Mutlu sonla bitsin istiyoruz

Yeni Şafak seçim otobüsü Yozgat’ta seçmenlere mikrofon uzattı. En çok şehit veren il olan Yozgat’ta vatandaşların gündeminde çözüm süreci var. Sürecin mutlu sonla bitmesini isteyen Yozgatlılar, “Olumlu bir hava var. Neden terse çevirelim? Gözyaşları artık akmıyor, analar ağlamıyor. En güzeli ise şehit haberleri gelmiyor” diyor.

Yeni Şafak ve
04:00 - 20/05/2015 Çarşamba
Güncelleme: 14:48 - 24/07/2017 Pazartesi
Yeni Şafak

Yeni Şafak seçim otobüsleri bir sonraki durağı Yozgat oldu. 81 ilden teröre en çok şehit veren illerin başında gelen Yozgat'ta çözüm süreci konuşulan konular arasında ilk sırasında yer alıyor. Çözüm sürecine inanan Yozgatlılar, sürecin mutlu sonla bitmesini istiyor. Muhalefetin vaatlerini de değerlendiren Yozgatlılar, bunları inandırıcı bulmuyor.

YÜKSEK HIZLI TREN İSTİYORUZ

Yozgat sınırları içerisinde bin 700 dönüm bir alanında üç etaptan oluşan spor vadisine başlanmış. Bu spor vadisinin içinde il tipi gençlik merkezleri, sporcu fabrikası ve yüzme havuzları olacak. Sosyal sportif açısından 30 ayrı birim faaliyet gösterecek. Diğer yandan şehir hastanesinin inşaatı devam ediyor. Yetkililer, bu projelerin yakın zamanda Yozgatlılara kazandıracaklarını aktarıyor. Türkiye'ye yapılan yatırım Yozgat'ı şantiye alanına çevirdiği gözleniyor. Yozgatlıların en büyük talebi ise şehre Yüksek Hızlı Tren'in gelmesi.

GÖZYAŞLARI ARTIK AKMIYOR

Yeni Şafak seçim otobüsünü merkezde gördüğünü ve duygularını paylaşmak için otobüse gelen Leyla Köksal adlı bir vatandaş, “Türkiye'nin önünde büyük projeler var. Bunları görmemek için kör olmak gerekiyor. Önceden başörtüsü sorunu ile kamuya giremiyorduk, şimdi rahatlıkla girebiliyoruz. İmam hatip okulları açıldı, gençlere ve kadınlara imkanlar artırıldı. Olumlu bir hava varken neden bu havayı terse çevirelim. Bakın çözüm süreci devam ediyor. Ateş düştüğü yeri yakar. Gözyaşları artık akmıyor, analar ağlamıyor, en güzeli şehit haberleri gelmiyor. Bundan güzel ne olabilir ki. Türkiye'yi güzel günler bekliyor. Vaate değil işe bakıyoruz” diye konuştu.

YAPILAN YATIRIMLAR ORTADA

Ogün Aslan ise, 7 Haziran seçimlerinde koalisyon istemediklerini belirterek, “İstikrardan başka güzel ne olabilir. Hızlı tren gelecek. Yapılan yatırımlar ortada. 43 yaşındayım, 13 senede alınan yol, eskiden 30-40 senede alınırdı. Cem Uzan bu Cumhuriyet Meydanında döner ekmek dağıtarak oy topladı. Vatandaş gördü neyin ne olduğunu. Gençliği kandırmaya çalışıyorlar fakat kandıramazlar. Bizim gençlik uyanık gençlik. Boş vaatlere kanmıyorlar” diyor. 30 yıldır taksi şoförlüğü yaptığını dile getiren Selahattin Yılmaz da, "Yozgat'da gözle görünür projeler hayata geçiriliyor. Yozgatlı olarak buraya bir acemi birliği kışlası istiyoruz. Muhalefetin vaatleri kesinlikle inanmıyoruz. Çizmiş oldukları doğru çizgi değil. Yalan bir vaatler olmaz. Mazotun 1.5 lira olacağına kesinlikle inanmıyorum. Yapsa bu hükümet yapar, demek ki yapılamıyor" dedi.

10 İKRAMİYE VERSE NE OLUR

Yıllardır Yozgat merkezde berberlik yaptığını söyleyen Adil Şahin, Yozgat'ta iş hayatının akşam 20.00'de bittiğini söylüyor. Yozgat'tan emekli hariç göç verdiklerini ifade eden Şahin, “İş imkanlarımız olsa bu göçün önü kesilmiş olur” diyor. Şahin, muhalefetin vaatleri konusunda ise, “İki ikramiye değil, 10 ikramiye verse sorunlar bitecek mi? bitmez” diye konuştu.

Yatırımı görmeyen Google'a baksın

Yozgatlı Sündüz Karabulut, Türkiye'ye yapılan yatırımları görmeyenlerin arama motoru Google bakması tavsiyesinde bulunuyor. Yapılan yatırımların ortada olduğunu belirten Karabulut, “Yeni Türkiye'nin güçlü olacağına inanıyoruz. Barış dolu ve çözüm sürecinin mutlulukla bitecek şekilde sonlanmasını bekliyoruz. Kadına yönelik adımlar ortada. Bu yatırımları görmeyenler Google'ye bakabilirler” diyor. Yozgat'ta 2011 genel seçimlerinde AK Parti yüzde 66.65 ile üç milletvekili çıkardı. İkinci parti MHP ise yüzde 18.1 ile bir milletvekili çıkararak ikinci parti çıkmıştı. CHP de yüzde 10.92 oy alarak vekil çıkaramadı.

Söz sahibi olduk

Yozgatlı gençlerinden Enes Güngör gençlerin vakitlerini geçirebilecek sosyal alanlar istediklerini söylüyor. Yozgat'ın Kayseri ve Konya'dan ne farkı var diyen Güngör, "Türkiye'de güzel şeyler oluyor. İstikrar var. İnşallah böylede devam edecek. Biz gençler AK Parti ile söz sahibi olmaya başladık. Muhalefetin gençlere yönelik vaatleri ise boş geliyor" dedi.

KARARIMI VERDİM

Yine gençlerden Muhammet Yunus, oyunu 13 yılda yapılanlara bakarak değerlendirdiğini kaydederek, "AK Parti'nin önde olduğunu gördüm ve kararı verdim. Özellikle çözüm sürecinin AK Parti döneminde yapılması bence çok iyi oldu. İnşallah mutlu netice ile sonuçlanır" dedi. Fazlı Altın ise, "7 Haziran seçimlerin hayırlı ve huzurlu bir ortamda yapılmasını istiyoruz. Yozgat'da artık büyüklerimizden göçe dur demelerini bekliyoruz. Çünkü Yozgat dışa çok göç veriyor" diye konuştu.

Merkel kafayı yiyecek

Cumhuriyet Meydanında ailesiyle birlikte gezen gurbetçi Yılmaz Tekin, Türkiye'de yapılan değişikliğe vurgu yaparak, “Biz yurtdışında yaşıyoruz. Almanya'da Türkiye'nin üçüncü havalimanı yapılacak diye kafayı yiyorlar. Merkel kafayı sıyıracak. Neden onların ekmeğini yiyeceğiz korkusu taşıyorlar. Benim istediğim AK Parti'nin ortalığı yıkması. 40 senedir Almanya'dayım çok iyileşme var. Gururlandırıyor bu çalışmalar. Türkiye Avrupa ile yarışıyor" dedi.