BİR YIL İÇİNDE ÜÇ KAZA
Hindistan'da 1996 yılında Suudi yolcu uçağıyla Kazak kargo uçağının havada çarpışması sonucu 349 kişi hayatını kaybetmişti. Son kazayla birlikte Boeing tipi uçakların karıştığı kaza sayısı da artmış oldu. Son olarak 2010'da Beyrut'ta, 2009'da Fransa-Brezilya arasında okyanusa ve 2009'da Hollanda'da Boeing tipi uçak düşmüştü.
Atladı ve iki kişiyi kurtardı
Kazadan sağ olarak kurtulan Pradeep adlı bir kazazede, uçağın yere yumuşak bir şekilde dokunduğunu, ancak 15 saniye sonra titremelerle sallanarak 2 parçaya ayrıldığını söyledi. Uçakta önce küçük bir yangın çıktığını anlatan Pradeep, daha sonra meydana gelen şiddetli bir patlamayla alevlerin büyüdüğünü belirtti. Kazanın ardından 4 kişiyle birlikte uçaktan bir çukura atlayarak kurtulan Pradeep, elinden yaralandığını ayrıca bacaklarında yanıklar bulunduğunu söyledi. Kazadan kurtulan Abdul Puttur adlı diğer bir kazazede de, enkaz haline gelen uçaktan atlayarak kurtulduktan sonra uçakta mahsur kalan iki yolcuyu daha çekerek kurtardığını anlattı.
Havalimanı faciası
Uçak faciasının meydana geldiği Mangalore Havaalanı'nın tepeye kurulduğu, bu nedenle bölgeyi iyi tanımayan pilotların ufak bir iniş hatasında dahi faciaya yol açabilecekleri ortaya çıktı. Havacılık uzmanları, uçakların, oldukça düz bir sathı olan ve bir vadide sona eren piste, düzgün bir şekilde iniş yapmamasının sorun yaratacağına, Air India Express'in düz sathı olan uçak pistlerinde sadece deneyimli pilotlara çalışma izni verdiğini belirtti.