|
Alışverişte kadın-erkek farkı

Mevlana insanı tavuk altına kuluçkaya bırakılmış kaz yumurtasına benzetir. Tavuğun altında kuluçkaya bırakılan kaz yumurtasından kaz çıkmasına rağmen, eğer bu yavru kendisine verilen farklı yetenekleri tanımazsa ve tavuk gibi olduğunu düşünse ancak karada yürür ve birkaç metre uçar.

Oysa kendi yeteneğini keşfetse hem karada yürür, hem havada uçar hem de suda yüzer.

İnsan, Mevlana’nın misalinde olduğu gibi, sahip olduğu farklılıkları anladığında ve onları doğru kullandığında mükemmelliğe ulaşır.

*

İnsandaki sevgi, nefret, öfke, sahip olma gibi duyguların sınırsız olduğunu ve sonsuza baktığını biliyoruz.

Oysa dünya hayatı sınırlıdır.

Ahlak ve din de sınırsız duyguları sınırlı bir dünyada akıllı kullanabilmek için vardır.

Eğitim bunun için şarttır.

Kur’an-ı Kerim o yüzden Oku emriyle başlar

*

Bir yazımızda erkeklerin de kadınlar kadar alışveriş yaptıklarını söylemiştik.

Ve erkeklerin alışverişlerinin daha çok ıvır zıvır türünden olduğundan bahsetmiştik.

Alışverişte erkek ve kadın psikolojisinin farkını anlatmıştık.

*

Bu işin kitabını yazan Psikiyatri Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Barış Önen Ünsalver’in görüşleriyle bu hafta kadın ve erkek arasındaki alışveriş farklarına devam edelim.

Kadın ve erkeğin alışverişteki motivasyonu farklı.

Kadınlar bakmak erkek ise hemen almak istiyor!

Kadınlar alışveriş yapmaktan keyif alıyor.

Erkekler ise alışverişi “koleksiyon” amaçlı yaptıklarını söylüyor.

Çalışan kadınların sayısı artmış olmasına rağmen, halen birçok evde temel alışverişi kadınlar yapmaktadırlar.

*

Kadınlar alışverişte ekonomik ve işe yarar olmasını önemsiyorlar. Ayrıca ürünle duygusal bağ kuruyorlar.

Erkekler için ise işlevsellik daha ön planda geliyor.

Erkekler mağazada fazla vakit geçirmeden, hızla ürüne odaklanıp satın almayı gerçekleştiriyorlar.

Oysa kadınlar için vitrinlere bakmak, kıyafetleri denemek, fiyatları karşılaştırmak alışveriş töreninin önemli ve keyif verici parçalarını oluşturuyor.

*

Aşırı ve sorunlu alışveriş erkeklerde de görülüyor. Özellikle yaş düştükçe, alışveriş takıntısı olan erkeklerin sayısında bir artış gözleniyor.

Orta yaş grubundaki erkekler, özellikle teknoloji ürünleri ya da arabalar gibi pahada ağır mallara daha fazla ilgi duyuyor.

Genç yaş grubundaki erkekler, tıpkı kadınlar gibi kişisel bakım ürünleri ya da kıyafetlere de ilgi duyuyorlar.

Genç erişkin erkeklere hitap eden reklamlarda kaslı ve yakışıklı genç adamların ünlü bir markanın parfümünü kullanarak ya da belli bir marka pantolonu giyerek tüm güzel kızları peşinden sürüklediği resmedildiğinde, genç erkeklerin tüketiminin artması şaşırtıcı değil.

*

Teknoloji ürünlerinin modelleri sürekli yenilenirken, çoğunlukla erkekler bu takipte oldukça hızlı olabiliyorlar.

Kadınlar gibi mağaza mağaza dolaşmayı sevmeyen erkekler, internette bir siteden diğerine gire çıka aslında bir şey satın almasalar da sonuçta vakitlerini satın alma hayalini kurdukları bir ürünü inceleyerek geçiriyorlar.

Bunun, bir kadının vitrinleri inceleyip çeşit çeşit kıyafet denemesinden pek bir farkı yok sonuçta.

Ünsalver hocanın görüşleri böyle.

Sözün özü: Erkek sahip olma duygusunu satın alarak tatmin eder.

Kadın önce keşfetmek sonra fethetmek ister.

Yapıları gereği acelecilik erkeğin, kararsızlık kadının en ciddi zaafı.

İşte alışverişte kadın erkek farkının temelinde yatan en önemli 2 özellik.

Günün sözü: İki insan çeşidi vardır; zaman geçtikte hatalarıyla yüzleşen, zaman geçtikçe yüzsüzleşen. Necip Fazıl Kısakürek
#Mevlana
#Ahlak
#Yrd. Doç. Dr. Barış Önen Ünsalver
#alışveriş
9 yıl önce
Alışverişte kadın-erkek farkı
Eril"den eril"e aşkın sırrı
Ne olacak bu anne babaların hali?
Seçim sonrası ekonomide manzara nasıl?
Amerikan siyasetinin İsrail ‘trajedisi’
Jeopolitik sürpriz: ABD, Rusya ve İsrail nasıl anlaştı?