Fransız Uluslararası İş Geliştirme Ajansı (UBIFRANCE) Türkiye Direktörü Eric Fajole, Avrupa Birliği'ne (AB) aday olan Türkiye'nin Fransız şirketler için çok önemli olduğunu kaydetti.
15. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Uluslararası Fuarı kapsamında, MÜSİAD Avrupa Koordinatörü Zeki Güvercin moderatörlüğünde, "Fransa ve Türkiye Arasında Ticaret ve Yatırım" konulu bir panel düzenlendi.
Panelde konuşan Fajole, AB'ye aday olan Türkiye'nin Fransız şirketler için çok önemli olduğunu bildirdi. Renault'nun Türkiye'ye giren ilk otomotiv markası olduğunu anımsatan Fajole, otomotiv sektörünün iki ülke arasındaki ilişkinin en önemli yerini oluşturduğunu kaydetti.
Türkiye'nin tarım ve gıda sektöründeki Fransız şirketler için zor bir pazar olduğunu aktaran Fajole, Fransa'nın hem ihracat, hem de ithalat olarak AB ülkeleri içinde Türkiye'nin dördüncü ortağı olduğunu dile getirdi. Fajole, Türkiye'de 500'den fazla Fransız şirket olduğunu ifade etti.
Fransız Odalar ve Borsalar Birliği (CGPME) Başkanı Jean François Roubaud ise 1,6 milyon Fransız şirketi temsil ettiklerini söyledi.
Türkiye'de dinamik bir piyasa olduğunu ve iki ülkenin eski dost olduğunu vurgulayan Roubaud, bu dostluğun 1960'lı yıllarda başladığını hatırlattı.
Roubaud, Fransa'nın AB'nin ikinci ekonomik gücü olduğunu dile getirdi.
Bakan Şimşek ABD'de Türkiye ekonomisini değerlendirdi: Yatırımcıların bakış açısı değişti OVP'ye inanıyorlar
Özel okullara sanayiciden indirimli tarife teklifi: Yemeği günlük 200 liraya vermeye hazırız
Dünya birincisi proje Nişantaşı Koru’da teslimler başladı
TCMB Başkanı Karahan iki kritik hedefi açıkladı: Ne gerekiyorsa yapacağımızın sinyalini verdik
IMF başkanlığı için tek aday var: Süreç ay sonuna kadar tamamlanacak
Alman sanayicilerden Başbakan Scholz'a tepki: İki yılı kaybettik
İşletmeler KOSGEB ile büyüyor
Küresel pazara ilk adım: Mikro ihracat