Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki konsept otomobiller
- Twitter'ta paylaş
- Facebook'ta paylaş
- BiP'te paylaş
- Telegram'da paylaş
- Whatsapp'ta paylaş
- Pinterest'te paylaş
- Flipboard'da paylaş
- E-posta gönder
- Hem uçak hem otomobil:Pop.up
- Yılın konsept aracı: Renault Trezor
- Citroen - C-Aircross Concept
- Hyundai FE Fuel Cell Concept
- Peugeot Instinct Concept
- Coupe tasarımında büyük SUV: Audi Q8 Concept
- 805 beygirlik canavar: Mercedes AMG GT Concept
- Toyota i-Tril Concept
- Volkswagen Sedric
Hem uçak hem otomobil:Pop.up
İlk inceleyeceğimiz araç, Cenevre Otomobil Fuarı’nın en dikkat çeken konsepti: Pop.up
Ünlü uçak üreticisi Airbus ve Italdesign tasarım şirketinin beraber tasarladığı uçan otomobil "Pop.up", mega şehirlerdeki trafik sorunu düşünülerek tasarlanmış bir otomobil konsepti. Modüler, tamamen elektrikli ve sıfır emisyonlu araç olarak karşımıza çıkan araç, sonradan kokpitie dahil olan 4 pervanesi sayesinde uçabiliyor.
İki kişilik küçük bir kara aracının özellikleri ile insansız hava aracının hava kabiliyetlerini bünyesinde barındıran Pop.up’ın kişisel kullanımdan ziyade bir taksi gibi hizmet vermesi planlanıyor.
Araçla yolculuk etmek için kullanıcı, bir uygulama aracılığıyla gideceği yeri araca bildiriyor ve araç yolcularını bulundukları yerden alıyor. Daha sonra, trafik durumuna göre karadan veya havadan gitmek istedikleri yere ulaştırıyor. Ardından da bir sonraki müşterilerini beklemek üzere otomatik olarak değişim ya da şarj istasyonuna dönüyor.
Yılın konsept aracı: Renault Trezor
Tamamen elektrikli süper otomobil Renault Trezor, yılın konsept aracı ödülünü alarak başarılı olduğunu ispatlarken tasarımıyla göz doldurdu.
İlk göze çarpan özelliği kapı sistemi olan araç, görenler tarafından Batman film serisindeki “Batmobile”’e benzetiliyor. Klasik kapı sistemi bulunmayan aracın, kapısı diye tabir edebileceğimiz giriş yeri tavanı. Araca binebilmek ya da inebilmek için aracın tavanı gövdesinden ayrılıyor ve giriş yeri açılıyor.
Renault Trezor, 0'dan 100 km hıza 4 saniyede ulaşabiliyor ve tam şarj edildiğinde 160 km ile 200 km arasında bir mesafe katedebiliyor. Elektrik motorunun maksimum gücü 260 kW. Bu da 350 beygire tekabül ediyor.
Citroen - C-Aircross Concept
Fransız otomobil devi, 2018 yılının başlarında üretimine başlanması beklenen Citroen C5 Aircross modelinin konsept versiyonunu, C-Aircross Concept adıyla tanıttı.
C segmenti kompakt SUV segmentinde satışa sunulacak olan C5 Aircross‘un özellikle tasarım olarak rakiplerinin önüne geçmesi bekleniyor. 1.2 litre, 1.6 litre turbo benzinli ve 1.6 litre dizel motor seçeneklerine yer verilecek olan modelin satışa sunulmasından bir süre sonra da hibrit motor seçeneğine kavuşması bekleniyor.
Hyundai FE Fuel Cell Concept
Hyundai, 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda taslak olarak tanıttığı yeni otomobili FE Concept modeliyle bir taraftan çevreye ne kadar önem verdiğini gösterirken diğer taraftan da markanın gelecekte üreteceği yeni nesil hidrojen yakıt hücreli otomobiller hakkında da ipuçları verdi.
Araçta bulunan 'FE' konsepti, aracın benzersiz yakıt tipini vurgularken aynı zamanda otomobilin ekolojik özelliklerini ve yenilikçi yapısını yansıtan Future Eco'yu temsil ediyor. Hyundai FE Fuel Cell Concept, 800 kilometre menzile sahip ve bu durum Hyundai'ın konsept otomobilini piyasadaki en uzun menzilli yakıt hücreli otomobiller arasına sokuyor.
Hyundai'nin sudan ilham alarak tasarladığı Hyundai FE Fuel Cell Concept'in en dikkat çekici özelliklerinden biri de kabindeki havayı nemlendirmek için egzozundan çıkan suyu tekrar temizleyerek iç mekana sunması.
Peugeot Instinct Concept
Fransız otomoil devi Peugeot, tasarladığı konsept araç Instinct Concept için özgürlük kelimesinden ilham aldı. Bu bağlamda da, sürüş modunu seçme özgürlüğü ve hareket özgürlüğünü sürücüye bıraktı. Otonom sürüş özelliğine sahip olan Peugeot Instinct Concept, sahip olduğu özelliklerle kullanıcısının beklentilerini ve gereksinimlerini en iyi şekilde karşılıyor. Sürücüsüz otomobil teknolojisi (otonom), gelecekte otomobillerde en çok göreceğimiz teknoloji olmakla birlikte, eğer seri üretimine geçilirse Peugeot Instinct Concept modeli bunu en iyi uygulayanlardan biri olacağa benziyor.
Multimedya kavramına tamamen yeni bir boyut getiren Peugeot Instinct Concept bağlantı sağlanabilen her tür akıllı cihaz ile mükemmel bir uyum içinde çalışabiliyor. Araç, kullanıcının akıllı telefonu, akıllı saati veya evdeki akıllı otomasyon sistemindeki veriyi entegre ediyor. Ev, ofis veya eğlence için bir dizi yeni kullanım özellikleri sunan Peugeot Instinct Concept, kullanıcısının günlük hayattaki teknolojik birçok işini yapıyor.
Coupe tasarımında büyük SUV: Audi Q8 Concept
Alman otomobil devi Audi’nin 2018 yılında seri üretimine geçeceğini açıkladığı Audi Q8 coupenin alt yapısını oluşturan Audi Q8 concept, büyük SUV modellerde pek fazla göremediğimiz dinamizm, yüksek verimlilik ve konforu bir arada sunuyor.
Audi Q8 Concept, 3 metrelik dingil mesafesi ve 5.02 metre uzunluğuyla yolcular ve bagaj için geniş ve ferah bir alan sunuyor. Coupe kasasıyla sportif ve keskin bir tasarıma sahip olan Q8 concept, araç içindeki tüm kontrolleri Audi Virtual Cockpit’in (Audi Sanal Kokpit) geliştirilmiş versiyonu olan ve ön yolcu ve sürücünün ortasında yer alan geniş ekranlı kontrol ünitesinden sağlanmasına olanak sunuyor.
2.04 metre genişliği ile son derece güçlü ve etkileyici bir ön görünüm sunan aracın farlarını çevreleyen alüminyum gövde, mevcut Audi modellerinden farklı olarak keskin ve derin tasarlanmış.
Audi’nin kendine has çekiş sistemi quattro çekiş sistemine sahip olan Q8 Concept’in benzinli 3.0 TFSI motoru, 333 HP güç ve 500 Nm çekiş gücü üretiyor. Elektrikli motoruyla da 134 HP güç ve 330 kW çekiş gücü üreten Q8 Concept, totalde Plug-in hibrit motoruyla 442 HP güce ve 700 Nm çekiş gücüne sahip. Aracın 0 - 100km/s hız süresi 5.4 saniye. Böyle güçlü bir motora rağmen araç, 250 km/s hızda sınırlandırılmış.
Q8 concept, Audi’nin 2018 yılında satışa sunmayı planladığı seri üretim modelinin de alt yapısını oluşturuyor.
805 beygirlik canavar: Mercedes AMG GT Concept
Mercedes-Benz'in yüksek performanslı araçlar kuruluşu AMG’yle ortak tasarladıkları canavar Mercedes AMG GT Concept, 4.0L çift turbo V8 motoru ile elektrikli bir motor ve bataryadan da destek alarak, 4WD sürüş sistemiyle 805 beygir gücüne ulaşıyor.
Elektrikli motor, bataryaya takılarak değil benzinle şarj oluyor. Şarj belirli bir seviyenin altına indiğinde, benzin motoru elektrik motorunu şarj ediyor ve bu elektrikli motor direkt olarak arka tekerleklere güç sağlıyor. Ayrıca yakında duyurulmuş olan "EQ" markasına da sahip olan araç, EQ Power+ ile yükselmiş bir hibrit performansı sunuyor.
0’dan 100 km/s‘ye 3 saniyenin altında ulaşan araç, güncel AMG GT modellerine göre daha ince bir ön fara sahip. Aracın arka bölümündeki farlar 3 boyut efektiyle elden geçirilirken, aracın yan aynaları yerine kameralar konumlandırılarak gelecekteki araçlarda kullanılacak bir başka teknolojiyi bünyesinde barındırıyor.
Toyota i-Tril Concept
Geleceğin otomobili tasarımıyla tasarlanan Toyota i-TRIL Concept, küçük yapısı, manevra kabiliyeti ve doğa dostu motoruyla dikkat çekiyor. Hiçbir pedala sahip olmayan araç, elle kontrol edilecek olan düğmelerle yönetiliyor.
Gelecekte daha da kalabalıklaşacak olan metropollerde toplu taşıma aracı veya motosikletlere alternatif olması beklenen i-TRIL Concept, 600 kilogram ağırlığa sahip. 2830 mm uzunluğa ve 1460 mm yüksekliğe sahip araç, elektrikli motoruyla 200 km menzile sahip. Aracın en dikkat çeken özelliği ise oturma düzeni. Önde sürücü olarak 1 kişi ve arkada 2 kişilik koltuk kapasitesine sahip aracın, 2030 yılında üretilmeye başlanması planlanıyor.
Volkswagen Sedric
Cenevre’de tanıtılan bir başka konsept araç Alman otomobil şirketi Volkswagen’in tamamen sürücüsüz konsept tasarımı Sedric. ‘5. seviye‘ sürücüsüz otomobil olacak olan Sedric, şoföre ihtiyaç duymuyor. İsmini de İngilizce bir kelime olan “self-driving car” (sürücüsüz otomobil) kelimelerinin kısaltmasından alıyor.
Tasarım araçların genelinden farklı bir görüntü çizen tasarımıyla karşımıza çıkan Volkswagen Sedric, bir spor arabadan çok aile arabası olarak tasarlanmış. 4 kişilik oturma kapasitesine sahip olan Sedric, içerisinde geniş ve konforlu bir yaşam alanı sunuyor. Ön kısmında kokpit ve direksiyon yerine geniş bir ekran bulunduran Sedric, yolcularını istedikleri yere kendisi götürecek.