|
İki kadının Cihan savaşı!
Reytingi yüksek işlere imza atmış senaristlerden Ayfer Tunç ve ekibinin, son birkaç yıldır reytinge mağlup işlere imza atmaları Paramparça için avantaja dönüştü. Yönetmenin katkılarıyla seyirciye cazip gelen, ekranda tutmayı başaran bir enerji oluştu.

Kendi kendinin parodisine dönüşen Keriman'ı izlemeye doyamıyor seyirci. Hikayenin gelişiminde tutarsızlık, mantık hataları varmış görmezden geliniyor. Keriman'ın hapse girme sebebinde olduğu gibi. Keriman Özkan'ın isteği üzerine Gülseren'in yeni evine gitti, Özkan Dilara'nın isteğini yerine getirmek üzere. Özkan giriş kapısındaki görevlinin kafasına odunu indirdi, Keriman'ın açtığı kapıdan içeri girdi ve Gülseren'in kafasına vurdu aynı odunla. Cihan'ın eve gelmesiyle planı yarım kaldı. Özkan'ın eve girdiğinden (şimdilik) haberdar değiller, bu bilgi ileriki bölümler için gizleniyor. Kapıdaki adama ne olduğu sorulsa işin aslı ortaya çıkacak ama yerli dizi hastalığı olarak seyirciye yutturuluyor bazı gelişmeler. Onun yerine kayıp kolyeden hareketle doğuştan nefsine mağlup Keriman hapse tıkılıyor. Eğlenceli koğuş sahneleriyle komedi açığını kapatmak üzere.

Paramparça sürekli gerilim üreten bir dizi. Hastanede karışan bebekler değil derdi, o çocukların bu gerçekle nasıl başa çıkacakları, psikolojilerinin ne olacağı da değil; iki kadının Cihan savaşı. Babasız büyüyen, Keriman gibi bir menfaat düşkününün elinde sıklıkla anneye karşı kışkırtılan Hazal'ın psikolojisi dert edilseydi kızın intihar girişimlerinden aksiyon üretme yolu tercih edilmezdi. Dikkat çekmek için arabanın önüne atlayan Hazal, bileklerini kesen Hazal, soğuk kış günü açık pencere önünde avuç avuç buz yiyen Hazal, silahlı saldırıda otomobilden sağ çıkan Hazal. Cansu'nun milli takıma seçilmesini kıskandığı için atları ateşe veren Hazal. Ozan da şiddet aksiyonunun bir başka kolunda görevli. Arkadaşını bıçaklamak, otomobille hız yaparken kaza yapmak. Hikaye tıkandıkça şiddet aksiyonuyla açılım sağlanıyor. Rahmi, Alper, Özkan'ı da unutmamak lazım onlar da sürekli aksiyon halinde. Şiddetin bin bir yüzü olarak renklendiriyorlar senaryoyu.

Cansu'ya çarptıkları için özür dilemeyen gençlerin kafasında Gülseren şişe kırdı, üzerine Cihan karakolda gencin kafası sargılı olmasına rağmen itekledi canını yakmaktan çekinmedi. Çarpmaları yanlıştı, özür dilemeleri gerekiyordu, velev ki dilemediler ve yollarına devam ettiler. Cansu'nun olayı büyütmesi hakaret içeren sözler sarf etmesine gerek var mıydı? Esas karakterlerin ürettiği şiddeti sevimli ve haklı göstermek yerine şiddet şiddeti doğuruyor gerçeğini kabul etmek gerekiyor.

Hiç sevilmediği gerçeğiyle yüzleşen, bu gerçekle baş etmekte zorlanan ve işi savaşa dönüştüren Dilara. Övülmelere doyulmayan Cihan ayrılacaktım hamileyim dedin evlendim, yine ayrılacaktım Cansu dünyaya geldi, ben seni hiç sevmedim Dilara diyor göğsünü gere gere, aşık olacak yeni bir kadın bulmanın rahatlığıyla. Ben izin veriyorum evladım istediğiniz yere gidin deyip, Dilara'nın çocuklar nezdinde saygınlığını otoritesini yerle bir ettikten sonra yaşanan en ufak problemde Dilara'dan hesap soruyor. 18 yaşından küçük oğluna doğum gününde araba almasından da anlaşıldığı üzere söylemde başarılı eylemde sınıfta kalan bir baba Cihan. Hazal'la iletişim kurmaya çalışmaması, üstüne beni neden kimse sevmiyor diye soran kızına yanılıyorsun seni herkes çok seviyor diye yalan söylemesi, gerçeklerden ne kadar uzak olduğunun sorumluluk almaktan kaçındığının göstergesi.

Bu bir parçalanma hikayesi değil kavuşma hikayesi yaklaşımıyla Gülseren Cihan aşkı hikayenin merkezinde, Dilara ikilinin önünü açmak üzere harcanıyor. Tam tersi olsaydı Dilara'nın hikayesi merkeze alınsaydı senarist yaşananlara Dilara'nın bakış açısından yaklaşsaydı bambaşka bir hikaye çıkardı ortaya. Ama mevcut durumda ve yaklaşımda taraflardan ikisi de evli olmasına rağmen aşkları yadırganmıyor, seyirci kanadında kabul görsün diye özel uğraş veriliyor.

Bu yılın dizi trendi; bir kadın gördüğünde mutsuz olduğuna hükmeden erkekler boşanmadan yeni aşklara yelken açabilir.

Siber suçları merkeze alan yeni dizi CSI: Cyber'de pedofiller için şöyle bir yorum yapıldı. İnternetten önce karanlık odalarında yaptıkları şeyden utanırlar ve gizlemeye çalışırlardı. İnternetle birlikte kendileri gibi olan diğer insanlarla iletişime geçtikçe hem cesaret sahibi oldular hem de yaptıkları şey meşruluk kazandı. Cesaret sağlamak ve meşruluk kazandırmak açısından kurmacalar da benzer işleve sahip. Bir temayı güçlendirmek, seyirciyi ikna etmek adına öylesine yazılan gerekçeler zihinlerde ciddi tahribatlar yapıyor, düşünce yapısını değiştiriyor.
#Reyting
#Ayfer Tunç
#Keriman Özkan
9 yıl önce
İki kadının Cihan savaşı!
X’e kısıtlama an meselesi
Musevî bir yasadan Kızıl Düve miti üretmek
Sosyal çürüme yazıları 2: Her türden bağımlılıklar cumhuriyeti
Bir bu eksikti...
IBAN veren esnafın katli vacip mi?