|
Alışverişte kadının adı çıkmış
Pazar yerleri artık annemizin elinde filesiyle, veya iki tekerlekli pazar arabasıyla gittiği yerler değil.

Pazar yerleri sokak aralarından sanal aleme taşınıyor, hem de hızla.

Yani artık asıl pazar yerleri sanal dünyada.

Bu pazarlardan alışveriş yapanlar da anne babalar değil.

Ona da şimdilik diyelim.

Bu alemdeki alışveriş sitelerinin müşterileri gençler ve orta yaş grubu.

Bunların elinde sepet ya da tekerlekli araba yok.

Sepet ve tekerlekli araba zaten sanal olarak satış yapan sitenin içinde ürünlerin kenarında mevcut.

Ürünün üstüne ekranda dolaşan ok işaretini getirip tıkladığında satın almak istediğin ürün tık diye sepetin içine düşüyor.

*

eBay’in Türkiye iştiraki GittiGidiyor.com, 2014 yılı istatistiklerini değerlendirdiği ilginç bir infografik yayınlamış.

İnfografikte yer alan bazı bilgiler gidişatın nereye doğru olduğunu gayet net gösteriyor:

GittiGidiyor.com bir ülke olsaydı 11 milyonun üzerinde üyesiyle Yunanistan’dan daha kalabalık bir ülke olurdu.

18-35 yaş arasındaki 1.571.416 kullanıcıyla Hollanda’dan çok daha genç bir nüfusa sahip olurdu.

Sitede her 3 saniyede 1 ürün satılıyormuş.

*

En çok tatil günlerinde alışveriş yapılıyormuş.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı alışverişin en yoğun olduğu bayramların başında geliyor.

Bayramı alışveriş yaparak kutluyormuşuz. Bu incelenmesi ve üzerinde durulması gereken bir bilgi

Haftanın en çok alışveriş yapılan günü de Pazartesi.

Pazartesi sendromunu satın alarak atlatıyoruz!

Özel günleri özel bir şey yaparak değil, tüketim kültürüne uyarak kutluyoruz.

Alışverişin en yoğun olduğu ay, Aralık.

Yeni yılın ilk günü, 01.01.2014 tarihinde, saat 00:00:02’de yapılan ilk üç alışveriş “Kablosuz analog oyun konsolu”, “Kablosuz klavye mouse seti” ve “Kablosuz modem” olmuş.

Bu yılın nasıl geçeceği belli oldu!

Geçtiğimiz yıl, 1.558.908 adet nikâh şekeri satın alınmış.

Cep telefonu, bilgisayar, tablet, beyaz eşya, aksesuar ve küçük ev aletleri en çok satın alınan kategorilerin başında.

Yakında sebze ve meyveleri de bilgisayar başından seçerek alacağız.

*

Kim demiş en çok kadınlar alışveriş yapar diye?

Babamdan ve kendimden biliyorum.

Evin bütün temel ihtiyaçlarını annem aldığı halde babamın aldığı ıvır zıvırların (Annemin tabiri) fiyatı ve çeşidi annemin pazar alışverişini en az ikiye katlıyor.

Burada da o gerçek verilerle ortaya çıkmış.

Alışverişe düşkünlük erkeklerde yüzde 65, kadınlarda yüzde 35.

İstisnalar hariç olmak üzere alışverişte perdenin arkasında her zaman erkek vardı.

Kadınların adı çıkmış 9’a, inmez 8’e.

Alışveriş zaten, satın alma demek değil mi!
Her hafta para harcadığınız yerler nereler?
Dünya genelinde aileler çocuklarına “memur ol” baskısı yapmayı bıraktı.

Girişimci gençlerin iş fikirlerine saygı duymalısınız.

Ülkenizin geleceği her hafta para harcadığınız yerlerde.

Geçen hafta gittiğiniz kafelerde, kuaförlerde, restoranlarda...

Yarın gideceğiniz küçük ve orta ölçekli mağazalarda, KOBİ’lerde...

İlla Google’ı kurmanıza gerek yok.

Faturalarınızı ödeyebilecek kadar, hayatınızı sürdürecek kadar geliriniz olmalı. Ama fırsatları görebileceğiniz bir yerde konumlanmalısınız.

İş dünyasında büyümek için başarılı insanlarla vakit geçirin.

Eğer 9 meteliksizle gezerseniz 10. meteliksiz siz olursunuz.

En tehlikeli insan umudu olmayandır.

Umudunuz yoksa neden bir fırsat göresiniz ki.

Not: Geçtiğimiz ay Türkiye’ye konuşmacı olarak gelen ABD Başkanı Barack Obama’nın finansal okuryazarlık danışmanlarından John Hope Bryantv’in konuşmasından alıntı
Günün sözü:
Eğer yürüdüğün yolda engeller yoksa o yol seni bir yere götürmez.
Bernard Shaw
#alışveriş
#meslek
#eBay
9 yıl önce
Alışverişte kadının adı çıkmış
Satın alma/ma gücü
Genetiğiyle oynanmış yaratıklar
Ne olacak bu anne babaların hali?
Seçim sonrası ekonomide manzara nasıl?
Amerikan siyasetinin İsrail ‘trajedisi’