Aşk kurmacanın vazgeçilmezi olunca, üç farklı karakterdeki kız kardeşin gönül maceralarını anlatan Gönül İşleri; dramla komediyi başarıyla harmanlayan bir dizi olarak öne çıktı. Karısı tarafından terk edilen, üç kızıyla hayata tutunmaya çalışan baba; iki kardeşine küçük yaşta annelik yapmak zorunda kalan otoriter Servet; küçük yaşta annesiz kalan saf, çocuksu Saadet; zekasını yanlış yerlere kanalize eden Sevda. Karakterlerin karakteristik özelliklerinin altını başarıyla çizen pilot bölümle başladı Gönül İşleri. Aşırı kontrollü olmasının bedelini, ‘kendini bırakmıyorsun ki seni tutayım’ diyen kocası Yılmaz'la evliliklerinin çıkmaza girmesiyle ödedi Servet. Boşanma kararı, sürpriz hamilelik sevinci, ihanet şoku derken; yerli dizilerin vazgeçemediği üçgen bir ilişkinin ortasına buldu kendini. Ne seninle ne sensiz ikileminin güdümünde yeni bir hayata adım atan, sevmenin sağlıklı bir iletişim kurmaya yetmediği, devam etsin mi bitsin mi kararı verilemeyen bir evliliğin prototipi Servet-Yılmaz evliliği. Evliliklerinin çıkmaza girmesinde Servet’in payına düşen, karakteri, zorlu geçen çocukluk döneminin hayatına düşen gölgesiydi. Yılmaz ise ihanet gibi hazmetmesi zor bir eyleme imza atmasına rağmen mutluluğu hak eden taraf olarak sunuldu ve algılandı.
Saf, çocuksu, iyi niyetli ama daha ziyade aklı kıt olduğundan başı dertten kurtulmayan Saadet; düğün gününde yaşadığı dolandırıcı damat şokunu polis aşkıyla atlatmaya çalışıyor.
Tecavüzünden kurtulduğu Tibet’le evlenmeyi ciddi ciddi düşünen, ama bu arada Bedir’e aşık olduğunu ablasına itiraf eden Sevda, cinayete giden yolun taşları nasıl döşenir sorusuna cevap gibi. Sakın ola ki kadına şiddeti, cinayetleri tasvip ettiğim manası çıkmasın bu yazdığımdan. Ama iki erkek arasında aşk oyunu oynayan, bir hafta birine sonraki hafta diğerine yeşil ışık yakan Sevda’nın; Bedir tarafında değil ama Tibet tarafında kontrolsüz durumlara sebebiyet vereceği çok açık.
Sevda’nın iki aşk arasında kalışını şöyle ifade ediyor senarist: Bir tarafta her şeyini bildiği parmağında oynattığı Tibet, diğer tarafta hakkında hiçbir şey bilmediği Bedir. Sonu ölümle biten vakalarda mağdurun yakınlarına, aşırı şiddetten kalıcı hasarlar bırakan vakalarda ise şiddet mağduru tarafa şu soru yöneltilir: Daha önce şiddetin sinyalini almamış mıydınız? Bizim hikayede Tibet fiziksel cinsel her türlü şiddeti içinde barındırdığını gösterdi, bir başka erkeğe Bedir’e kaybetmenin dengesini bozduğunu gördük defalarca. Sevda’ya hislerinin takıntı noktasına geldiğini de biliyorken, beni sonsuza kadar böyle seveceğine söz ver evlenelim Tibet diyen Sevda’yı ne yapmalı, bilemedim. Hikayenin nasıl gelişeceğini tahmin etmek zor değil. Nikah masasına kadar giderse Sevda’nın kaçak gelin trendine eklemlenmesi ihtimal dahilinde.