeri Ceza  Kanunu'nun  "Harb hıyaneti", "milli müdafaya hıyanet", "milli mukavemeti kırmak" gibi suçlar, Genelkurmay  Başkanlığı'nın bulunduğu yerde kurulan askeri mahkemede görülecek.  Bu askeri mahkemenin  birden fazla dairesinin bulunması halinde (1) numaralı daire yetkili olacak.

Milli Savunma Bakanı, yargı yetkisinin kullanılmasına  ilişkin görevler hariç olmak üzere askeri  hakim ve askeri  savcılar  üzerinde gözetim  hakkını haiz olacak. Askeri hakim ve askeri savcılar idari görevleri yönünden Bakanlığa bağlı olacak. Askeri mahkemelerin ve askeri  başsavcılıkların personel,  bina, malzeme  ve her türlü ihtiyacı doğrudan veya Askeri Hakimler Kurulu'nun teklifi üzerine Bakanlıkça karşılanacak. 


Hükmün açıklanmasının geri bırakılması 

 

Sırf askeri bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreli hapis cezasına hükmedilmesi, fiilin disiplini ağır şekilde  ihlal  etmesi  veya  birliğin  güvenliğini  tehlikeye düşürmesi yahut birliğin muharebe hazırlığını veya etkinliğini zafiyete uğratması veyahut büyük bir zarar meydana getirmesi, fiilin savaş veya seferberlikte işlenmesi durumları hariç olmak üzere hükmün açıklanmasının  geri  bırakılmasına ilişkin hüküm, askeri suç ve cezalar hakkında da uygulanacak. 

Düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihte soruşturma veya kovuşturma evresinde bulunan suçlardan doğan istirdat ve tazminat taleplerine ilişkin evrak, genel hükümlere göre takip edilmek üzere ilgili birimlere gönderilecek. 

Düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihte askeri mahkeme ve savcılıklara tahsis edilmiş bina, malzeme, araç ve gereçler ile teşkilatlarında görevli personel altı ay içinde başka bir işleme gerek kalmaksızın Milli Savunma Bakanlığına devredilecek.

 

Önleme araması

 

Tehlikenin veya suç işlenmesinin önlenmesi amacıyla usulüne göre verilmiş askeri ceza mahkemesi kararı veya bu sebeplere bağlı olarak gecikmesinde sakınca bulunan hallerde, askeri birlik komutanının veya askeri kurum amirinin veya askeri hakim sınıfı adli müşavirin yazılı emri üzerine, askeri mahallerde askeri hakimler hariç kişilerin üstü, araçları, özel kağıtları ve eşyası aranacak, alınması  gereken tedbirler  alınacak, suç delilleri koruma altına alınarak kanun hükümlerine göre gerekli işlemler yapılacak.

Arama  talep yazısında, arama için makul sebeplerin oluştuğunun gerekçeleriyle birlikte  gösterilmesi  gerekecek.  Arama  kararında  veya  emrinde;  aramanın  sebebi,  konusu  ve kapsamı ile yapılacağı yer, zaman ve geçerli olacağı süre belirtilecek.  Aramanın  sonucu,  arama  kararı  veya emri veren merci  veya  makama  tutanakla bildirilecek.

Konutta ve yerleşim yerinde ve eklentilerinde önleme araması yapılamayacak.

Bir suç işlenmesini veya disiplinsizliğin gerçekleşmesini önlemek veya kişilerin hayatı, vücut  bütünlüğü  veya  malvarlığı  bakımından  ya  da  topluma  yönelik mevcut  veya muhtemel  bir  tehlikeyi  önlemek  amacıyla  kışla,  konak  veya  ordugahta   bulunan  kıta  veya askeri kurumun komutan veya amiri veya bunların verecekleri  yazılı emir üzerine diğer askeri makamlar  tarafından,  askeri  hakimler  hariç  personelin,   askeri  öğrencilerin,  erbaşların  ve erlerin  kullanım  alanlarında  ve askeri öğrenciler  ile erbaş ve erlerin dolap,  çanta ve üstünde kontrol yapılabilecek.

Asker kişiler  de dahil olmak  üzere, askeri  mahallere  girmek  veya çıkmak  isteyenler duyarlı kapıdan geçmek zorunda olacak. Bu kişilerin üstleri, duyarlı kapının ikaz vermesi halinde, metal dedektörle aranacak; eşyaları teknik cihazlardan  ve güvenlik sistemlerinden  geçirilecek; aracı, teknik cihazlarla, gerektiğinde elle kontrol edilip aranacak. Şüphe halinde veya bu cihazların bulunmadığı  yerlerde, herhangi bir emir veya karar olmasına bakılmaksızın,  arama ve kontrol elle yapılabilecek. Teknik cihazların  ikazının sürmesi  halinde, bu kişiler ancak elle aramayı kabul ettikleri takdirde askeri mahallere girebilecek.

Milletvekilleri, hakimler, Cumhuriyet savcıları, askeri hakimler, avukatlar, mülki idare amirleri ve Sayıştay meslek mensupları ile uluslararası  sözleşmelerle  yetkileri  tanınmış  kişi  ve  kuruluşların  temsilcilerinin  üstleri  ve eşyaları  ağır  ceza  mahkemelerinin  görevine  giren  suçüstü  halleri  dışında  elle  aranamayacak; aracının, dışarıdan bakıldığında içerisi görünmeyen  bölümlerinin  açılması istenemeyecek.

 

Yargılama usulü

 

Askeri  Yargıtay dairesinin  ilk derece mahkemesi  olarak verdiği  kararın temyiz yolu ile incelenmesinde  Askeri  Yargıtay  dairesinde  duruşmaya  katılıp  da hükme  müessir  olacak hukuki   işlemlerin   yapıldığı   oturumda   bulunmuş   veya   karara   katılmış   olanlar  Daireler Kurulunda bulunamayacak.

Askeri  Yargıtay  dairesinin  ilk  derece  mahkemesi   olarak  verdiği  direnme  kararının temyiz yolu ile incelenmesinde Daireler  Kurulu, Askeri  Yargıtay dairesinde duruşmaya katılıp da hükme müessir olacak hukuki işlemlerin yapıldığı oturumda bulunmuş veya karara katılmış  olanlar  haricindeki kanuni  engeli olmayan  Askeri Yargıtay üyelerinden oluşacak. Direnme kararını inceleyen kurulun üye sayısının çift sayılı olması  halinde, üyelik kıdemi en az olan üye kurula katılmayacak.

Askeri Yargıtay dairelerinin ilk derece mahkemesi olarak baktıkları davalarda Askeri Yargıtay  Başsavcılığınca tebliğname  düzenlenmeyecek. Ancak,  Başsavcılığın temyiz dilekçesi, beyanı ve varsa layihası, ilgili Askeri  Yargıtay Daire Başkanlığınca  hükmü  temyiz etmeleri veya  temyiz  etmeseler  dahi  aleyhlerine  sonuç  doğurabilecek görüş  içermesi  halinde  sanık veya müdafi ile katılan veya vekillerine  tebliğ edilecek. İlgili taraf tebliğden  itibaren  bir hafta içinde yazılı olarak cevap verebilecek. İlgili Askeri Yargıtay Daire Başkanlığı dosyayı, Askeri Yargıtay Başkanlığına  gönderilecek.

İlk derece mahkemesi  olarak  hüküm veren Askeri Yargıtay  dairesi,  Daireler  Kurulu kararına  karşı  direnebilecek.  Direnme  üzerine  Daireler  Kurulunca  yeniden  verilecek  karara uyulması zorunlu olacak.

Askeri Mahkemelerin Kuruluş ve yargılama usulü Kanunu ve diğer kanunlarda açıkça  gösterilen  hallerde,  Askeri  Yargıtay dairesinin  ilk derece  mahkemesi  olarak  verdiği  kararlara  karşı itiraz edilebilecek.  Bu durumda; temyiz   isteminin   reddine   dair   kararlara   karşı   yapılan   itirazların   incelenmesi   Daireler Kuruluna,  bunun dışında  kalan tüm kararlar  hakkındaki  itirazların  incelenmesi  ise numara olarak kendisini  izleyen daireye; son numaralı daire için birinci daireye ait olacak.

Cezaların  yerine getirilmesi  sırasında,  hüküm kesinleşmeden önce gerçekleşen  şahsi hürriyeti sınırlama sonucunu doğuran haller nedeniyle geçirilmiş süreler ile hastanede geçen sürenin cezadan  indirilmesine, değişik hükümlerdeki  cezaların  toplanmasına ve mahkumiyet hükmünün  yorumunda  veya  çektirilecek  cezanın hesabında  duraksamaya   ilişkin  bir  karar alınması   gerekirse,   ilk  derece   mahkemesi   olarak   davaya   bakan  ilgili  Askeri Yargıtay dairesinden  karar istenecek. Bu kararlar duruşma yapılmaksızın  verilecek.

Hükmü  veren  Askeri  Yargıtay  dairesi  kaldırılmış  ise onu  numara  itibarıyla  izleyen daire; son numaralı  daire söz konusu ise birinci daire karar verecek. Bu düzenlemeler uyarınca  yapılan  başvurular  cezanın  infazını  ertelemeyecek.  Ancak, ilk derece  mahkemesi  olarak  davaya  bakan ilgili  Askeri  Yargıtay  dairesi,  olayın  özelliğine göre infazın ertelenmesine veya durdurulmasına karar verebilecek.

Bu kararlara  karşı Askeri  Yargıtay Başsavcısı  ile hükümlü  ve varsa müdafi bir hafta içinde itiraz edebilecek. İtiraz üzerine hükmü veren Askeri Yargıtay dairesini  numara itibarıyla  izleyen daire; son numaralı daire söz konusu ise birinci daire karar verecek.

 
#askeri kanun
#askeri yargı
#askeri yargı kanunu
9 yıl önce