|

Asus, tablette 10 bin bilgisayar barajını aştı

ASUS Türkiye ve Afrika Bölgesi Direktörü Peter Chang, geçtiğimiz yıl yaklaşık 350 bin adet notebook ve netbook sattıklarını, 3. çeyrek sonunda piyasaya giren tabletlerde de 2011 sonuna kadar 10 bin barajını aştıklarını açıkladı

Melih Bayram Dede
00:00 - 9/04/2012 Pazartesi
Güncelleme: 01:50 - 9/04/2012 Pazartesi
Yeni Şafak
Asus, tablette 10 bin bilgisayar barajını aştı
Asus, tablette 10 bin bilgisayar barajını aştı

2011 yılında Türkiye'de bir önceki yıla göre yüzde 200 büyüme gösteren ASUS, 200 milyon dolarlık bir satış rakamı yakaladı. Chang, geçtiğimiz yaklaşık 350 bin adet notebook ve netbook sattıklarını, 3. çeyrek sonunda piyasaya giren tabletlerde de 2011 sonuna kadar 10 bin barajını aştıklarını belirtti. ASUS Türkiye ve Afrika Bölgesi Direktörü Peter Chang, yeni ve yenilenen ürünleri ile Mayıs-Haziran döneminde çok daha iddialı olacaklarını, geçen yıl taşınabilir bilgisayar pazarında eriştikleri yüzde 13,5'luk pazar payının üzerine ekleyerek birinciliklerini sürdürmek istediklerini belirtti.

TÜRKİYE HIZLI BÜYÜYOR

Sektörün 2011 yılı değerlendirmesini yapan ve Türkiye'deki 2012 hedeflerini açıklayan ASUS Türkiye ve Afrika Bölge Direktörü Peter Chang, 2011'da sektörünün Avrupa ülkelerinde yerinde sayarken Türkiye'nin yüzde 10-15 oranında büyüdüğüne dikkat çekiyor. Türkiye'nin büyüme hızının gelecek 2 yıl içinde artarak devam edeceğini belirten Chang, Türkiye'nin kendileri için merkez konumda olduğuna vurgu yaparak, “Türkiye'nin yapısına göre hareket ediyoruz. Telekom tarafında 2011 yılı sonunda başladığımız iş ortaklığı görüşmeleri hızla devam ediyor. Bu yıl içinde yeni ürünlerimiz için farklı planlamalar gerçekleştireceğiz, gelecekte de bu devam edecek” dedi.

HEDEF YÜZDE 15 PAZAR PAYI

Türkiye'de ciddi yatırımlar yapan ve globaldeki büyümesine paralellik gösteren ASUS Türkiye taşınabilir bilgisayar pazarında geçtiğimiz yılı yüzde 13,5'luk

bir pazar payı ile lider olarak kapattı. 2011'in son çeyreğinde iyi bir çıkış yaptıklarını belirten Chang, bu yıl hedeflerinin öncelikle liderliği korumak ve az da olsa bir büyüme rakamı ile yüzde 15 paya sahip olmak istediklerini belirtti. ASUS Türkiye olarak 2012 yılında da fark yaratacaklarını belirten Chang, bu anlamdaki hedeflerini şöyle sıralıyor: “2012 yılında teknolojiye çok şeyler kazandıracağız. Var olduğumuz satış kanallarında güçlendiğimiz, alternatif kanallarda ise yeni iş modelleri gerçekleştirdiğimiz yeni bir yıl bizi bekliyor. Yılın ikinci yarısından itibaren, başta Padfone olmak üzere kullanıcıları her açıdan tatmin edecek ürünlerimiz pazarda olacak. Tüm ürün gruplarımızda tasarım ve ASUS'a özel teknolojilerle rakiplerimizden farklılaşmaya devam edeceğiz.”



12 yıl önce
default-profile-img