|

CHP seçmeni Obama modeli ile ikna edecek

Seçim çalışmalarına hız veren CHP, ABD’de Başkan Barack Obama’nın kampanyasını yürüten Benenson Strateji Grubu ile dirsek temasına geçti. Şirketten bir heyet, bir süre önce genel merkezde parti yönetimine brifing verdi. Parti yönetiminde sağ açılımı yerine sol, sosyal demokrat isimlerle seçime girilmesi eğilimi ağırlık kazandı.

Yeni Şafak
10:52 - 29/01/2015 Perşembe
Güncelleme: 08:58 - 29/01/2015 Perşembe
Diğer

CHP yönetimi, Obama’yı başarıya götüren ekiple seçimlerde çalışıp çalışmayacağına önümüzdeki günlerde karar verecek. ABD’li şirketin, özellikle Türk seçmeninin davranışının analizinde partiye yardımcı olabileceği belirtildi.


7 BÖLGEYE 7 STRATEJİ

Alışılmışın dışında bir seçim kampanyası yapmaya hazırlanan CHP’de, 7 bölge için yerel dinamikleri önceleyen bir seçim stratejisi hedefleniyor. Bu çerçevede Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri için hayvancılık ve madencilik ön plana çıkarılırken; Ege ve Akdeniz için sanayiye dayalı tarım ve turizm; Marmara Bölgesi için hizmet ve finans gibi seçenekler ön planda tutulacak. Kampanya sırasında yerel müziklere ağırlık verilecek.


SOL VE SOSYAL DEMOKRAT İSİMLER

Yunanistan’da sol ittifak SYRIZA’nın seçim başarısı, CHP’nin aday belirlenmesi konusunda dümeni sol ve sosyal demokrat isimlere kırmasına yol açtı. Habertürk'te yer alan habere göre parti yönetiminde yapılan son değerlendirmelerin ardından sağ açılımı yerine sol, sosyal demokrat isimlerle seçime girilmesi eğilimi ağırlık kazandı.


CHP’de seçim kampanyasında Barack Obama gibi sosyal medya etkin kullanılacak. Aralarında akademisyen ve genç araştırmacıların bulunduğu gönüllülerden oluşan bir sosyal medya ekibi oluşturuldu. Ekip, seçim döneminde proje ve politikaların sosyal medya üzerinden vatandaşlara ulaşmasını sağlayacak.

#CHP yönetimi
#Barack Obama
#Benenson Strateji Grubu
#Türk seçmeninin davranışı
#2015 genel seçimleri
9 yıl önce