BAKÜ: NEDEN TAŞIMAYALIM?
Azerbaycan Denizcilik Şirketi ile Bakü''de görüşen UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, sıcak gelişmeleri Şeni Şafak''a değerlendirdi.
Bir kamu kurumu olan İran Denizcilik Şirketi ile yaptıkları görüşmenin olumlu geçtiğini belirten Fatih Şener, ''Bakü bu işi olumlu bakıyor. Bize verilen cevap ''Neden taşımayalım?'' oldu. Bizim TIR''larımız Gürcistan ve Azerbaycan üzerinden Hazar Denizi''ne ulaştığında yüklerini buradaki Ro-Ro sistemine bırakacaklar. Hazar''daki Azerbaycan gemi ve feribotları bu iş için tahsis edilecek'' dedi.
TÜRKMENİSTAN DA TAŞIYACAK
Şener, Hazar Denizi üzerinde yapılacak Ro-Ro taşıma işine Türkmenistan''ın da iki gemiyle katılmasının öngörüldüğünü ifade etti. İran''dan kayabilecek TIR trafiği konusunda Gürcistan, Azerbaycan ve Türkmenistan''a bilgilendirme yaptıklarını da belirten Şener, 200 TIR kapasiteli bir Ro-Ro ağının devreye alınmasının söz konusu olduğunu kaydetti.
İran sessizliğe büründü
Fatih Şener, Türkiye''nin yeni güzergâha yönelmesi karşısında İran''ın sessiz kalmayı tercih ettiğini söyledi. İran tarafıının UND müadili olan dernek üzerinden gelişmeleri takip ettiğini belirten Şener, ''Zaman zaman bizi arayıp bir gelişme olup olmadığını soruyorlar" dedi.
Türkiye'den Gürcistan'a
Türkiye TIR'ları Sarp Sınır Kapısı'ndan Gürcistan'a geçecekler.
İran'ı By-Pas ile Azerbaycan'a
İran'ı BY-Pass edecek TIR'larımız Gürcistan'ı geçtikten sonra Bakü'ye varacak.
Hazar üzerinden Türkmenistan'a
Uzun bir yolculuğun ardından yükler Hazar limanlarındaki Ro-Ro'ya teslim edilecek.
Ulan Batur'a kadar sevkiyat
Türkmenistan'da yeniden yüklenecek olan konteynerler Ulan Batur'a kadar olan bölgelere dağılacak