|

BTK'nın Hazine'ye katkı sağlama misyonu yok

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) son üç yılda aşırı cezalar vermeye başladığını belirten Avea CEO'su Akdemir, 'Düzenleyici kurum ne kadar fazla para toplar, ne kadar fazla ceza yazar, ne kadar fazla hazineye katkı sağlar gibi bir motivasyon olmaz. Dünyanın hiçbir yerinde bu yok' dedi.

Melih Bayram Dede
00:00 - 15/08/2012 Çarşamba
Güncelleme: 00:20 - 15/08/2012 Çarşamba
Yeni Şafak
BTK'nın Hazine'ye katkı sağlama misyonu yok
BTK'nın Hazine'ye katkı sağlama misyonu yok

Türk Telekom Grubu şirketlerinden Avea, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun hatalı faturalama nedeniyle verdiği cezayı mahkemeye taşıma kararı aldı. Avea CEO'su Erkan Akdemir, söz konusu hatayı fark ederek mağduriyeti önlemelerine rağmen ceza verilmiş olmasını sert bir dille eleştirdi. Akdemir, telekom sektörünü düzenlemekle görevli olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) son üç yılda aşırı cezalar vermeye başladığını hatırlatarak, 'Düzenleyici kurum ne kadar fazla para toplar, ne kadar fazla ceza yazar, ne kadar fazla hazineye katkı sağlar gibi bir motivasyonları olmaz. Dünyanın hiçbir yerinde olmaz. Türkiye'de de yoktur diye düşünüyorum' dedi.

BİZ MAĞDUR ETMEDİK

Bilişim Muhabirleri Derneği'nin düzenlediği iftar yemeğinde teknoloji editörlerinin soruları cevaplayan Akdemir, 'Geçtiğimiz hafta BTK'nın bir ceza yağmuru oldu. En büyük cezayı da Avea yedi. Yeni faturalama sistemine geçerken bir sıkıntı yaşandı. Kullanıcılarınızın mağduriyetini gidermek için ne gibi çalışmalar yapmayı planlıyorsunuz?' şeklindeki bir soru üzerine, 'Biz kullanıcıyı mağdur etmedik. Ceza da haksız bir ceza. Onun altını çizeyim. Avea'nın bu cezayı hak etmediğini düşünüyoruz. Çünkü bu geçiş sırasında çok küçük bir müşteri kitlesi etkilendi. Bu müşteri kitlesi daha haberdar olmadan biz onların bu mağduriyetini telafi ettik ve BTK'nın haberi olmadan BTK'ya böyle bir sorun yaşandığını ve bu sorunu telafi ettiğimizi bildirdik. Ama ona rağmen böyle bir ceza kesiyor olmalarını adil karşılamıyoruz. Bununla ilgili de mahkemeye gidiyoruz' şeklinde konuştu.


'Hiçbir davamız dönmedi'

BTK, geçtiğimiz günlerde Avea'ya yeni faturalama sistemine geçişte yaşanan hatalar oluştuğu ve doğru faturalama yapma yükümlülüğünün ihlal edildiği gerekçesiyle 1 milyon 798 bin 143 lira ceza kesmişti. Konuyla ilgili görüşünü aktaran bir BTK yetkilisi ise, GSM şirketlerinin cezalara karşı başvuru haklarının bulunduğunu söyledi. 'Ceza öncesi ciddi bir araştırma yapılmıştır. Hiçbir mahkemeden bu güne kadar geri dönüş olmamıştır' diyen yetkili, 'Kurul kararlarına karşı dava açılabilir. Yani cezaların içeriği BTK'nın kurul kararları kısmında yer alıyor. Ayrıca bütün firmalar itiraz edebiliyorlar" şeklinde değerlendirmede bulundu.


Müşteriye yansımadı

BTK otomatik yenilenen dönemsel hizmetlere ilişkin soruşturma kapsamında 1. otomatik yenilenen dönemsel hizmetlerden yararlanan aboneliklerin yaklaşık yüzde 26'sına kurulun ilgili kararı doğrultusunda bilgilendirme mesaları gönderilmediği için Avea'ya 424 bin 561 lira ceza vermişti.



12 yıl önce