|

Apple, Kara Cuma'yı sildi süpürdü!

Alışveriş çılgınlığının zirve yaptığı Kara Cuma'nın bu yılki galibi belli oldu.

Yeni Şafak ve
15:20 - 30/11/2015 Pazartesi
Güncelleme: 13:20 - 30/11/2015 Pazartesi
Yeni Şafak

ABD'de devasa indirimlerin hayata geçirildiği ve alışveriş çılgınlığının zirve yaptığı Kara Cuma'nın bu yılki galibi belli oldu.



Adobe tarafından yayımlanan

Amerikalılar bu yıl Kara Cuma'da toplam 2.74 milyar dolar harcarlarken buna 1.73 milyar dolarlık Şükran Günü de eklendiğinde toplam tüketim 4.5 milyar dolara yaklaşıyor. Geçtiğimiz yılla karşılaştırıldığında %16 dolayında bir artış demek bu.



2.74 milyar dolarlık toplam harcama miktarında, 905 milyon dolarla mobil ürünler başı çekerken, mobil ürünlerde de Apple ortalığı adeta silip süpürmüş. Şöyle ki bu 905 milyon doların 670 milyonu iPhone ve iPad'lere giderken Android'lerin toplam pastadaki payı sadece 230 milyonla sınırlı kalmış. Daha da ilginci ise iPad'lerin bile Android'leri geride bırakması ki bundan birkaç yıl önce Android'ler iPad'lerin 3,4 katı fazla rağbet görüyordu!



Gerçi Windows Phone veya Blackberry platformları ile karşılaştırdığımızda Android'lerin yine iyi olduğunu görüyoruzç Ne de olsa bu ikisini topladığımızda bile %1'e zar zor erişiyorlar. Ki bu da hepi topu 5 milyon dolar(cık) demek.



Mobil ürünlerin haricinde en popüler alışveriş kalemlerine baktığımızda masaüstü sistemlerin ve bileşenlerin dizüstü ve el konsollarını geride bıraktığını görüyoruz ki bu da önemli bir ayrıntı.



Kara Cuma'nın en popüler 5'i ise şöyle:



  • Samsung 4K TV'ler
  • 2. nesil iPad Air
  • XBox One'lar
  • iPad Mini'ler
  • Sony PS4

Bu arada bitirmeden önce Kara Cuma ile ilgili de bir görsel altı dipnot düşelim. Malum bizde Cuma günü kutsal bir değer ifade ettiği için yanlış anlaşılmaya müsait bir konu ne de olsa:







#apple
#samsung
#black friday
#indirim
8 yıl önce