|

Türk işadamlarından Japonya çıkarması

Türk işadamlarının Japonya Ticaret Heyeti Organizasyonu kapsamında 41 Japon firması ile görüştüğü bildirildi. EİB'den yapılan açıklamaya göre, Türkiye'nin Japonya'ya ihracatını artırmak isteyen iş adamları 4-8 Nisan tarihleri arasında Japonya'yı ziyaret etti.

Aa
00:00 - 15/04/2012 Pazar
Güncelleme: 18:14 - 15/04/2012 Pazar
Yeni Şafak
Türk işadamlarından Japonya çıkarması
Türk işadamlarından Japonya çıkarması

Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçılar Meclisi organizasyonunda EİB'nin düzenlediği ziyarette heyet başkanlığını Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Cemalettin Damlacı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Eli Alharal üstlendi. Ziyaret kapsamında Ito-Yokado, Itochu, Aeon, Mitsubishi, Toyota, Sumitomo Bankası yetkililerinin de aralarında bulunduğu 41 firmayla 100'ün üzerinde ikili görüşme gerçekleştirildi. Organizasyon çerçevesinde Japon Perakende Devi Aeon firmasına ait Saitama şehrindeki AEON Salt Lake Alışveriş Merkezi'nde Türk Ürünleri Fuarı açıldı.


DAMLACI: ÇABA GÖSTERMELİYİZ

Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Cemalettin Damlacı, Türkiye'nin, Avrupa'nın 6., dünyanın en büyük 16. ülkesi konumunda olduğunu belirterek, 'Küresel ekonominin tüm olumsuz etkilerine karşın Türkiye, 2010 yılında yüzde 9 büyüdü. 2011 yılında da büyümeye devam ettik ve yüzde 8,5 büyüdük. Türkiye ve Japonya arasındaki ikili ticaret hacmi 2005 yılında 3 milyar dolarlık seviyeyi aştı ve 2011'de 4,5 milyar doları geride bıraktı. Japonya'ya 2011 ihracatımız 296 milyon, ithalatımız ise 4,263 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ticaret hacmimizi artırmak için daha fazla çaba göstermeliyiz' dedi.


ALHARAL: İHRACAT 10 YILDA 2.5 KAT ARTTI

Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Eli Alharal da dünyanın üçüncü büyük ekonomisi olan ve 600 milyar dolar civarında ithalat gerçekleştiren Japonya'nın ithalatında Çin'in payının çok büyük olduğunu ve Japonya'nın bu payı küçültmek istediğini belirtti. Alharal, Türkiye'nin tarihi bağlar nedeniyle avantajlı konumda olduğunu, Japonya'ya ihracatının son 10 yılda 2,5 kat artış gösterdiğini, amaçlarının benzer organizasyonlarla Türkiye'den Japonya'ya ihracatı daha da yükseltmek olduğunu söyledi. Türkiye'nin 2011 yılında Japonya'ya en fazla ihracat yaptığı sektörün su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü olduğunu kaydeden Alharal, bu sektörü halı ve hububat bakliyat ve yağlı tohumlar sektörlerinin izlediğini, sektörel bir yaklaşımla Türkiye'nin ihracatının incelendiğinde tekstil, hazır giyim, konfeksiyon, ev tekstil ürünleri, gıda ve kuru gıda mamulleri, doğal taşlar, mücevher ürünleri, porselen, seramik ve cam ürünleri, deriden mamul ürünler, metal ve maden cevherleri gibi ürünlerin Japon pazarında potansiyel oluşturabileceğini ifade etti.

12 yıl önce