Girişimcilerin yeni iş fırsatları aradığı, iş ortağı bulduğu ve çevrimiçi olarak iş bağlantıları yaptığı iş ağlarının önemi gün geçtikçe artıyor. Bu hafta Türkiye'nin en büyük iş ağı sitesi Çember.Net'i satın alarak Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapan Avrupa'nın en büyük iş ağı sitesi XING'e mercek tutacağız. Türkiye ofisiyle, iş ağlarından verimli yararlanmanın yollarını Türk insanına göstermeyi amaçlayan XING'in Türkiye Ülke Müdürü Hakan Gönenli'yle, XING'i, iş ağlarının önemini ve Türkiye operasyonunu konuştuk.
7 milyonu aşkın üyesiyle 200'den fazla ülkede Türkçe dahil olmak üzere 16 dilde yayın yapan XING, profesyonellere yönelik “sosyal iş ağı” alanında Avrupa lideridir. XING “sosyal iş ağı” kavramını iş bağlantılarını içeren bir liste sitesi olmaktan bir adım öteye götürerek iş yaşamında etkin bir “iş ağı” geliştirebilecek ve söz konusu ağ ile düzenli bir iletişim kurabilecek ortamı da yaratıyor. Kişinin hem kendisine, hem de şirketine doğrudan fayda sağlayacak özgün arama işlevleri, gelişmiş bağlantı kurma ve yönetim araçları sayesinde üyelerin kolayca yeni iş bağlantıları, yeni iş olanakları bulmalarını ve profesyonel iş yaşamlarını aktifleştirmelerini sağlıyor.
Aralık 2006'da borsaya giren dünyadaki ilk ve tek Web 2.0 kuruluşu XING AG, Hamburg'daki merkezinin dışında Barselona, Pekin, Milano ve İstanbul'da temsil ediliyor. XING kullanıcı arayüzünün ve iletişim sisteminin çokdilliliği sayesinde (Türkçe, İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Almanca, Portekizce, Çince, Rusça, Fince, İsveççe ve Japonca dahil 16 dil destekleyen) dünya çapında hızlı ve başarılı şekilde büyüyor. 2005 Kasım ayında oluşturulan bir ortak girişim ile stratejik açıdan önem taşıyan ve hızla gelişen Çin pazarında da büyümeye başlayan XING AG, iş ağları alanında Avrupa pazarında lider.
2008 Ocak ayında XING AG, Türkiye'nin en büyük iş ağı olan cember.net'i bünyesine katmış ve böylece Türkiye'de de profesyoneller için online networking alanında açık farkla lider durumuna gelmiştir. XING AG'nin gelişme yönündeki girişimleri merkezi New York'ta olan Socialmedian Inc. şirketinin 2008 yılının Aralık ayında alınması ile devam ediyor. Social Median Inc. ile XING AG'nin profesyonel dünyadan en son haberler Avrupa'nın lider iş ağına hızlı ve kolay ulaştıracağı anlamına geliyor.
XING'in dünya çapında 7 milyonun üzerinde üyesi bulunuyor. Avrupa'da bu pazarın lideri olan XING Türkiye'de de bu alanda bir numaraya yerleşmiş olan en büyük iş ağıdır. Öte yandan XING yaklaşık 550.000 ücretli üyeye (Premium üye) de sahip var ve dünyada bu kadar çok ücretli üyeye sahip bir başka iş ağı yok.
XING AG, XING'i, üyelik gelirleri , iş ilanları gibi e-ticaret gelirleri ve reklam gelirleri olmak üzere a üç gelir sistemiyle desteklenen bir iş modeline göre işletmektedir. Üyeler, ”Standart üyelik“ ile ücret karşılığı ”Premium üyelik“ arasında seçim yapabilir. Şu anda, yaklaşık 550.000 XING üyesi üyelik ücreti ödeyen Premium Üye konumunda. Bu üyeler premium üyelik sayesinde sitede genişletilmiş arama ve mesajlaşma gibi daha özellikli fonksiyonlarına ve hizmetlere erişim hakkına sahip oluyorlar.
Profesyonel çevrimiçi ağ iletişimi (online networking) alanında Avrupa'nın pazar lideri olan XING AG, organizasyonunun büyümesini hem viral pazarlama (kişisel tavsiyeler ve davetler), hem de pazardaki pozisyonunu geliştirmek amacıyla dikkatle seçilmiş satın almalar ve stratejik ortaklıklar üzerinden büyütme arzusunda. Ana hedef ise XING ağının üye bazında genişletilmesi olarak belirleniyor. XING AG uluslararası büyümesinde, stratejik açıdan önemli, uluslararası iş dünyası için özel önem arz eden ekonomi merkezlerine odaklanıyor.