|

Teknosa müşterisini Türk teknolojisine emanet etti

Teknoloji perakende sektörünün lideri Teknosa, 1,7 milyon müşterisini daha iyi tanıyıp kişiye özel kampanyalar yapabilmek ve Teknosa Kart sadakat programı uygulaması için Türk Telekom şirketlerinden İnnova'yı tercih etti

Melih Bayram Dede
00:00 - 20/06/2011 Pazartesi
Güncelleme: 23:23 - 19/06/2011 Pazar
Yeni Şafak
Teknosa müşterisini Türk teknolojisine emanet etti
Teknosa müşterisini Türk teknolojisine emanet etti

Rekabetin yoğun olduğu teknoloji perakendeciliğinin lider oyuncusu Teknosa, Türk Telekom şirketlerinden İnnova'nın başarıyla hayata geçirdiği Müşteri İlişkileri Yönetimi projesi sayesinde müşterilerine artık daha yakın ve bu nedenle de müşterilerine özel kampanyalar gerçekleştirebiliyor. Yazılım, donanım ve danışmanlık hizmetleri başta olmak üzere, firmalara uçtan uca bilişim çözümleri sunan İnnova'nın bu çözümü, teknoloji perakendeciliği sektörünün önemli bir dinamiğini oluşturan özel günlere yönelik kampanyaları kolaylaştırırken sadakat programlarını Teknosa Kart'tan cep telefonuna taşımak gibi önemli bir dönüşümün de zeminini sağlıyor.

KRİZLERE DAHA HIZLI MÜDAHALE

Türkiye'nin en yaygın teknoloji perakendecisi olarak 70 ilde 260 mağaza ve 3 binin üzerinde çalışanı ile faaliyet gösteren Teknosa, devreye alınan Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümü sayesinde artık müşterilerini dönemsel alışveriş alışkanlıkları, lokasyonları gibi kriterlere göre segmente edebiliyor, kampanya ve promosyonlarını bu segmentlere göre planlayıp raporlarını kolayca alabiliyor. Teknosa, yeni çözüm sayesinde müşterilerinden gelen şikayetlere ve isteklere ise daha etkin cevap verebiliyor.

360 DERECE İLETİŞİM

İnnova danışmanlığında kısa sürede hayata geçirilen yeni CRM çözümü ile kısa zamanda önemli kazanımlar elde ettiklerini belirten Teknosa Bilgi Sistemleri ve Operasyon Destek Genel Müdür Yardımcısı Önder Kaplancık, “Yoğun fiyat rekabetinin yaşandığı ve kâr marjlarının yüksek olmadığı bir sektörde, operasyonlarımızı mükemmel hale getirmenin yolu teknoloji altyapımızın sağlam olmasından geçiyor. Önceden kullandığımız CRM çözümlerinde farklı uygulamalar entegre bir şekilde çalışmıyordu; bu da Teknosa'nın büyüklüğü ile örtüşmüyordu. Artık müşterilerin alışveriş ve iade bilgileri, istekleri, çağrı merkezindeki şikayet bilgileri ve buna benzer pek çok veriyi tek bir yerde toplayıp bu sayede müşterilerimizi 360 derece izleme avantajı yakaladık. İnnova ile yakaladığımız uyumun sonucunda projeyi tüm beklentilerimizi karşılayacak şekilde tam zamanında tamamladık.” dedi.


1.7 milyon müşteriyle etkin iletişim

Teknosa'nın müşterileriyle ilişkilerini yönettiği CRM altyapısını kısa sürede başarıyla yeniden kurgulamaktan duydukları memnuniyeti dile getiren İnnova İş Çözümleri Yöneticisi Feyza Narlı Güleç, “Bu proje sayesinde oluşturulan ortak müşteri veritabanı Teknosa için önemli kazanımlar sağlarken, tüm uygulamalar bu alandan beslenir hale geldi. Böylelikle tekil bir müşteri tabanı elde eden Teknosa bundan sonra yapacağı CRM yatırımlarını da sağlam bir yapıya oturtacak. Bu da hizmet kalitesini her geçen gün artıran Teknosa'nın çok daha etkin yapmasını sağlayacak” diye konuştu. 100 bin metrekarenin üzerinde satış alanına sahip olan Teknosa, İnnova ile yürütülen Müşteri İlişkileri Yönetimi projesi çerçevesinde mağazalarının yanı sıra e-posta, kısa mesaj, çağrı merkezi ve Teknosa.com gibi kanallar üzerinden iletişim kurduğu müşterilerinin bütün bu kanallardan gelen bilgililerini tekilleştirildi. Bu sayede yeni sisteme 1,7 milyon Teknosa müşterisinin bilgisinin girişi yapıldı. Teknosa müşterilerine farklı kanallardan entegre biçimde kişiselleştirilmiş hizmetler sunabiliyor.


13 yıl önce