|
İmece ekonomisinde gelirler çoğalır giderler azalır​
Küre dünyanın kare dünyaya dönüşmesiyle, ekonomik yapı ve kültürel doku, kabuk değiştirdi. Kurum ve kuruluşlar, ürün, hizmet ve bilgilerini sattıkları insanları, bir müşteri olarak değil, bir abone olarak görmeye başladı. İşletmeler ile müşteriler arasında iletişim ve etkileşim, yeni boyutlar kazandı. İki kesimin birbiriyle ilişkilerinde süreklilik, sağlıklı büyümenin ve gelirleri artırmanın en önemli ve değerli kaynağı oldu

*

Üniversitelerde, nasıl hocalar en çok soru soran öğrencileri severlerse, işletmelerde yöneticiler de, en çok eleştiren müşterilerini severler. Bu bağlamda, işletmeler müşterileriyle ilişkilerinde, “ benimki benim seninki senin” stratejisine geçtiler. Kare dünyanın oluşturduğu, kültür ve ekonomide, giderler paylaşılarak azalırken, gelirlerde paylaşılarak çoğalır. İşletmeler bütün müşterilerini ortakları olarak görmek zorundadırlar.

*

Kare dünyanın ekonomik yapısında, kendisine önemli bir yer açan, paylaşma havuzları, getirisi en yüksek yatırımlardır. Bilişim ekonomisinde, yazılım boyutunun donanım boyutundan daha değerli olması gibi, paylaşım ekonomisinde de havuz sermayesi, finansal sermayeden daha değerlidir. Nasıl bir bilgisayara yüklenen bilgiler, bilgisayardan daha önemliyse, bir kuruluşun oluşturduğu havuzun önemi de, kuruluşun öneminden çok daha büyüktür.

*

Bilimsel gelişmelerin ekonomik yapıya etkileri konusunda öncü çalışmalar yapan, Alvin Toffler, Lester Throw, Jeremy Rifkin ve Michio Kaku' nun kitaplarında sürekli vurguladıkları gibi, dayanışma, yardımlaşma ve paylaşma odaklı yeni bir ekonomi ve yeni bir kültür inşa edildi. Açık kapı ekonomisini inşa edenlerin başında, Vikipedi, Linux, Google, Facebook, Twitter, Skype, Khan Academy, Youtube benzeri, bedelsiz ürün, hizmet ve bilgi sağlayan kuruluşlar geliyor. Yedi milyar insan, kazanırken kazandırıyor, kazandırırken kazanıyor.

*

Müşteri havuzlarının önemini kavrayan kuruluşlar, sosyal girişimcilik ve kurumsal sorumluluk yatırımlarıyla, entellektüel sermayelerini zenginleştirmeye çalışıyorlar. Kültür ve ekonomi bir dağ gibi statik değil, bir nehir gibi dinamiktir. Dönüşen kültür ve ekonomiye ayak uydurmak için, işletmeler, müşterileri abonelere, aboneleri ortaklara dönüştürmelidirler.

*

Paylaşım ekonomisinde tüketiciler üretici, üreticiler tüketicidir. Her müşteri bir “ürettüketci” ye dönüştü. Anadolu'nun “imece” yada “elbirliği” yöntemi, bütün dünyada uygulama alanı buldu. Kümelenme yaklaşımıyla, üreticiler ve tüketiciler aynı adreste buluşarak, maliyetlerini düşürdüler.

*

İmecede üreticide tüketici tüketicide üretici görülür. Üretici MBA diploması olan tüketicidir.

*

Başarılı bir üretici olmak için bilinçli bir tüketiciye ihtiyaç vardır.

*

Hiçbir kitap tek başına yazılmaz. Hiçbir üretim tek başına yapılmaz.

*

Bilenin bilmeyene, görenin görmeyene borcu vardır.

*

Paylaşımcı ekonomi imece ekonomisidir.

*

Kazandırmayanın kazanı kaynamaz.
#ekonomik yapı
#kültürel doku
#Paylaşımcı ekonomi
#Vikipedi
#Linux
#Google
#Facebook
#Twitter
#Skype
#Khan Academy
#Youtube
9 yıl önce
İmece ekonomisinde gelirler çoğalır giderler azalır​
Ne olacak bu anne babaların hali?
Seçim sonrası ekonomide manzara nasıl?
Amerikan siyasetinin İsrail ‘trajedisi’
Jeopolitik sürpriz: ABD, Rusya ve İsrail nasıl anlaştı?
Nazlı seçmen günlerinde siyaset