|

Avea aboneleri Fransız'dan çok konuşuyor

2012 yılının ilk çeyreğine ait şirket performansını değerlendiren Avea CEO'su Erkan Akdemir, “Abone başına konuşma süresini 280 dakikadan 320 dakikaya çıkardık. Avea aboneleri, Avrupa'nın en çok konuşma süresinde sahip ülkesi olan Fransa'dan bile daha çok konuşuyor” dedi

Melih Bayram Dede
00:00 - 10/05/2012 Perşembe
Güncelleme: 22:59 - 9/05/2012 Çarşamba
Yeni Şafak
Avea aboneleri Fransız'dan çok konuşuyor
Avea aboneleri Fransız'dan çok konuşuyor

Avea CEO'su Erkan Akdemir, 2012 yılının ilk çeyreğinde, abone başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 14 artırarak 280 dakikadan 320 dakikaya çıkardıklarını belirterek, “Avea, böylece Türkiye'nin en çok konuşturan operatörü unvanını korurken, bu unvanına Avrupa'nın en çok konuşturan 'operatörü' unvanını da ekledi. Avea ulaştığı bu sürelerle müşterilerini, Türkiye'de pazar payı en yüksek operatörden yaklaşık yüzde 50 daha fazla konuşturdu. Avea aboneleri, Avrupa'nın en çok konuşma süresinde sahip ülkesi olan Fransa'dan bile daha çok konuşuyor” dedi. Avrupa'nın konuşma lideri olan Fransa'da aylık ortalama konuşma süresi 279 dakika.

SONUÇLAR ÇİFT SARILI YUMURTA GİBİ

Avea'nın gelirlerinin, gösterdiği faaliyet performansı ile 2011 yılı ilk çeyreğine kıyasla yüzde 12 artarak 787 milyon TL olduğunu ifade eden Akdemir, “İlk çeyrek sonuçlarına göre 'Faiz Vergi ve Amortisman Öncesi Kar'ımız (EBITDA) da bir önceki yıla göre yüzde 12 artırarak 79 Milyon TL'ye çıktı. Avea, elde ettiği sonuçlarla, bağlı bulunduğu Türk Telekom Grubu'nun hedeflerine de önemli oranda katkı sağladı.” şeklinde konuştu. Avea, 2012'nin ilk çeyreğinde veri gelirlerini 2011 ilk çeyrek dönemine göre yüzde 92 artırdı. Avea CEO'su Erkan Akdemir, 2012 ilk çeyrek sonuçları hakkında “2012 yılının ilk çeyreğinde elde ettiğimiz sonuçlar tabir-i caiz ise çift sarılı yumurta gibi. Ama bunun da ötesinde en önemlisi gerçek bir büyüme. Yani hormonsuz” dedi.

5,7 MİLYON FATURALI MÜŞTERİ VAR

2012 yılı ilk çeyreğinde faturalı müşteri tabanını yüzde 14'lük artışla 5,7 milyona yükselttiklerini açıklayan Akdemir, 2012'nin ilk çeyreğinde 195.497 ile numara taşımada birinci olduklarını ifade ederek, müşteri sayısınını ise 12,9 milyona çıktığın açıkladı. Akdemir, “Avea, bağlı bulunduğu Türk Telekom Grubu'nun TTNet ortaklığı ile gerçekleştirdiği modem satışlarını, 2011 yılı ilk çeyreğine göre yüzde 218'lik rekor bir artışla pazar payını yüzde 13'lerden yüzde 38'e çıkardı” şeklinde konuştu.


Depremde hayat kurtaracak program

2012 ilk çeyrek döneminde Avea'yı en çok heyecanlandıran konulardan birinin de AveaLabs'te geliştirilen 'Orada Kimse Var mı?', Google Play'deki adı ile EarthQuaken mobil uygulaması olduğu noktasının altını çizen Akdemir, projenin önemi hakkında ise şunları söyledi: “Türkiye'nin en büyük sorunlarından olan deprem felaketlerinde hayat kurtaracak bir projeye imza attık. Deprem sonrası kullanıcısının hayatını kurtarmaya odaklı program sadece Türkiye'de değil dünyada da bir ilke imza atacak. Android işletim sistemli telefonlara, Google Play'den ücretsiz olarak indirilebilen 'Orada Kimse Var mı?' mobil uygulaması sayesinde arama kurtarma ekipleri; enkaz altında kalan kişinin yerini anında tespit ederek, kurtarma ça- lışmalarını hiç vakit kaybetmeden yapabilecek.”


12 yıl önce